1.8 105KM podciągnięcie do 115KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podobno zmiana kątów wtrysku paliwa sprawia że auto dostaje 105KM więcej bo tak zrobiono w wersji 16V 115KM da się to zrobić w wersji 105KM? Aha jak gorsze są osiągi 105KM od 115KM? 115KM podobno pali tyle co 1.6 zetec i przyspiesza coś 10sek/100km/h. Jak się ma ta strawa z tym nowszym silniczkiem?
  
 
Cytat:
2007-06-26 22:37:36, sawmaster pisze:
Podobno zmiana kątów wtrysku paliwa sprawia że auto dostaje 105KM więcej bo tak zrobiono w wersji 16V 115KM



Chciałbym 105 więcej , a poważnie to chyba dojdzie jeszcze chyba zmiana kolektora? plastikowy/metalowy
  
 
Cytat:
2007-06-26 22:43:20, lukasino pisze:
Chciałbym 105 więcej , a poważnie to chyba dojdzie jeszcze chyba zmiana kolektora? plastikowy/metalowy



ale zetec 1,6 ma tyle samo kucy przy metalowym jak i plastikowym

zmiana sterownika na ten od 115 powinna dac przyrost mocy (tak mi sie wydaje, w wkil jest wspomniane o zmianach w stosunku do 105km)
  
 
to co znalzałem escort 1.8 105KM pali mniej o jakiś 1 litr niż wersja 115KM
Malli: ESCORT
Tyyppi: 1.8i CLX 4d
Vuosimalli: 1994
Myyntihinta: 2900 €
Mittarilukema: 244000 km
Korityyppi: sedan
Käyttövoima: Bensiini
Väri: Punainen
Vaihteisto: Manuaali
Vaihteiden lukumärä: 5
Moottorin tilavuus: 1796 cm3
Moottorin teho: 77 kW
Huippunopeus: 187 km/h
Kiihtyvyys: 10.7 sek/0-100
Ovien lukumärä: 4
Vakiovarusteet: Airbag kuljettajalla Keskuslukitus Ohjaustehostin
Lisävarusteet: 2 RENKAAT, RADIO, LÄMMITIN
Kulutus: 6.20 7.70 9.70 l/100km
  
 
Nie piszcie ze sterownik cos daje bo zaraz z kombiaka sobie przeloze 130KM, ale jakos sie boje ze cos pojdzie z dymym ;] i tym czyms moze byc sterownik, ale moge sie mylic
  
 
Przełożenie sterownika od 115KM nic nie da niestety - z tej prostej przyczyny, że jest trochę inna instalacja w wersjach 105 i 115kucy - najpoważniejszą różnicą jest to, że wersje 105KM mają zewnętrzny moduł EDIS, a w wersjach 115KM EDIS jest już zintegrowany w sterowniku.

Dlatego w Zielonym Kombiastym (jak jeszcze był w moich rękach ) po swapie z 1,6 na 1,8 130KM przez pewien czas jeździłem na sterowniku od 1,6 - dopiero jak przełożyłem całą instalkę ruszył na sterowniku od XR3i
  
 
Cytat:
2007-06-27 11:53:42, MAG pisze:
w wersjach 105 i 115kucy - najpoważniejszą różnicą jest to, że wersje 105KM mają zewnętrzny moduł EDIS, a w wersjach 115KM EDIS jest już zintegrowany w sterowniku.


wychodzily tez wersje z edisem w kompie 105 i 130 wiec mozna sie wkopac, najprosciej przekladac z wiazka ale to i tak nie ma 100% ze bedzie pasic
  
 
Cytat:
2007-06-27 12:21:48, maly_smok pisze:
wychodzily tez wersje z edisem w kompie 105 i 130 wiec mozna sie wkopac, najprosciej przekladac z wiazka ale to i tak nie ma 100% ze bedzie pasic


Co do 130KM, to fakt ze były wersje z EDIS'em w kompie, bo w Mk7 cabrio był ten silnik jeszcze montowany, ale powiem szczerze, że pierwsze słysze aby wersja 105KM tak miała, bo zmiana 105 na 115KM nastąpiła w trakcie produkcji modelu Mk7 w 96-tym roku (jako model 97 gdzieś chyba od połowy roku produkowany) i nigdy nie spotkałem się z wersją 105KM z plastikowym kolektorem.

Ale upierać się nie będą bo może po prostu o tym nigdy nie słyszałem
  
 
Smyk jest taki że wrsja 105 km.Ma
- inne wałki
- Mniejszą srednice gardzieli przepustnicy
- mniejszą średnice przepływomierza
- Inny kolektor( PLastikowy)

Jestem w trakcie przeróbki (105km) na Części mondeo 2.0 , został mnie jeszce sterownik do przeóbki lub podpiecia tego z Kabrio 130 km. Lecz bez tego śilnik stał się o wiele bardziej wyrywny. Poza drobną przeróbką wiązki wszysko pasuje jak ulał..

Wrazie jakiś pytań jestm do usłóg..
  
 
Sory wersja 105 km ma kolektor aluminiowy. JA załorzyłem plasikowy
  
 
Czy walki rozrzadu z Zetec'a 2.0 beda pasowac do 1.6 bo sie przymierzam, slyszalem ze mozna dodac sobie pare km i w wyzszym zakresie obrotów jest bardziej wyrywny. Siedze w UK wiec moze jeszcze zafunduje sobie do tego nowy dedykowany kolektor wydechowy. A przepustnica z kolektorem od 2.0 tez podejdzie? czy po takich modyfikacjach bedzie to smigac na standardowym kompie czy cos trzeba ustawiac po wymianach tych w/w czesci? Myslalem przez chwile o kompresorze z Mini 1.6 Turbo takim na pasek klinowy, w sumie groszowe sprawy na angielskich szrotach ale jak to by wygladalo?
  
 
co do roznicy w walkach 1.8 105, 130 a 2.0 z mondka bym polemizowal, chyba ze mialem pecha , bowiem rozbieralem te 3 rodzaje i o dziwo walki wygladaly identycznie i mialy te same oznaczenia...
  
 
Do 1,6 podejdą ale musisz jeszce załorzyć przepustnice i przepływomierz....a z kompem to jest tak ze w wielkiej brytani niestosuje sie tuningu jednostki sterującej. Osoba z zakładu zajmującego sie tuningiem powiedziała mnie że jest on zakazany. Ale ziomki z tąd, robią takie rzeczy ale bardziej w środkowej części angli.

Ja za dwa tugodnie jade do polski i tam oddam silnik do zestrojenia
  
 
Cytat:
2007-06-27 12:21:48, maly_smok pisze:
wychodzily tez wersje z edisem w kompie 105 i 130 wiec mozna sie wkopac, najprosciej przekladac z wiazka ale to i tak nie ma 100% ze bedzie pasic




moj 1.6 16V ma edisa w kompie

kolega ZERO moze to potwierdzic!

czyli moglo by to oznaczac ze moglbym tez sobie podrasowac kucyki ...???
  
 
Cytat:
2007-06-28 15:02:08, maly_smok pisze:
co do roznicy w walkach 1.8 105, 130 a 2.0 z mondka bym polemizowal, chyba ze mialem pecha , bowiem rozbieralem te 3 rodzaje i o dziwo walki wygladaly identycznie i mialy te same oznaczenia...


wałki:
1,6 958M 6A269 AA
1,8(105) 938M 6A269 AA
1,8(115) 938M 6A269 BA
1,8(130) 938M 6A269 CB
2,0 96-05/98 958M 6A269 CA
2,0 05-11/98 988M 6A269 CA
2,0 od 11/98 988M 6A269 C1B
  
 
Cytat:
2007-06-28 17:43:04, Treborski pisze:
Do 1,6 podejdą ale musisz jeszce załorzyć przepustnice i przepływomierz....a z kompem to jest tak ze w wielkiej brytani niestosuje sie tuningu jednostki sterującej. Osoba z zakładu zajmującego sie tuningiem powiedziała mnie że jest on zakazany. Ale ziomki z tąd, robią takie rzeczy ale bardziej w środkowej części angli. Ja za dwa tugodnie jade do polski i tam oddam silnik do zestrojenia



Okej, Walki od 2.0 przepustnica i przeplywomierz. kolektor zostawic jak jest czy tez sie pokusic? A i na ile moge liczyc? moment podskoczy? bo w sumie on by si enajbardziej przydal szczególnie od 2000rpm potem jakos idzie do 5000rpm potem juz szkoda krecic. Oczywiscie chce kolektor wydechowy dedykowany szlifowany, wywalic kata i wstawic wieksza srednice wydechu zakonczona jakims fajnym przelotem na koncu. Tak abstrahujac od tematu to widzialem jak kolesie zakladaja sobie kompresory od G60 albo od Mini bez zadnych przeróbek kompa itd. Pasek intercooler dolot storzek i ponoc mozna odjechac na 50hp do przodu. Ponoc Zetec jest stworzony do tego!
  
 
Cytat:
2007-06-26 22:37:36, sawmaster pisze:
Podobno zmiana kątów wtrysku paliwa sprawia że auto dostaje 105KM więcej bo tak zrobiono w wersji 16V 115KM



Ale Ci ktos pierdol naopowiadal. Kat wtrysku to jest w dieslu i bynajmniej nie oznacza fizycznego kata ustawienia wtryskow.
  
 
W przypadku wymiany na części z mondeo 2.0 musisz raczej załorzyć plastikowy kolektor dolotowy poniewarz do niego najszybciej zjadziesz przepustnice ( karzda od escorta 1,8 115 km z plaskikowym kolektorem i z mondeo 1,8 i 2,0 )

Do aluminiowego kolektora musisz szukać przepustnicy z xr3i lub z kabrio 130 km.