Nierówno chodzi N7A, brak pomysłów:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Napisałem w końcu posta, bo nie daje już rady z tym tworem N7A.
Objawy:
-auto na wolnych strasznie trzęsie, jak sie siedzi w fotelu to czuc na ciele drgania, obrotomierz stoi na 1000 i nie drga
-końcówka wydechu cała okopcona , na czarno
-śmierdzi paliwem z wydechu
-czasami potrafi szarpnąć przy przyspieszaniu
- nie wiem czy to tyczy sie tego ale powyżej 4000 obrotów obrotomierz faluje, a auto cały czas przyspiesza
- kiedyś mi zgasł przy hamowaniu, i nie mogłem go zapalić obroty wskakiwały na 500 ale nie chciał zakręcić i strzelił raz w wydech, tak jakby w złym momencie zapłon był
Co sprawdziłem:
-próbowałem szczytywać kody ale jakoś nie udolnie mi to wyszło i tylko na nie pracującym silniku zrobiłem, wyszło mi np. za boaga mieszankna sonda 2, map sensor, i jeszcze jakies czujniki ze napięcie zwrotne ze małe.
-map, czujnik położenia wału, VSS i edis wymienione
-hmm na mój oko tak jakby była za bogata mieszanka, sondy mierzyłem, są oki, podejrzewam że może wtryski przelewaja, auto pali ok 12,5 litra niezależnie czy trasa czy miasto, czy normalnie czy cisne
-na chodzącym silniku odłączam mapa i jezdziłem bez niego też i nie czułem specjalnej róznicy, instalacja dobra do mapa jest bo daje napięcie do niego (5,02v)
-TPS raczej sprawny jak jezdziełem bez niego to strasznie w wydech strzelało przy hamowaniu silnikem
Dzisiaj spróbuje jeszcze raz szczytac kody błedów i zobaczymy.
Może ktoś pomorze w ożywieniu rsika


[ wiadomość edytowana przez: mativ8 dnia 2007-07-05 16:22:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: mativ8 dnia 2007-07-07 10:30:46 ]
  
 
a jak sprawa stoi z katem??
  
 
nie ma, poprzedni użytkownik wycioł
  
 
a jak potencjometr przepustnicy sprawdzałeś ?? wymieniałes na nowy??
  
 
Cytat:
2007-06-30 15:13:07, mativ8 pisze:
Napisałem w końcu posta, bo nie daje już rady z tym tworem N7A. Objawy: -auto na wolnych strasznie trzęsie, jak sie siedzi w fotelu to czuc na ciele drgania, obrotomierz stoi na 1000 i nie drga -końcówka wydechu cała okopcona , na czarno -śmierdzi paliwem z wydechu -czasami potrafi szarpnąć przy przyspieszaniu - nie wiem czy to tyczy sie tego ale powyżej 4000 obrotów obrotomierz faluje, a auto cały czas przyspiesza - kiedyś mi zgasł przy hamowaniu, i nie mogłem go zapalić obroty wskakiwały na 500 ale nie chciał zakręcić i strzelił raz w wydech, tak jakby w złym momencie zapłon był Co sprawdziłem: -próbowałem szczytywać kody ale jakoś nie udolnie mi to wyszło i tylko na nie pracującym silniku zrobiłem, wyszło mi np. za boaga mieszankna sonda 2, map sensor, i jeszcze jakies czujniki ze napięcie zwrotne ze małe. -map, czujnik położenia wału, VSS i edis wymienione -hmm na mój oko tak jakby była za bogata mieszanka, sondy mierzyłem, są oki, podejrzewam że może wtryski przelewaja, auto pali ok 12,5 litra niezależnie czy trasa czy miasto, czy normalnie czy cisne -na chodzącym silniku odłączam mapa i jezdziłem bez niego też i nie czułem specjalnej róznicy, instalacja dobra do mapa jest bo daje napięcie do niego (5,02v) -TPS raczej sprawny jak jezdziełem bez niego to strasznie w wydech strzelało przy hamowaniu silnikem Dzisiaj spróbuje jeszcze raz szczytac kody błedów i zobaczymy. Może ktoś pomorze w ożywieniu rsika




hehehe... dobrze, ze za mnie to napisales, w sumie mam podobne problemy..
  
 
Szczytałem dzisiaj błedy na nie pracującym 17,37 ( czyli coś z mapem lub jego układem) a w trybie diagnostycznym na pracującym silniku wyszło mi 42( znowu map) i 43( czujnik położenia przepustnicy).
TPS Macku sprawdziłem tak pobieżnie odłączając go na chwile i pojezdziłem tak trochę i inaczej sie zachowywał. Ale widać po kodach muszę go miernikiem sprawdzić, ale z tym mapem to już nie wiem, instalacja do niego była naprawiana bo nie było w ogóle napięcia do mapa i samego mapa wczoraj wymieniałem i to samo jest, no chyba że oba nie sprawne.


[ wiadomość edytowana przez: mativ8 dnia 2007-06-30 18:23:02 ]
  
 
najlepiej byłoby zamienić potencjometr a nie sprawadzac miernikiem , a może coś w skrzynce bezp. masz skoro pisałes że napięcie do MAP-a nie dochodziło
  
 
Oj ci tu wymyślają rzeczy niestworzone...ja zacząłbym od sprawdzenia cewek. Nie daje iskry i daje ją nieregularnie przez co nie przepala(zbyt bogata mieszanka- gaśnie na wolnych obrotach i szarpie go bo nie zawsze ma wszystkie zapłony a i przy przyspieszaniu dlawi sie i pracuje nierównomiernie.
Sprawdź terz czy nie łapie ci lewego powietrza przy uszczelce silniczka krokowego na obudowie filtra.
  
 
Maciek do skrzynki nie zaglądałem bo nie miałem takiej potrzeby, instalacja elektryczna ta pod podszybiem była po palona i elektryk mi ją naprawiał, bo tak jak pisałem map nie miał zasilania, teraz jest.
Remarq cewki były na samym początku wymieniane na używki od janka-rs, mierzyłem je tylko miernikiem. A co do uszczelki krokowego to teraz mam stożek założony i krokowy jest zamontowany tak jak w kicie k57i, tzn zamontowany obok abesu. Wczesniej kiedy był normalny dolot silnik pracował tak samo.
  
 
a świece też peweni wymieniałeś??
  
 
Jasne na ngk i przewody motorcrafta
  
 
A sparawdziles to lewe powetrze jak juz gdzies Ci pisalem?? Okolice kolektora ssacego z glowica i osadzenia wtryskiwaczy.
  
 
a spróbuj podmienić potencjometr przepustnicy...... ja już z tym walczyłem 2 razy i za każdym razem miałem całkiem inne objawy -raz podobne do twoich
  
 
Cytat:
2007-07-01 12:45:20, Seba pisze:
A sparawdziles to lewe powetrze jak juz gdzies Ci pisalem?? Okolice kolektora ssacego z glowica i osadzenia wtryskiwaczy.


Tak Seba sprawdzałem, polewałem wodą po wtryskach i nie nie chlipało a TPS musze podmienić. Narazie odkryłem dzieki pomocy Zeberka że są dwa rodzaje map sensorów, i kupiłem nie taki jaki potrzebuje.
  
 
hmm... a zlaczki masz wszystkie czyste ? sprawdzales polaczenia przy mapie ? tam gdzies po drodze jest zlaczka na kablach... a moze elektryk cos pomieszal ??

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Ja tam nie wiem, mój chodzi cacy, a nic nie dłubałem
  
 
Cytat:
2007-07-02 00:00:14, zenq pisze:
hmm... a zlaczki masz wszystkie czyste ? sprawdzales polaczenia przy mapie ? tam gdzies po drodze jest zlaczka na kablach... a moze elektryk cos pomieszal ??

W sumie nie bardzo miał co namieszać bo było już namieszane a tak poważnie wcześniej map w ogóle nie miał zasilania a teraz ma ale posprawdzam jeszcze wtyczki.
  
 
Zmierzyłem dzisiaj miernikiem TPS
wyszło mi tak
26-47 przepustnica zamknięta 157 omów
46-47 zamknięta 4380 omów
26-46 4380 omów
46-47 otwarta 50 omów
Z tego co kiedyś podawał Wilk w elaboradzie o rs2000 niezgodności są spore. Sprawdzając TPS znalazłem jakaś plastikową rurkę nie podłączoną do niczego. Rurka jest za kolektorem ssącym, i idzie to czegoś co jest zamocowane do prawej podłużnicy, patrząc od góry na klaksonem. Udało mi sie zrobić 3 fotki, 2 fotki rurki i jedna tego czegoś do czego idzie ten kabel.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  
 
to chyba filtr węglowy czy jak on tam się nazywa
  
 
A ta rurka powinna byc podłączona kawałkiem gumego węzyka do kolektora ssącego