 JOEBAR Opel Omega Legionowo | Witam,
Wczoraj usuwałem usterkę włącznika stopu bo nagle zniknął mi stop. Dobierając sie do niego zauwazyłem że jedna z wiązekkabli idących pod skrzynką bezpieczników jest przegrzana w kliku miejscach i kilka klabli wyszło z izolacji, ogólnie cała wiązka w jednym miejscu jest rozlazła i lepka. poruszałem tą wiązką wyjmując panel od nawiewu na nogi żeby dostać się do włącznika.
Po złożeniu bardzo się zdziwiłem bo samochód działał inaczej.
Przed rozebraniem podczas jazdy trzymając ok 2 tys obrotów w momencie kiedy dochodziła wskazówka do 80 km/h włączał się ostatni bieg i obroty drętwo spadały do 1,5 tys czemu towarzyszyło buczenie silnika związane z niskim obrotami, po czym rozpędzał się ślamazarnie trzymając oczywiście cały czas tyle samo gazu aż dochodził do 100 km/h i 2 tys obrotów. Nawet podczas podjazdu pod górę występował taki objaw.
Po złożeniu sprawa wygląda tak: trzymając gaz na 2 tys obrotów samochód rozpędza się równomiernie do 100 km/h i nie wrzuca chamsko 4 biegu przy 80 tylko ładnie trzyma obroty dochodząc do setki. Wszytsko super tylko zauważyłem że zmieniły się wskazania i teraz przy 100 jest dobrze ponad 2 tys. obrotów a liczyłem i wrzuca wszystkie biegi.
Zwracam się z pytaniem jak jest u Was przy automacie i która opcja jest prawidłowa.
Jeszcze jest jedna ciekawa rzecz że po odpaleniu silnika pali się lampka defektu żarówki stopu a po naciśnięciu pedału hamulaca jest już ok i tak miałem od zawsze. Czy to norma ??
Z góry dzięki za odpowiedź
Pzdr
Joebar |