Czy różnica 1V napięcia na żarówkach H4 może wpływać na...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam pytanie czy różnica w napięciu (zakres 1V - 1,2V) może mieć wpływ na kolor świecenia żarówki H4?

Mam nowe reflektory, a zauważyłem, że lewa lampa świeci z delikatnym odcieniem żółtym. Sprawdziłem napięcie na żarówkach w jednej i drugiej oprawce i ...prawa ma 11,3V - 11,5V , lewa 10,3V - 10,5V)

Czy to nie jest zbyt mała różnica, żeby wpływała na barwę światła?

Dodam, że komplet żarówek mam nowy, markowy, a dodatkowo na poprzednim obserwowałem dokładnie taką samą sytuację.

Pozdrawiam,
Edis4
  
 
Różnica różnicą ale ty przede wszystkim masz generalnie ZA MAŁE napięcie na żarówkach! Żarówka halogenowa do poprawnej pracy, kiedy to gazy zawarte w bańce poprawiają jasność świecenia żarówki potrzebuje napięcia co najmniej 13V (napięcie znamionowe żarówki to 12V, a napięcie pracy jest wyższe). I na złączach powinno być tyle, ile na akumulatorze minus jakiś niewielki spadek. A u ciebie różnice są bardzo duże.
  
 
hmm... napięcie sprawdzałem przy wyłączonym silniku - więc bez alternatora. Czy mimo to napięcie jest za małe?

Jeżeli tak, to jak się zabrać za ten problem??? Nie mam żadnej koncepcji! :|
  
 
Cytat:
2007-06-20 16:19:00, edis4 pisze:
hmm... napięcie sprawdzałem przy wyłączonym silniku - więc bez alternatora. Czy mimo to napięcie jest za małe? Jeżeli tak, to jak się zabrać za ten problem??? Nie mam żadnej koncepcji! :|



A zarówki obie nowe?

edycja: Nie doczytałem.
Jak nowe zarówki to może to być wina napiecia. Ale bardziej bym obstawiał reflektor.


[ wiadomość edytowana przez: Piots dnia 2007-06-20 16:39:48 ]
  
 
Piots: a co ma stan reflektora do koloru świecenia samej żarówki i napięcia na niej? Bo jeśli lustro jest uwalone, to strumień światła z reflektora będzie po prostu mniejszy. W mechanice reflektora można by się czepić przewodów zasilających i stanu złącza.
Tu trzeba by sprawdzić jakie napięcie jest z obciążeniem żarówką i bez niej oraz szukać gdzie gdzie się to napięcie gubi, czyli iść z miernikiem w stronę akumulatora poprzez skrzynkę bezpiecznikową, czyli przez cały obwód świateł. Sprawdził bym też stan nieszczęsnej skrzynki bezpiecznikowej.
Dokonaj tez jeszcze jednego pomiaru: zmierz napięcie na żarówce względem masy ale nie w złączu żarówki tylko jakiejś solidnej, najlepiej względem klemy akumulatora. Bo bywa, ze tor zasilający jest sprawny a problem leży w skorodowanych połączeniach masowych.
  
 
najpierw to sprawdz napiecie na odpalonym aucie, a pozniej dopiero mysl o czymkolwiek innym...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Dzięki Panowie za wskazówki - tak też zrobię - o wynikach napiszę Pozdrawiam!