MotoNews.pl
7 Silnik 4A-FE a 4A-FE LB -Roznice (187936/18)
  

Silnik 4A-FE a 4A-FE LB -Roznice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Mam takie pytanie odnosnie silnikow 1,6 zwyklego i na uboga miesznke.
Jakie sa roznice w budowie tych silnikow i czym sie roznia ?

Moja zona zalatwila w carinie silnik przegrzewajac go , padla pompa wodna i poprostu wyciekl plyn a ona jezdzila bez niego i zagotowala ja. Ale zeby tylko raz a to jak mi zdala relacje byli kilka razy. Auto strasznie chodzi , jak sieczkarnia , nie ma mocy ale nie dymi.

Mam carine e z silnikiem 115KM a mam okazje zalatwic silnik 1,6 LB z tymze bez osprzetu. Kolektorow , wtryskow , pompy wspomagania , alternatora , rozrusznika , poprostu goly sam silnik.

Czy pod te kolektory podpasuje ? z tego co sie orientuje LB ma w kolektorze sonde lambda a nie w rurze za kolektorem i jest on calkiem inny.

Czy na wydechu z cari 117KM bez problemu bedzie chodzil ten silnik ? kolektor jest inny to i pocztek wydechu tez troche sie rozni.

Wtryski ? komputer ? tez trzeba zmieniac ?

Nie bylo mnie pol roku w domu i po powrocie zastalem auto zarosniete w trawie na ogrodzie i oznajmila mi ze cos sie popsulo bo jezdzic nie chce.

A jak tam z fazami rozrzadu w tym silniku LB ? napewno sa inne ?



[ wiadomość edytowana przez: szmyk dnia 2007-06-18 22:40:25 ]
  
 
Nie wiem jak to jest w Cari E (bo chyba o takiej piszesz) ale w Cari II silnik LB ma wtryski w kolektorze ssacym a zwykly mial w glowicy... no i mial tez w glowicy takie dodatkowe klapki (nie wiem czy w Cari E to ustrojstwo tez bylo) - mysle ze ogolnie moze byc problem z zalozeniem silnika LB do zwyklej Cari... blok powinien pasowac ale gorzej z glowica.
  
 
Najgorzej jest z czujnikiem na ubogą mieszanke,bo jeśli masz zwykły 4A-FE to będziesz musiał wymienić także ten czujnik co wiąże się z wysoką ceną.
  
 
raczej czujniki wszystkie w moim sa sprawne a wiec wtedy by poszly z mojej

tylko ciekaw jestem czy z silnika LB da sie zrobic zwykly silnik ?? wiem ze rozni sie on moca , ten ma chyba 107KM a drugi 115KM.

ale czym poza tym ?

sprawdzilem to wtryskiwacze jeden i drugi silnik ma w glowicy , dzis bylem u sprzedajacgo go oberzec w olesnicy pod wroclawiem , ale na sto procent ten jego jest na uboga mieszanke

kolektor ma z niego i jest z sonda w kolektorze a u mnie jest w rurze i silnik jest z 1996 roku , przebieg ma niby maly okolo 140 000km bo to z auta salonowego po bocznym dzwonie i niby duzo nie jezdzone

i tak lepszy pewnie jak moj ktory juz dobijal pewnie do 300 000km

jak nabylem auto miala 250 000km
  
 
teraz polapalem ze chodzi o to ze jak bym wlozyl ten silnik do mnie to czujnik ubogiej mieszanki bylby potrzebny

a gdzie on sie znajduje ?
  
 
Lean Burn???
  
 
wlasnie tam w tamtym temacie jest opisana 2,0 a mi chodzi o 1,6
  
 
w moim jest podobnie (LB), a to niby rozwiercone 4a-fe...



[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2007-06-19 21:48:45 ]
  
 
Witam
Niestety wg mojej wiedzy bedziesz musiał wymienić wszystko od końca obudowy filtra powietrza do katalizatora łącznie z komputerem. Z osprzętu to chyba tylko alternator , rozrusznik i nie wiem czy przepustnica są takie same. Nie wiem też czy wszystkie pozostałe czujniki będą sie nadawały bo czujnik LB na pewno nie jest tym samym co sonda lambda w zwykłym 4afe
Pozdrawiam