Pytanie do Wielkiego Elektronika :) zapłon Cari II 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich w koncu udalo mi sie kupic drugi silnik - jestem z niego nawet zadowolony - ma 180 tys przebiegu, chodzi cichutko, nie ma zadnych wyciekow ani nic... nie podoba mi sie tylko to, ze kiepsko chodzi na benzynie (przy odlaczonym czujniku LB ktory padl calkowicie) - poprzedni silnik jakos tam jezdzil (tylko czasami sie przyduszal) - no i przy naglym wcisnieciu gazu (jak sie te klapki otwieraja) nie przyspiesza jak powinien... no i pomyslalem sobie ze to moze kwestia zaplonu znalazlem w ksiazce od Cari E jak sie niby go ustawia - jest tam cos o zwieraniu stykow w zlaczu diagnostycznym i gazowaniu silnika do 1500 obrotow - niestety juz przy pierwszej probie ponioslem porazke - moje zlacze diagnostyczne jest zupelnie inne niz w Cari E no i ustawilem zaplon na lampe na 10 stopni bez zadnego zwierania ani takich tam - niestety sie nie polepszylo no i w zwiazku z tym mam pytanko do WE jak sie w takim ustrojstwie jak moje ustawia zaplon ?? przypominam - to Cari II 1.6 LeanBurn z 91 roku z gory dziekuje za kazde uwagi
  
 
Gniazdo może masz inne ale styki sa identycznie oznaczone i tego musisz sie trzymać.Nie ustawisz zapłonu bez blokady na złączu.ECU cały czas dynamicznie zmienia punkt zapłonu i ustawienie bez blokady jest raczej niemozliwe.
  
 
Slusznie tylko ze zwora ,sprawdze czy na 10 stopni czy mniej bo nie pamietam ile w Cari 2
  
 
No dobrze - z tym zlaczem to na pewno macie racje - tylko problem polega na tym, ze w ksiazce od Cariny E nie ma opisu stykow wedlug symboli oznaczen (tych takich co sa napisane na klapce zamykajacej zlacze) - tylko autor tam je ponumerowal po swojemu i kaze zewrzec styk 8 i 13 i dlatego nic mi to nie mowi bo moje zlacze ma styki inaczej poukladane... moze komus udaloby sie namierzyc te oznaczenia
  
 
E1 - TE1
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-06-20 22:21:47, Perzan pisze:
E1 - TE1 Pozdro.


Niestety do Cariny 2 zniknela dokumentacja,pewno nasi nowi tansi mechanicy wyniesli...ale z tego co pamietaja starsi mechanicy to z ww zworka na 10 stopni.
  
 
Wielkie dzieki Panowie naprawde super, ze tu zawsze mozna liczyc na fachowe i konkretne porady - pozdrowionka i milego weekendu a co do Cari II to niestety bardzo malutko do niej dokumentacji widac sie juz autko zestarzalo no i zawsze w cieniu Cari E sobie bylo
  
 
Czy panowie możecie jasniej na temat ustawiania zapłonu w carinie, bo u mnie majster ustawiał normalnie na lampe bez żadnego blokowania
  
 
Cytat:
2007-06-24 21:45:46, cmyrek pisze:
Czy panowie możecie jasniej na temat ustawiania zapłonu w carinie, bo u mnie majster ustawiał normalnie na lampe bez żadnego blokowania


To juz lepiej zeby nie ustawial nieuk jeden...
kazda marka ma warunki do ustawiania zaplonu ktore trzeba spelnic Toyota ma ze zwora w diagnozlaczu tak jak ponizej i wyjasniono ponizej
Jak ustawil 10 stopni bez zwory to ze zwora bedzie jakies 5 czyli masz za pozny zaplon w tym momencie.