ZETEC TURBO-bez spamu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze sie nie śmiac ale zdecydowałem sie wstepnie uturbić samochód,wstępnie planuje ten skromny zabieg zrobic w kwietniu przyszłego roku oczywiście jesli po przemysleniu powiem TAK wstepni eprosze o pzesyłanie info na mojego maila jakięs artykuły z gazet itp wogle wszelkie niezbędne info co i jak i z czym sie je,wszystko co jest z tym związane i pozwoli mi dokładne skalkulowanie kosztów itp. z góry dziekuje oczywiście opini etez mile widziane,projekt ambitny dlatego teraz zakładam ten wątek ,chce sie upewnic czy obieram słuszną dropge dodam tylko ze chce lekkie doładowanie nie jakies tam 200ps mysle ze te 170 starczy,albo info zdobyte upewnia mnie albo odpuscimy zobaczymy co bedzi epo analizie wszystkiego co uda mi się uzbierać


[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2007-06-28 13:18:22 ]
  
 
wątek póki co jest teoretyczną wykładnia na dziś wiem ze nowa turbina 1500 zł intercoolerm myslę dopasowac z peugeota jakiegoś, przeróbka kolektorów itp z tym tez kłopotu nie widze ,bardziej sterowanie itp. to mnie nurtuje
  
 
osobiście uważam, że cenowo wyjdzie drożej niż wpakowanie całkiem innego napędu (np 2,2T z PROBe1 mam na tapecie...), ale jeśli chcesz się wyróżniać, to popieram Twoje zapędy
  
 
może nie do końca dotyczy zeteca ale w klubie fiesta jest gość co sie nazywa PumaRST i on sie bawił w montaże turbiny do różnych autek, proponuje prześledzić jego historie

link

Link2

może coś sie przyda.

Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2007-06-28 13:01:42, surec pisze:
osobiście uważam, że cenowo wyjdzie drożej niż wpakowanie całkiem innego napędu (np 2,2T z PROBe1 mam na tapecie...), ale jeśli chcesz się wyróżniać, to popieram Twoje zapędy


SUREC bo tu chodzi o to ze to auto juz zostahje na zawsze do dłubania ,stwierdziłem jakiś czas temu ze nie sprzedaję ,kupie sobie za jakiś czas drugie a to bedzie typowe weekendowe i tak myslę z czasem sobie uzbierać graty ,itp,całą baze przygotowac i na spokojnie wydłubac, ze swapikiem tez tak było i jakoś wyszło więc chyba tez i tym razem wyjdzie,póki co zbieram potrzebne info aby obeznać się więcej w temacie niz jestem
  
 
Gdzieś w archiwum był post z linkiem do auckcji na ebay-u angielskim na którym facet sprzedawał "prawie" dokończoną przeróbkę turbo zeteca - zdjęcia wygładały rewelacyjnie, cena też choć była ponoć tylko częścią tego co gość w tę przeróbkę wpakował zanim zrezygnował z kontynuacji
  
 
Ja już w tej sprawie pisałem do pana Goduly w sprawie uturbienia i oto co mi odpisał wstępnie:
1. montaż jest możliwy praktycznie do każdego samochodu o ile się zmieści pod maskę. Myśle ze w Fordzie nie powinno być problemów .
2. Bezpieczny przysrost mocy rzędu 20 % bez utraty wytrzymałości (mozna więcej ale wtedy albo spadnie trwałość albo wzrosną zdecydowanie koszty) .
3. Zużycie Paliwa nie powinno wzrosnąć przy wzroście 20%.
4. Kwota potrzebna: pomiedzy 10 - 15 tyś powinno wystarczyć ale to zależy o ile chce się podnieś moc i jaką mieć trwałość oraz czy elementy będą nowe czy tzw. używki rozpiętość cenowa jest bardzo duża .
Największym problemem przy takich modyfikacjach jest czas czasami robi się to kilka tygodni a nawet i dłużej .
Z poważaniem
Andrzej Godula
Godula Moto Sport
http://www.godula.pl/
  
 
Cytat:
2007-06-28 13:49:57, Pawel_AMG pisze:
Ja już w tej sprawie pisałem do pana Goduly w sprawie uturbienia i oto co mi odpisał wstępnie: 1. montaż jest możliwy praktycznie do każdego samochodu o ile się zmieści pod maskę. Myśle ze w Fordzie nie powinno być problemów . 2. Bezpieczny przysrost mocy rzędu 20 % bez utraty wytrzymałości (mozna więcej ale wtedy albo spadnie trwałość albo wzrosną zdecydowanie koszty) . 3. Zużycie Paliwa nie powinno wzrosnąć przy wzroście 20%. 4. Kwota potrzebna: pomiedzy 10 - 15 tyś powinno wystarczyć ale to zależy o ile chce się podnieś moc i jaką mieć trwałość oraz czy elementy będą nowe czy tzw. używki rozpiętość cenowa jest bardzo duża . Największym problemem przy takich modyfikacjach jest czas czasami robi się to kilka tygodni a nawet i dłużej . Z poważaniem Andrzej Godula Godula Moto Sport http://www.godula.pl/



to niezle sie pan godula ceni mozna to zrobic o polowe taniej na nowych czesciach.
A zuzycie paliwa wzrosnie na pewno.wkoncu o to chodzi.wiecej powietrza=wiecej paliwa, jesli zuzycie nie wzrosnie tzn ze sterowanie jest do kitu i moze sie to zle skonczyc dla silnika.
  
 
Cytat:
2007-06-28 13:01:42, surec pisze:
osobiście uważam, że cenowo wyjdzie drożej niż wpakowanie całkiem innego napędu (np 2,2T z PROBe1 mam na tapecie...), ale jeśli chcesz się wyróżniać, to popieram Twoje zapędy



ten silnik jest mazdowski i escorta trzeba by nieeeeezle poszerzyc zeby wlazl z przodu...

a co do uturbienia zateca - sam mysle sprzedac probka i takie cos zrobic ale znowu naped na przod i polowe zabawy odpada odrazu
  
 
remik tu masz lekture

zetec t

a tak wogule to mam gdzies brazylijski sklep w ktorym jest caly zestaw do montarzu turbo do zeteca ale bez turbiny za 1000$b
czyli jakies 1600zl na nasze bez kosztow przesylki , ale jak to tu sciagnac????.....to juz inna historia....sterownie na zwyklym kompie od xr'a da rade do 170/180km tylko 5 wtryskiwacz trzeba zamontowac przekaznik i zaworek podcisnienia od malca(po przerobkach) piotrus wie co i jak
  
 
Na seryjnych gratach bez problemu powinno wyjść 200 km. Kolega uturbiał toyke 1.6 u Grabowskiego wyszło mu 166 km. Kosztowało go to ok 7000 zł, Grabowski gwarantuje 100 koni z litra. A co do gazetek to mam tego troche z uk, tylko skanera brak
  
 
To tak teoretycznie - turbinka, kolektor, miska olejowa (zrobienie odplywu oleju z turbiny), wieksze wtryskiwacze (nie montuj dodatkowego, bo bedzie przelewalo i nic dobrze z tym nie zrobisz), SMT do strojenia mieszanki (lub ECUMASTER - to jest bardziej rozwojowe, moze kiedys bedzie obslugiwalo 36-1 zaplon).

Ogolnie powodzenia Dac sie na pewno da
  
 
kolega Baggio cos podesłał poszło info do ukzestaw turbo
jutro bede wiedział co i jak,jak cen abedzie przystepna to .............. RAZ SIĘ ZYJE JAK SZALEC TO NA CAŁEGO
  
 
No remik 10 tys. szykuj jaki nic da rade to zrobic... ja uturbiłem corse gsi wlasnie takim niskim kosztem... ale da rade to zrobic... napisze ci pozniej co z czego musisz miec i jakie to koszta... ale ogolnie to tak 4tys. musisz liczyc minimum
  
 
Cytat:
2007-06-29 08:10:55, Bakster pisze:
No remik 10 tys. szykuj jaki nic da rade to zrobic... ja uturbiłem corse gsi wlasnie takim niskim kosztem... ale da rade to zrobic... napisze ci pozniej co z czego musisz miec i jakie to koszta... ale ogolnie to tak 4tys. musisz liczyc minimum


na razie drożę temat ,i patrze co gdzie jak ,a plan i tak bedzie długofalowy najpierw zbieranie gratów przez jakiś czas a potem walka,ale najpierw musze miec drugie auto czyli licze gdzieś na przyszły sezon
  
 
Niskim kosztem mozna cos takiego zrobic

Corsaaa
  
 
Lukni na to tubro
Turbo elektryczne

ciekawe jakie daje to efekty..
  
 
Cytat:
2007-06-30 07:34:06, Maisto2 pisze:
Lukni na to tubro Turbo elektryczne ciekawe jakie daje to efekty..




byly kiedys u mnie takie pomysly zeby do malucha to zastosowac... z niewiadomych przyczyn nie doszlo do efekktu

ciekawa koncepcja
  
 
Cytat:
2007-06-30 07:34:06, Maisto2 pisze:
Lukni na to tubro Turbo elektryczne ciekawe jakie daje to efekty..



hehe wyglada ciekawie, no ciekawe co to daje, bo nie znam sie wcale, jak na urzadzonko za tysiaka to wyglada prosto

-----------------
passionford.pl
  
 
angielski zestaw osiągnął już cenę 208 funciaków więc odpada