MotoNews.pl
  

Opinie na temat Omegi C 2.2 DTi (chce kupic)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i jak w temacie, chce kupic takie auto, jak ktos mial stycznosc z takim, to napiszcie mi prosze za i przeciw. Albo moze ewentualnie z tym silnikiem diesla 2.5. To z Bmw zdaje sie i opinie sa chyba slabe (skrzynia biegow slaba czy cos). I co nawazniejsze gdzie takie auto kupic z "pewnych rąk" bo na takim aucie mi glownie zalezy. Diesel, Omega i z pewnych rak

P.s.
Jak by ktos gdzies znalaz jakiegos linka do dobrej aukcji z takim autem to skrobnijcie mi na maila: roman@romanguitar.com tak bedzie najszybciej.

Dzieki
Pozdarawiam
  
 
Juz kiedys byl podobny watek, wiec poszukaj... duzo w nim odpowiedzi nie bylo, ale moze cos sie dowiesz...
  
 
Tu masz link, w którym jest co nieco
Diesle
Poza tym silnik o wysokiej kulturze pracy i bardzo oszczędny. Jedyna obawa to elektronika pompy jak wysiądzie cała pompa do wymiany a koszty koszmarne a niestety zdarzają się takie rzeczy choć częściej dotyczy to silnika 2.0 DTi. Może trochę za mało mocy ale momentu jest pod dostatkiem.
  
 
gieroy, coś nie tak piszesz nt. pomp. Regeneracja całej pompy (sterownik + mechanika) to koszt w Boschu od 2200-3400zł (różne ceny w różnych zakładach). Do tego gwarancja na 1 lub 2 lata. I wcale tak często nie padają, choć mają wadę fabryczną, do której Opel nie chce się przyznać. Naprawa ją skutecznie eliminuje. Spalanie: 2.0 - 8l/100km miasto, 6l/100km trasa, 2.2=2.0+15-20%, 2.5=2.2+10-15%. 2.0 - 101KM, 2.2 - 120KM, 2.5-150KM (common rail). I jeszcze jedna uwaga - silnik 2.5 dti lepiej naprawiać w serwisie BMW (taniej i znają się, np. wtryskiwacz w Oplu - 1300zł, w BMW - ok. 900zł)
  
 
Spoko, dzieki za linki i informacje, coraz bardziej jestem przekonany do tego 2.2 DTi ale jak bym mial z pewnych rąk 2.5 dti to tez bym pewnie kupil. Szukam cos caly czas, jak byscie cos wiedzieli gdzies to dajcie znac.
Roman
  
 
Cytat:
gieroy, coś nie tak piszesz nt. pomp. Regeneracja całej pompy (sterownik + mechanika) to koszt w Boschu od 2200-3400zł (różne ceny w różnych zakładach). Do tego gwarancja na 1 lub 2 lata. I wcale tak często nie padają, choć mają wadę fabryczną, do której Opel nie chce się przyznać. Naprawa ją skutecznie eliminuje. Spalanie: 2.0 - 8l/100km miasto, 6l/100km trasa, 2.2=2.0+15-20%, 2.5=2.2+10-15%. 2.0 - 101KM, 2.2 - 120KM, 2.5-150KM (common rail). I jeszcze jedna uwaga - silnik 2.5 dti lepiej naprawiać w serwisie BMW (taniej i znają się, np. wtryskiwacz w Oplu - 1300zł, w BMW - ok. 900zł)



Coś nie tak to Ty piszesz. Dlaczego? Mój dobry znajomy ma Vectrę 2005 rok 2.0 dti na gwaracji. Jedzie sobie i nagle bum. Nie pali choćby się zesrać. Laweta i serwis. Diagnoza sterownik pompy. Oczywiście z winy użytkownika. Trzeba bulić. Werdykt 4000 zł - sam sterownik a jeżeli pompa się dolicz sobie jeszcze koszty. I proszę nie mów mi nic na temat regeneracji sterownika bo to jakiś obłęd. Elektroniki nie regenerujesz co najwyżej naprawiasz a tej nie naprawisz bo GM zatarło oznaczenia wszystkich układów użytych do jego produkcji. Osobiście oglądałem ten sterownik bo przyszedł z nim do mnie i myślał, że coś z nim zrobię i będzie miał zapasowy. Poza tym chyba słabo się wczytałeś w to co napisałem. Nigdzie nie napisałem, że często padają. To twoje słowa a sądząc po twojej gruntownej wiedzy w tym zakresie już to przerobiłeś także nie ma się co unosić honorem tylko przekazać rzetelną informację na poruszony temat. Na marginesie 2.2 ma 125 KM. Tak czy siak nie wniosłeś nic do dyskusji tylko zacząłeś polemikę zresztą kompletnie zbędną.
  
 
gieroy, nie masz racji. Twój kolega w vectrze'2005 2.0 dti ma trochę inną pompę niż ta w omegach, produkowanych do 09.2000r. Te z omeg naprawia się, wiem na pewno. Regeneracja dotyczy całej pompy - taka usługa jest w Boschu i nazywa się regeneracja pompy wtryskowej, która obejmuje naprawę sterownika i pompy (w mojej poprzedniej wypowiedzi użyłem skrótu, który był oznaczony nawiasem ). 2.2dti (Y2.2DTH) w omedze ma 120 KM, to w vectrze b i c ma 125KM (Y2.2DTR). Najpierw sprawdź, potem pouczaj i nie oceniaj, że mój post nic nie wniósł, bo mylisz się w swojej wypowiedzi, choćby ekstrapolując smutną przygodę kolegi z vectry 2.0dth'2005 na omegę 2.2dth.
PS
Polemika nie jest zbędna, gdy podajesz nieprawdziwe info, np. o pompie wtryskowej (a jest to ważny element, który trzeba brać pod uwagę przy zakupie 2.2dti). Napisałem, jak jest, prostując i uściślając Twoją wypowiedź.

[ wiadomość edytowana przez: arturlobodzinski dnia 2007-07-04 00:00:41 ]
  
 
Słuchaj doktorku od ekstrapolacji. Nadal masz problemy z czytaniem. Od samego początku piszesz pierdoły nie na temat. Zamiast pisać o zaletach i wadach tego silnika to wałkujesz temat jak naprawiać pompy i to nie w tym silniku bo rzecz jest o 2.2 a nie 2.0. Jeżeli ktoś kupuje samochód to nie po to aby go naprawiać. A fakt, że 2,0 mają problemy z pompami jest tak niezaprzeczalny jak to, że 2.5 td też ma takie problemy. Dalsze pieprzenie w bambus obok tematu nie ma sensnu. A jeżeli już Cię tak ciśnie aby sprostować moją wiedzę to jest priv a nie robisz kipisz.
  
 
Obrażasz mnie, nie wiesz i nie czytasz ze zrozumieniem...Jeśli czegoś nie rozumiesz, to zapytaj, chętnie odpowiem (bez złośliwości i podtekstów). Szkoda, bo kiedyś fajniej i milej było na forum.
Mimo wszystko, kolega Romanguitar dowiedział się więcej z mojego postu niż z Twoich kilku. Pominę Twoje słowa nasączone jadem i dopiszę kilka słów dla założyciela tematu.
Jeździłem kilka tys. km omegą 2.2dth i wiem sporo na jej temat. Ekonomiczny i w miarę żwawy (zależy kto czego szuka ). Romanguitar, piętą achillesową tych motorów (jak i 2.0dth) jest delikatny osprzęt: pompa wtryskowa, zawór egr, układ podciśnienia (szczególnie elektrozawory i gumowe połaczenia przewodów podciśnienia: kolanka lubią parcieć i przepuszczać podciśnienie). Jest to o tyle upierdliwe, że wyskakuje błąd P0400 i auto wchodzi w tryb awaryjny. Osobną sprawą jest przepływomierz, wymieniając kupuj oryginał lub zamiennik Boscha (ok. 340 zł). Te z allegro nnajczęściej padają po kilku tys. km (sprawdzone). Kolejną wrażliwą sprawą jest zapowietrzanie się układu paliwowego, najczęściej przez nieszczelne przelewy (fabrycznie zamontowane wytrzymują średnio ok 120 - 150 tys.km). Ich wymiana jest prosta, a koszt wężyków waha sie od kilku zł za zamienniki do ok. 90zł za oryginalne w ASO. Niestety, po takim zabiegu trzeba odpowietrzyć układ paliwowy najlepiej pompą podciśnieniową. Koszt wymiany wężyków i odpowietrzenia w ASO to ok. 150zł, samodzielnie - 30 min i 10zł + odpowietrzenie ok. 50zł.
Niezaprzeczalną zaletą 2.2 (nie wiem jak w 2.5) dti jest łańcuch rozrządu, który jest wg. producenta bezobsługowy, a praktycznie wymienia się go ok. 500 tys.km sprawdzonego przebiegu.
Ogólnie silniki 2.0, 2.2 i 2.5dti są wrażliwe na paliwo. Trzeba lać na sprawdzonych stacjach ale o tym na pewno już wiesz.
Romanguitar, jeśli masz jakieś pytania to śmiało pisz na priv - obejdzie się wtedy bez pieniactwa i komentarzy nie na temat.
  
 
Trzeba było tak od razu napisać to byś jadu nie poczuł
  
 
"Żegnam ozięble i może mi się Pan więcej nie kłaniać..."
  
 
Dzieki, dzieki, ale nie kluccie sie, bo nie po to zakladalem ten wątek
Pozdro
Roman
  
 
Cytat:
2007-07-04 15:43:36, arturlobodzinski pisze:
"Żegnam ozięble i może mi się Pan więcej nie kłaniać..."


żegnam

roman kup 3.0 mv6
tam pompa kosztuje 120 pln u mariosa
  
 
Dobrze prawisz fomin
  
 
kiedyś gadałme z przypadkowym klientem naszej stacji, podjechał vectrą DTI czy DTL nie pamiętam.
Gadka szmatka, ale jedno co mówił, to żebym przy zakupie przyszłego auta wystrzegł się silnika 2.0 lub 2.2 DTI DTL itp. Osobiście koleś znał 3 przypadki (w tym jego auto)gdzie padła pompa.
Naprawa ok 2,5tyś zł
ps. jeden znajomy ponoć regeneruje te układy sterujące, ponoć nie pada mechanika, a elektronika
A w serwisach kasują za regeneracje całości, wsumie nikt nie wie co tak naprawdę serwis naprawia


  
 
witam

mam 2.2DTI od ponad roku (ok. 30k przejechalem). Genralnie jestem zadowolony samochodzik calkiem oki. Spalanie w trasie od 6,5 - 9,5 miasto.

Jedynie pozostaje kwestia z jakimi predkosciami sie poruszasz w trasie. Jezeli w przedziale 150 -180 to lepiej szukaj 2.5 DTI.
Jezeli 120 - 150 to 2.2 DTI bedzie dla Ciebie OK.

Ja teraz sie juz bardzo powaznie przymierzam do zmiany na cos z 3.0 l(530d) ub jakies benzynowe turbo (Saab Aero) lub moze ostatecznie VW 2.5TDI.

moja furka do design edition zapraszam

pzdr
dz


  
 
Mi by spokojnie 2.2 starczylo. Tylko taka fure to bym chcial kupic z jakichs pewnych rąk raczej... a z tym slabo jest. Monitoruje allego caly czas ale sa tylko sprowadzane! Mina troche...
Roman
  
 
to jeszcze raz powiem, troche jasniej

moze moj samochod chcesz kupic ????
to wtedy przyspieszy moje decyzje zakupowe

pzdr
dz
  
 
Cytat:
2007-07-09 20:58:50, dominikzzz pisze:
to jeszcze raz powiem, troche jasniej moze moj samochod chcesz kupic ???? to wtedy przyspieszy moje decyzje zakupowe pzdr dz



No czemu nie... napisz cos wiecej o niej!!!
Roman
  
 
Jak na ta chwile to dwie takie aukcje bede organoleptycznie sprawdzal: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3025953

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2995892

co sadzicie?

Roman