Zmieniać ten olej czy nie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że takich wątków było już z miliard, ale może konkretnie w moim przypadku się ktoś wypowie.

Silnik to 1.6D z rocznika 88, zalany jest paskudny olej mineralny Lotos CityDiesel 20W/50. Wydaje mi się to tragiczne. Auto nie kopci bardzo mocno, oleju zasadniczo też nie bierze - z pół litra od wymiany do wymiany (10 tys.)

Wiem, że jeśli nie ma problemów to nie powinno się go zmieniać na inny, ale obawiam się, że ten jednak go wykończy. Myślałem, żeby zmienić na: Ford Super Multigrade SAE 15W40

Dobre będzie? tutaj jest napisane, że "Testowany dla silników wysokoprężnych i starszych modeli Forda."

Co robić?
  
 
Wymienić.
  
 
Tylko miewymieniaj z mineralnego na syntetyk albo półsyntetyk bomoze Ci sie silnik rozszczelnic. Z tego rocznika to i na lotosie spokojnie moze jezdzic do koca swych dni
  
 
Zmieniaj zmieniaj, może nim pojeździsz jeszcze chwilę, a i nieznacznie lepiej będzie chodził.
  
 
Cytat:
2007-06-26 08:01:40, serfer18 pisze:
Tylko miewymieniaj z mineralnego na syntetyk albo półsyntetyk bomoze Ci sie silnik rozszczelnic. Z tego rocznika to i na lotosie spokojnie moze jezdzic do koca swych dni



Tia...
  
 
cóż, tak myślałem, że syf mam zalany do silnika jeszcze trochę km i będzie wymiana, wleję taki jak podałem.
  
 
Cytat:
2007-06-26 08:01:40, serfer18 pisze:
Tylko miewymieniaj z mineralnego na syntetyk albo półsyntetyk bomoze Ci sie silnik rozszczelnic. Z tego rocznika to i na lotosie spokojnie moze jezdzic do koca swych dni



A półsyntetyk to co to niby jest? Też mineralny tylko trochę lepszy.
Ja wyminiałem w CC z mineralnego na półsyntetyk i żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem, same plusy.
IMHO to kolejna urban legend
  
 
Cytat:
2007-06-27 00:43:37, wesul pisze:
A półsyntetyk to co to niby jest? Też mineralny tylko trochę lepszy. Ja wyminiałem w CC z mineralnego na półsyntetyk i żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem, same plusy. IMHO to kolejna urban legend




Zalezy jakie auto, silnik, przebieg, w tym co ma 300tys jest wiecej osadow niz w tym co ma 30tyś
  
 
Cytat:
2007-06-27 00:53:16, Asior pisze:
Zalezy jakie auto, silnik, przebieg, w tym co ma 300tys jest wiecej osadow niz w tym co ma 30tyś



Dokładnie tak, dodam jeszcze od siebie, że zależy jakim olejem zalewasz, o tyle półsyntetyk (10w40) nie jest tak niebezpieczny to zalanie pełnym syntetykiem (0w40) daje praktycznie pewność rozszczelnienia jeśli auto jeździło wcześniej dłuższy czas na mineralnym.
Poza tym może silnik był zalany mineralnym np tylko 10tyskm ? Wtedy jeszcze nie wytworzą się duże nagary i nie doprowadzi to do katastrofy.

Także wesul nie pisz tu że to mit bez potwierdzenia.