FSO Polonez Caro 1.5 GLI - rocznik 1993

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Półtora miesiąca temu postanowiłem sprawić sobie wymarzoną (pierwszą) furmankę, i mój wybór padł na poczciwego Poldka, "karówkę". Wyszukałem tego swojego na allegro, sprzedawał starszy facet, drugi właściciel, wziąłem za 1000zł. Podróż z Czarnocina do Łodzi to był "mój pierwszy raz" w roli kierowcy Poloneza, i to w dodatku własnego samochodu. Stres miałem taki że nawet radia nie włączyłem, jadąc przez pół godziny myślałem co może oznaczać ta czerwona mrugająca kontrolka.. później się okazało że nie opuściłem do końca ręcznego, uff.

Kilka słów o samochodzie: silnik 1,5 z wtryskiem general motors, bez katalizatora, moc bodajże 82km, przebieg około 147000. Nie wiem czy dobrze pamiętam, jest to model chyba MR91 (no stare Caro, wiadomo), wąski most, hamulce tarczowe z przodu iz tyłu. Silnik półtoralitrowy z wtryskiem to chyba rzadkość w poldkach przed rokiem 1994. Zamontowana jest instalacja gazowa lovato, przełącznik (benz, gaz) mnie chyba nie lubi

Z wyposażenia dodatkowego w aucie był hak, szyberdach (nieprzeciekający!), fotele grocliny i mizerniutkie radio z fabrycznymi głośnikami tonsil.

Mógłbym prowadzić o nim pamiętnik w którym codziennie bym wpisywał co sie w nim zepsuło, co odpadło, co naprawiłem itd Poprzedni właściciel nie dbał o niego za bardzo. Nie był co prawda w złym stanie, silnik jest OK, blacha też nienajgorzej, z zewnątrz. Pod spodem troche gorzej, w podłodze miał dziurę średnocy ~5cm, progów praktycznie brak.

Często coś sie w nim psuje, ale staram się na bieząco naprawiać. Polubiłem go. Marzy mi sie doprowadzenie go do stanu perfekcyjnego, jak z fabryki. Jeszcze kilka dodatków takich jak centralny zamek, aluminiowe felgi itp Jednak najpierw mam bardziej przyziemne obowiązki, muszę jakies nowe kapcie wrzucić, przełącznik gazu, mechanizm opuszczania szyby zrobić itd

Szkoda że mam tylko jedną fotkę, postaram się zdobyć kolejne w najbliższej przyszłości. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Mógłbym sporo o nim napisać.



Serdecznie pozdrawiam!
  
 
Chyba pierwszy Wąski z fabrycznymi Grokami jakiego widzę.
Na zdjęciu wygląda całkiem sympatycznie, mimo że wąskie caro do gustu mi nie przypada... delikatne mówiąc.
  
 
Fajny poldożer no i nie pierwszy MR93 którego widze z Grocami
  
 
Cytat:
2007-06-20 14:32:47, Jendru pisze:
MR93



MR91...
  
 
Sympatyczny Polonez jak na 1000zł

Ale Twój nick to już mnie poprostu rozwalił
  
 
Podobno szeroki most był montowany już w Polonezach w roku 1993, przed modelem MR93. Ale ten mój ma wąski most bez wątpienia.

Groki owszem fajne fotele. Powiedzcie, czy da się zamienić fotel kierowcy z fotelem pasazera miejscami? Moim zdaniem to jest możliwe, ale spotkałem sie z opinią że to niewykonalne. Fotel kierowcy sie zarwał i chętnie bym go zamienił.

  
 
W przypadku groków sie da. Stelaże szyn są przymocowane do spodu fotela śrubami (bodajże M6), wystarczy je odkrecić i poprzekładac.
  
 
Fajny
Jak nie lubię wąskich karówek, to ten jakoś wzbudza moją sympatię.
Moje propozycje stylistyczne są takie: Jeśli masz dobre doły drzwi, to tylko szprychowe felgi założyć (oz/fso), jeśli natomiast doły drzwi trochę bierze, to zrobić z nimi i bardzo solidnie zakonserwować i założyć oriciari (czy jak to się pisze).
  
 
ładne caro , i dosyć rzadki silnik bo 1.5 GLI , widuje się rzadko ( przynajmniej ja je widze rzadko ) , fanem orciari za bardzo nie jestem , ale alufelgi ,,szprychówki" to swietny pomysł.
  
 
Zawsze mnie to ciekawiło i jeszcze sie nie dowiedziałem - czy w GLI MR91 jest kontrolka check-engine ? i czy jest po prostu podpięta pod kontrolkę ssania czy może zmienili oznaczenie tej kontrolki a może jest innego koloru ?
  
 
Mam kontrolkę "Check engine" i jest ona barwy czerwonej.

Jak ona mi sie zapala to wiem, że przesadziłem z prędkością na zakręcie, silnik przygasa jakoś wtedy
  
 
to chyba jakiś inny błąd się pokazuje
  
 
zapala sie check engine. to chyba coś nie prazy w instalacji gazowej.

ostatnio jeżdzę i odpalam tylko na gazie, musze przemienić zbiornik paliwa bo stary przecieka. na razie mam jeszcze z nim problem natury technicznej, leca mu obroty zaraz po odpaleniu, ale to postaram sie opisać w przeznaczonym do tego dziale.
pzdr.