MotoNews.pl
  

Jakie fotele kubełkowe??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczynam własnie swoją przygodę z amatorskimi imprezami sportowymi i po paru szybkich przejazdach po torze w Poznaniu stwierdziłem ze fotele kubełkowe to koniecznośc przy tego typu zabawie. Zapadła decyzja o kupnie, narazie jednego. Ale ze nie mam w tym temacie najmniejszego doświadczenia to chciałbym się poradzić w tym zakresie bardziej doświadczonych forumowiczów.

Moje wątpliwości budza nastepujące zagadnienia:
1. jak widziałem na allegro foteli w interesującym mnie zakresie cenowym jest dośc sporo. Jedne z nich są tak ukształtowane, ze pod udami mocno idą do góry - jest tam taka jakby duża poduszka

o ten na przykład - http://www.res.pl/~lukas935/jom/kubelki/rc/dsc03622.jpg

W innych natomiast poduszki tej nie ma, albo jest mniejsza i na wysokości ud fotel nadal ma ścianki odpowiedzialne za trzymanie boczne - jak w tym http://www.allegro.pl/item206155083_fotele_sportowe_fotele_kubelkowe_siedzenia_kubel.html

i tutaj moje pierwsze pytanie - czemu służy ta różnica i które są lepsze?

Druga sprawa to odpowiedz na pytanie czy brac fotel z regulacją pochylenia oparcia czy jednoczęściowy. Posiadanie regulacji jest kuszące ale z drugiej strony fotele ją posiadające wydają się mieć gorsze trzymanie boczne na wysokości bioder.... Które są lepsze i dlaczego?

Dodam ze auto mam 4 drzwiowe więc nie musze mieć foteli odchylanych do przodu.

I w koncu trzecie pytanie - auto bedzie uzywane do lekkiego sportu/rekreacji takich jak Track Day czy Youngtimer Party ale tez do wypadów na zloty odległe o 200-300 km. Chciałbym zeby fotele które kupie były na tyle wygodne zebym był w stanie wytrzymać w nich te 4-5 godzin jazdy na trasie. Jak wyglada komfort dalszego podróżowania w kubełkach?

Ostatnia kwestia - jestem dośc postawnym facetem - 180cm wzrostu prawie 100 kg wagi. Czy te fotele mają jakies rozmiary czy są standardowe? Pytam oto bo niechciałbym kupić np. na allegro fotela, do którego potem nie bedzie mi się tyłek mieścił...

Z góry dziekuję za wszelkie odpowiedzi i wyjaśnienia. Jeśli macie jakies sprawdzone modele foteli w cenie do 400-zł to prosze mi coś polecić.
  
 
Do tych rozmiarów to chyba tylko Bimarco C


[ wiadomość edytowana przez: JOHYM dnia 2007-06-20 18:09:28 ]
  
 
hmmm... większość osób z forum i nie tylko z forum które startują w jakiś imprezkach śmigają na bimarco wiec marka sprawdzona... a model to już zależnie od preferencji
  
 
Horblower - widziałem Cie naocznie, wiec wygodnie usadowisz sie w Bimarco C. Fotel spełni też wszystkie Twoje wymagania z pozostałych punktów.
Daj sobie tylko spokój z kupnem przez allegro, napisz priva do kolegi Żurawia.. on zalatwia pachnace z fabryki po korzystnych cenach. Ja własnie zakupiłem takie 2.
  
 
Tylko tak - jesli myslisz o aucie przede wszystkim do sportu a nie do wozenia sie po ulicach, najprawdopodobniej bedziesz mial fotel postawiony dosc pionowo (wtedy jest lepsze czucie auta IMO), wiec generalnie Bimarco sie nie sprawdzaja (mialem u siebie zmienilem), bo one sa takie mocno do tylu pochylone. U siebie mialem Bimarco C postawione pionowo i generalnie dupa mnie bolala strasznie i uda, bo wlasnie nie bylo takiej poduszki o jaka pytasz.

Generalnie jesli chcesz serio startowac dobrze zrobionym autem to wlasnie z taka duza poducha pod nogi, bo wtedy sie dopiero wygodnie jezdzi

Lap
  
 
jesli chcesz uzywac je na trasach i w sporcie to spokojnie bimarco C daje rade i jest w miare wygodne, wiec mysle ze spokojnie bedziesz zadowolony. nie jest to fotel stricte wyscigowy, tylko turystyczny wiec powinien byc wygodny. jezdzilem w nim dlugi czas i naprawde nie mialem powodow do narzekan.
  
 
Na przyszly tydzien moge zalatwic 2 sztuki tych foteli w dobrej cenie. Info na priv.
Jakby ktos sie jeszcze pisal - szybka informacje poprosze na priv.
  
 
A ja sie bede trzymal wersji ze zeby Bimarco C sie sprawdzalo na prawde w sporcie potrzebna jest rzezba zeby go odpowiednio ustawic

Lap
  
 
Ewentualnie zamowic sobie fotrele na wymiar tak jak ja zrobilem i jest git Przy czym dla mnie byly zwezane - heh
  
 
Dziekuję za wszystkie wypowiedzi ale jednoczesnie ponawiam pytanie odnośnie tej poduchy pod uda - jakie ma ona znaczenie i dlaczego w niektórych fotelach jest wyższa a w innych niższa?

Odnośnie Bimarco C to faktycznie wymiarowo pewnie by mi odpowidał gdyby nie jedno ale - lubie siedzieć w aucie prawie pionowo a jak widze Bimarco C ma kąt miedzy siedziskiem i oparciem 98 stopni czyli dośc "pochyło". Nie lubie leżeć za kierownica podobnie jak Lapek.

A jeszcze jedno pytanie - stosował ktoś fotele tego producenta - http://www.mandm.webd.pl/ ??

Wygladają dośc atrakcyjnie a ceny serii speed są porównywalne z bimarco. Wie ktoś coś wiecej na ich temat?
  
 
Co do poduchy pod uda, chodzi o to żeby jak siedzisz przed kierą, twoje nogi były podtrzymywane w powietrzu na wysokości pedałów (żeby mięśnie nie były napinane do podtrzymywania nóg na wysokości pedałów). Pisał o tym w sumie nawe Zasada w "Prędkości.." -odnośnie pozycji za kierą
  
 
Ponawiam pytanie - stosował ktoś fotele tego producenta - http://www.mandm.webd.pl/ ??

Wygladają dośc atrakcyjnie a ceny serii speed są porównywalne z bimarco. Wie ktoś coś wiecej na ich temat?
  
 
sporo osób jeździło lub jeździ w tych fotelach i myślę że są zadowoleni
ja miałem speed 1 i bardzo sobie chwaliłem, dobra jakość odlewów i materiałów, niedługo do malucha sobię kupię fotele mirco classic

w tym temacie jest więcej o fotelach speed/mirco bo się teraz tak nazywają.
  
 
Cytat:
2007-06-20 18:29:23, Lapek_Gdansk pisze:
U siebie mialem Bimarco C postawione pionowo i generalnie dupa mnie bolala strasznie i uda,


Bo dupy dales u siebie mialem napierw Bimarco C wlasnie prawie w pion postawione oparcie i to sie kompletnie nie sprawdza bo dupe masz w no prawie w polowie siedziska Ten fotel moim zdaniem musi miec identyko odleglosc mocowania przod i tyl. Jak ja zmienilem bo plecy mi pekaly na normalne ustawienie to panie... niebo a ziemia! Co z tego, ze oparcie nie jest w pionie skoro cale plecy i dupa mocno przylegaly! A to przeciez dupa i "krzyzem" czujesz auto a nie lopatkami I na C sie nie lezy, takie zludzenie, pozatym zawsze mozna fotel blizej kiery zamontowac co nie?

Moim zdaniem Bimarco C spokojnie Ci starczy do amatorki a i w trasie tez sobie chwalilem i trasa 350km nie byla problemem.
  
 
też się podpinam do pytania jaki fotel do malca upchnąć? róznica tylko w pytaniu Horblowera jest u mnie taka że mam 190 cm wzrostu i z 75kg wagi, aha i do tego wolę siedzieć raczej daleko od kiery, tak jak właśnie opisuje to Zasada w swojej ksiązce... aha, zastanawia mnie też to czy gdy usiąde w takim fotelu, nie będę zasłaniał ramionami przelotek na pasy...:/
  
 
Bimarco C - mam 184cm przy 70okg wagi i jeszcze mam maly zapas przy przelotkach. Poza tym jesli pasy bedziesz mial na ramionach to dobrz e- beda cie lepiej trzymac. W razie czego w najblizszym czasie realizowac bede kolejna partie zamowienia, wiec jak chcesz to moge rowniez ciebie uwzglednic.
  
 
a nie bedzię zbyt szeroki na takiego wieszaka jak ja? aha i co do oparcia to ono jest bez regulacji prawda? a do kiedy mam dać odpowiedź czy bym brał fotela?
  
 
Cytat:
2007-08-05 20:28:05, Zuraw pisze:
Bimarco C - mam 184cm przy 70okg wagi i jeszcze mam maly zapas przy przelotkach. Poza tym jesli pasy bedziesz mial na ramionach to dobrz e- beda cie lepiej trzymac. W razie czego w najblizszym czasie realizowac bede kolejna partie zamowienia, wiec jak chcesz to moge rowniez ciebie uwzglednic.



ja tez mam bimarco C - 186cm i 74kg z tym ze wczesniej mialem bimarco B i osazajac oba fotele na tych samych mocowaniach w bimarco B siedzialem nizej.W obu fotelach mi sie dobrzesiedzialo
  
 
o właśnie, wysokośc siedzenia... też istotna sprawa- nie lubie siedzieć wysoko na jak na stołku...
  
 
Co do wysokości siedzenia to wyregulujesz to na mocowaniach. Ja mam fotel kierowcy umocowany na seryjnych profilach Bimarco (wsuwane w szyny), ale jeśli chcesz siedzieć niżej to bardzo łatwo idzie wykonać sobie mega niskie mocowanie gdyż fotele Bimarco mają mocowanie dolne. Wystarczą dwa ceowniki, troche dobrych chęci i już mamy ładne mocowanie.