Sterownik centralnego - gdzie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam...

dzisiaj znajomy mechanik zrobil kawal dobrej roboty przy moim essim... wymiana paskow rozrzadu, oleje, filtry, czujnik cisnienia oleju i jeszcze pare innych... ogolnie glownie okolice silnika.

niestety po calym tym zabiegu przestal mi dzialac centralny...
gdzie znajduje sie centralka od tego zamku? (MAM NADZIEJE ze jest to fabryczny... tej wersji narazie sie trzymajmy...). jakbyscie mogli jakies fotki podeslac najlepiej... mam nadzieje ze tylko cos sie rozlaczylo... ten mechanik akurat na elektronice sie srednio znal, a czlowiek od takich zabaw akurat skonczyl prace i uciekl...

niestety bede mial mozliwosc dopadniecia tego elektryka dopiero za jakies 2 tygodnie... wolalbym wczsniej miec centralny bo bez niego ciezko zyc.

btw. w archiwum znalazlem MAAASE o centralnych itp. ale niestety nie udalo mi sie zlokalizowac nigdzie centralki/sterownika.
  
 
jesli to oryginał to niema centralki.
  
 
jak oryginal to nie wiem, ale ja mialem, bo go juz wywalilem,
jak masz po prawej stronie przy kole wejscie do kompa, to moja centralka byla po drugiej stronie, od kierowcy, pod tym plastikiem co jest po lewej stonie od pedalow
  
 
jesli oryginalny bezpilotowy to nie ma centralki. Jesli jednak masz pilota, to centralka chyba znajduje sie pod plastikiem po lewej stronie pedałów
  
 
sie zle wyslowilem wiec...

dal mnie do tej pory centralka/sterownik bylo jednym... jak wroce obiecuje uzupelnic braki wiezdy teraz jednak lece sprobowac namierzyc gdzie to i co to padlo... moze jakis bezpiecznik poprostu?

qrcze poprostu tak jakby centralnego neibylo... ani z kierwocy ani z pasazera niemoge zamknac reszty drzwi... tylko recznie obchod wokol auta...
  
 
Musisz rozróżnić: system centralnego zamka - jeśli jest fabryczny, to nie posiada on centralki. Jak dokładany, to szukaj centralki po przewodach. Rozróżnisz chyba najłatwiej po tym, czy masz jakieś przewody dokładane do wiązki drzwi (standardowo to jest niebieski i zielony do silnika siłownika i brązowy/biały/czarny do mastera). Jeśli miałeś dołożony jakiś radiosterownik, to szukaj go z lewej strony, bo tam jest go najłatwiej zamontować.
Ale z tego, co piszesz, to na początek sprawdź bezpieczniki. Choć dziwne wydaje się, by padł akurat obwód centralnego od grzebania w silniku.
  
 
Cytat:
2007-06-20 17:43:12, Blazey pisze:
Musisz rozróżnić: system centralnego zamka - jeśli jest fabryczny, to nie posiada on centralki. Jak dokładany, to szukaj centralki po przewodach. Rozróżnisz chyba najłatwiej po tym, czy masz jakieś przewody dokładane do wiązki drzwi (standardowo to jest niebieski i zielony do silnika siłownika i brązowy/biały/czarny do mastera). Jeśli miałeś dołożony jakiś radiosterownik, to szukaj go z lewej strony, bo tam jest go najłatwiej zamontować. Ale z tego, co piszesz, to na początek sprawdź bezpieczniki. Choć dziwne wydaje się, by padł akurat obwód centralnego od grzebania w silniku.



no wiec sprawa wyglada tak... pierwsze co mnie olsnilo przy grzebaniu w tym wszystkim to wlasnie bezpiecznik... tyle ze w instrukcji pisze ze jest to bezpiecznik nr 35 ktory znajduje sie Z TYLU skrzynki bezpiecznikow... gdzie jest jej tyl? rozebralem obudowe, odbezpieczylem jakas zapinke metalowa tak ze calosc mialem w rece wiszaca na kablach ale jako tako dojscia do tylu dokladnie niema... czy cala ta czesc gdzie sa bezpieczniki da sie sciagnac?

po calej zabawie nie dzialala mi pompa paliwa... ale po ok 2min zaskoczyla bez mojej ingerencji i dziala bez problemu (przejechalem 100km i nie bylo zadnego problemu).

nie znalazlem zadnego "pudeleczka" pod plastikiem POZA pudeleczkiem z systemu alarmowego... zaczynalo sie juz sciemniac wiec niechcialem grzebac pozatym niewiedzialem dokladnie co gdzie i jak... jutro sproboje wybadac czy wlasnie to pudeleczko odpowiada za sterowanie centralnym... chyba ze ktos sie orientuje - to jest pudeleczko na ktorym jest jedna czerwona dioda i jakis potencjometr + - ktory niewiem do czego sluzy... na nim napis GEMINI (jak caly system alarmowy zreszta). jutro podesle fotke...


jednak najpierw chcialbym sprawdzic ten bezpiecznik... moze akurat on... oni rozbierali kawalek silnika... moze akurat zwarli jakies kabelki (pare wystaje) od BYLEJ instalacji alarmowej i wlasnie tam cos sie zwarlo i spalilo bezpiecznik...

dzieki
pozdrawiam
  
 
To co znalazłeś to może być czujnik wstrząsowy, tylko to mi przychodzi do głowy jeśli urządzenie ma potencjometr.
  
 
Cytat:
2007-06-20 22:58:38, archivi pisze:
... jutro sproboje wybadac czy wlasnie to pudeleczko odpowiada za sterowanie centralnym... chyba ze ktos sie orientuje - to jest pudeleczko na ktorym jest jedna czerwona dioda i jakis potencjometr + - ktory niewiem do czego sluzy... na nim napis GEMINI (jak caly system alarmowy zreszta)



wg mnie jest to albo centralka czujnika wstrzasowego alarmu, albo ultradzwieków.
  
 



tak to wyglada dokladnie...

i jedno i drugie moze byc faktycznie prawda... przy czym sklanial bym sie raczej do ultradzwiekow ktore mam zainstalowane...

ale nadal niewiem gdzie bezpiecznik na tym bym sie jednak nadal skupil.
  
 
ultradzwięki

a co do bezpiecznikow to możesz kazdy po kolei



[ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2007-06-20 23:41:05 ]
  
 
Cytat:
2007-06-20 23:40:09, dyras pisze:
ultradzwięki a co do bezpiecznikow to możesz kazdy po kolei [ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2007-06-20 23:41:05 ]



no ale sie o to rozchodzi ze gadaja ze to nr 35. a ja mam do 34 a ta 35 gdzies z tylu siedzi... ale jak sie tam dostac?!
  
 
moze pisac pisza, a bezpiecznik jest z przodu pod innym numerem , różnie to escortem bywa
  
 
uo... a to mocne... jutro sie wyposaze w nowy miernik bo ostatnio jakos dziwnie sie spalil (nie pytajcie dlaczego... ale nie w aucie....) i przelece wszystkie bezpieczniki...

thx
  
 
ale jakby jednak ktos wiedzial gdzie ten bezpiecznik jest to niech da znac


ale dalej drazac temat... mam problem podobny do invadera w innym watku - padnieta wkladka. jak juz mowilem nieznam nazewnictwa (sterownik a centralka) ale chcialbym miec pilocika do tego ustrojstwa jak juz poradze sobie z aktualnym problemem. co moge dokupic (jak sie to zwie) i ile to mozesz kosztowac zeby dalo sie to przerobic na pilota? (zakladajac ze centralny zamek jest...)
  
 
Cytat:
2007-06-20 22:58:38, archivi pisze:
no wiec sprawa wyglada tak... pierwsze co mnie olsnilo przy grzebaniu w tym wszystkim to wlasnie bezpiecznik... tyle ze w instrukcji pisze ze jest to bezpiecznik nr 35 ktory znajduje sie Z TYLU skrzynki bezpiecznikow...



Przepraszam, że zapytam - w jakiej instrukcji?
  
 
pewnie w instrukcji obsługi escorta. a bezpiecznik ten znajduje sie od góry skrzynki, tam gdzie przekazniki na srodku tej białej płyty z przekaznikami. przewróc strone w instrukcji na 122 i na dole jak masz schemat przekazników to masz zaznaczony bezpiecznik 35 to wałsnie on.
  
 
WilK - instrukcja obslugi escorta [ford distribution]...

fryszard prawda... jest... nie zauwazylem tego - dzieki wielkie... na weekendzie zagladne... a mialem to wszystko w reku i nie zauwazylem

thx