MotoNews.pl
  

Falujący wskaznik temperatury w e30 m40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich! Moj problem wygląda tak: od jakiegos czasu wskaznik temperatury w moim autku zacząl wychylac sie za polowe. dalo mi to do zrozumiena ze pora zajrzec do ukladu chlodzenia wiec wymienilem plyn, termostat, wyczyscilem chlodnice, wymienilem pompe wody, uklad odpowietrzylem i nie pomoglo... wskazówka nadal szaleje. po dluzszych obserwacjach zauwazylem ze silnik wcale sie nie przegrzewa, a kiedy na rozgrzanym silniku go zgasze po czym przekrecam kluczyk w poz II to wskaznik pokazuje równo polowe, ale jak nastepnie odpale silnik to w tej samej chwili skacze na 3/4 i faluje. wymienilem zegary nawet ale nie pomoglo. W czym tu jeszcze moze tkwic problem? Sorry za tak dlugi opis ale chcialem jak najlepiej zobrazowac mój problem. Licze na Wasza pomoc. Z góry wielkie dzieki!!! pozdrawiam
Zapomnialem napisać ze wskażnik reaguje na właczanie swiateł tzn wskazuje wieksza wartość jak właczam swiatla (??)

[ wiadomość edytowana przez: YontecK-E30 dnia 2007-07-01 09:49:22 ]
  
 
Wygląda to na brak stabilizacji napięcia, ale za to powinien odpowiadać jakiś układ w zegarach, a ty je wymieniłeś
Zostaje jeszcze czujnik temperatury. Zmierz jego oporność, czy zmienia się płynnie ze wzrostem temp.(chociaż ta usterka jest mało prawdopodobna)
  
 
Hej! Ostatnio sporo sie nad tym moim problemem zastanawialem i wpadlem na pomysl zeby zmierzyc napiecie ladowania. Pytalem kumpla, ktory tez troche grzebie w BMW i powiedzial ze od stabilizacji jest uklad przy alternatorze gdzies. A co do zegarów to powiedzial ze tak czy inaczej nalezy sprawdzic i poprawic wszystkie mozliwe luty na plycie glownej w zegarach tak wiec zaraz sie pewnie wezme do roboty... dzięki za sugestię!!!
  
 
Ze sprawdzaniem lutów kolega ma całkowitą rację, sam to przerabiałem, ale podobno podmieniałeś zegary.
Stabilizację napięcia alternatora możesz sprawdzić, ale raczej nie to jest przyczyną, to napięcie waha się od 12 do 14,5 V, a zegary wskazują poprawnie. W zegarach musi być dodatkowy ukł. stabilizacji napięcia.
  
 
Dzięki za wszelkie starania z Twojej strony!!! Problem juz rozwiazany wszystkiemu winny byl przewod masy prowadzony z karoserii ro silnika. poprostu nie stykal na mocowaniu bo mial luzy i zasniedzial. dzis pol dnia nad tym siedzialem bo mi autko nie chcialo zakrecic nawet rozrusznikiem a po przekreceniu kluczyka w poz III przygasly kontrolki od oleju i ladowania i tak zostalo nawet w poz II kluczyka. juz nawet alternator wyjalem i juz mialem rozrusznik wyjmowac kiedy mnie natchnelo w koncu i poruszalem troche slinikiem na wlaczonym zaplonie (poz II) i zaskoczyl przekaznik od wichury wnetrza i wtedy skumalem ze chodzi o mase na silniku piec minut i po krzyku a ja pół dnia uzywalem brzydkich wyrazów Dzieki jeszcze raz!!! Pozdrawiam
  
 
No to gratulacje.