MotoNews.pl
  

Czy silniczek krokowy ma coś wspólnego z przyspieszaniem Esp

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wolno wchodzi na obroty dopiero przyu bardzo mocnym wciśnęciu gazu udaje go się szybciej rozpędzić , mam 1,5
  
 
Moim zdaniem nie ma to NIC do rzeczy. Silniczek odpowiada za nastawienie i odpowiedni poziom wolych obrotów - nic poza tym....
  
 
Ja mam podobne objawy zwłaszcza na 4 biegu (
Jeden z klubowiczów (Dramar) w poście , Sonda lambda, opisał podobne objawy ...
Cytat:
- uszkodzenie czujnika temperatury silnika ( silnik pracuje caly czas na ssaniu i wperdala niesamowite ilosci paliwa a na wolnych obrotach nie jedzie bo sie zalewa )

Cholerna do diagnostyki jest ta elektronika. No i kosztowna w serwisie.


Sam się zastanawiam co o tym sądzicie ?

P.S. Jaco sory ,że się powtarzam
  
 
Cytat:
P.S. Jaco sory ,że się powtarzam


jak to ??? nie rozumiem ?
ale o cłóowooo chłodziiii????????
  
 
Armani, jesli brak mocy odczuwasz zwlaszcza na 4 biegu a wieksze przyspieszenie wystepuje na biegu piatym to podjedz gdzies na kanal i postukaj w tlumiki (zwlaszcza tylny), jesli w nim cos lata to po wymianie na nowy uklad wydechowy nie bedzie juz "hamowal" silnika.
  
 
Poruszam stary temat i zadaje pytanie.
Czy silnik krokowy od benzyny ma cos wspolnego z niemoznoscia odpalenia auta na benzynie? Trzeba odpalac na duzym gazie i wtedy po jakims czasie zapali. W przypadku cieplego silnika po wylaczeniu zaplonu nie da sie odpalic ponownie przez kilka minut...Czy to moze byc wina tego, ze caly czas jezdzi sie na gazie, czy tez moze po prostu z nieuzywania silniczek sniedzieje..?
Pozdrawiam i jak ktos moze to prosze o rady
Rjsunset
  
 
Cytat:
2003-09-17 20:14:26, rjsunset pisze:
Poruszam stary temat i zadaje pytanie.
Czy silnik krokowy od benzyny ma cos wspolnego z niemoznoscia odpalenia auta na benzynie? Trzeba odpalac na duzym gazie i wtedy po jakims czasie zapali. W przypadku cieplego silnika po wylaczeniu zaplonu nie da sie odpalic ponownie przez kilka minut...Czy to moze byc wina tego, ze caly czas jezdzi sie na gazie, czy tez moze po prostu z nieuzywania silniczek sniedzieje..?
Pozdrawiam i jak ktos moze to prosze o rady
Rjsunset


Objawy o których piszesz to na 99% wina układu zapłonowego (cewki).
Polecam rozebrać całe ustrojstwo i wymienić bebechy: kopułkę zapłonu, palec rozdzielacza, cewkę w kopułce), no i naturalnie przede wszystkim sprawdzić cewkę zasadniczą wysokiego napięcia.
  
 
Cytat:
Czy silnik krokowy od benzyny...



Silnik krokowy jest odpowiedzialny za doplyw powietrza a nie benzyny czyli reguluje wolne obroty nawet kiedy smigamy na gazie.
  
 
Cytat:
2003-06-17 14:21:40, amma pisze:
wolno wchodzi na obroty dopiero przyu bardzo mocnym wciśnęciu gazu udaje go się szybciej rozpędzić , mam 1,5


Sprawdź na wszelki wypadek, czy nie masz luzu na lince przepustnicy. Może naciśnięcie pedału gazu nie przekłada się natychmiast na jej otwarcie.
  
 
Witajcie,
Wgruncie rzeczy mój list nie jest na temat ale :
1) czy słaba moc na niskich obrotach (silnik 1,5)
2) czy duży opór prz wciskaniu gazu na 1 i 2 biegu
3) skaczące obroty biegu jałowego i na zimnym silniku
(OBJAWY TYLKO NA GAZIE)
Oznaczają :
regulacja gazu ?
przeczyszczenie filtra gazu?
regulację silnika krokowego ?
Pomóżcie też mi bo nikt z elektryków nie chce się podjąć sprawdzenia objawów o których pisałem już tzn. po włączeniu świateł podnosi się wskazówka temp. silnika i poziomu paliwa. Kazdy elektryk mówi że to zwarcie ale że to robota mrówcza amnie wkurza ten stan !!! Bez świateł wskazania są zgodne z prawdą.
Ponadto rozwiązanie problemu korzystając z opcji "wyszukiwanie zaawansowne" nie zawsze przynosi skutki.
AhA - czy ktoś wie za co odpowiada środkowy tłumik , kiedy się go wymienia i jakie są objawy że coś z nim nie tak ?
Przepraszam za ten chaotyczny list ale mam rzadki dostęp do internetu w pracy.
pozdrawiam
BOJKOT ZDESPEROWANY





  
 
Cytat:
Witajcie,
Wgruncie rzeczy mój list nie jest na temat ale :
1) czy słaba moc na niskich obrotach (silnik 1,5)
2) czy duży opór prz wciskaniu gazu na 1 i 2 biegu
3) skaczące obroty biegu jałowego i na zimnym silniku
(OBJAWY TYLKO NA GAZIE)
Oznaczają :
regulacja gazu ?
przeczyszczenie filtra gazu?
regulację silnika krokowego ?



podane objawy mogą wynikać z rozregulowania instalki ew. zapchanegop filtra gasssu, ale NIE z rozregulowanego silniczka krokowego.

środkowy tłumik - jak to każdy tłumik odpowiada za zmniejszenie prędkości "wydychanych" spalin i zmniejszenie hałasu..... - jak coś z nim bedzie nie tak to będzie głośniej pracował.

co do wariacji wskaźników, to faktycznie wygląda mi to na zwarcie - trzeba chyba wykonać mrówczą robotę .
  
 
SpeedR, Ptaszyna - dzieki serdeczne za wyjasnienie. Zaczne po malutku od podstaw...
  
 
BOJKOT
Na temat takiego zachowania sie wskaźnków, już była kiedyś mowa. Szczerze mówiąc ja tego wczesniej nie zaobserwowałem, pewnie dla tego, że zmiana wskazania nie następuje od razu ale stopniowo.
Myślę ze zaoszczedzilem Ci mrówczej pracy. No chyba, że u Ciebie są inne objawy...
  
 
Odświeżam wątek.

Zatarł mi się trzpień silniczka krokowego przy instalacji gazowej. Kupiłem silniczek tego samego producenta >>SONCEBOZ<<.
Różnica polega na tym ze mają różne główki, ale to nie problem, bo silniczek jest sprzedawany z gniazdem.

Po wymianie silniczka i podłączeniu sterowania, mam problem z wchodzeniem na obroty, tak jakby był źle ustawiony (rozumiem że tym steruje komp od LPG).
Chwilowe rozwiązanie to siłowe otworzenie silniczka (wciśnięcie trzpienia do końca) i odpięcie przewodu sterującego. I wszystko gra.

Tylko czy jest możliowść zmiany ustawień taktowania silniczka krokowego?
W trakcie pracy słychać że chodzi, czyli działa... ale nie odpowiednio.

Macie jakiś pomysł?
Jak bym wiedział, że tak będzie to bym zostawił stary silniczek i też na siłę wcisnął trzpień . Co prawda esperyna chodzi jak żyleta... ale ta świadomość że coś jest nie tak, nie daje mi spokoju


[ wiadomość edytowana przez: Krzysiek-Diackon dnia 2007-06-27 17:19:58 ]
  
 
w sterowniku lpg masz ustawienie minimalnego i maksymalnego otwarcia silniczka. Może trzeba po prostu zmienić zakres. Najlepiej, jeślibyś zmierzył napięcie lambdy przy pracy w różnych warunkach - wtedy byłoby wiadomo, w którą stronę należy powiększyć zakres.
  
 
tak rozwiazanie jest bardzo proste - wystarczy ze tak jak piszesz jest inna główka czyli np przy 100 krokach jest różna przepustowosc obu silniczków....
Co za tym idzie -> regulacja od postaw najpierw 3 tys i patrzysz w jakim zakresie pracuje krokowiec i lambda, pozniej to samo juz na wolnych obrotach....

Pozdrawiam
  
 
Dzięki piękne za info