MotoNews.pl
11 Atos, wysokie obroty przy wysprzęglaniu (189376/89)
  

Atos, wysokie obroty przy wysprzęglaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich !

Właśnie kupiłem używanego Atosa Prime 2002r (niestety po wypadku) i mam z nim mały problem.
Przy zmianie biegów z niższego na wyższy, szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3, po wysprzęgleniu obroty silnika silnie wzrastają mimo, że oczywiście zdejmuję nogę z gazu. Przy wyższych biegach nie jest to już takie odczuwalne. Wygląda na to, że silnik z opóźnieniem reaguje na odjęcie gazu. Jeździłem kilkoma innymi samochodami i nigdy się z czyś takim nie spotkałem.

Co może być tego przyczyną ?

Jeden znajomy powiedział, że to silnik krokowy ale czy na pewno ? Nie chciałbym wydać kaski na nowy silniczek jeśli nie tu tkwi przyczyna.

Czy można jakoś sprawdzić czy silnik krokowy jest dobry ?

Pozdrawiam.
  
 
Witam!
U mnie był takowy problem, ale wystarczyło zatankować lepsze paliwo (z firmowej stacji) i problem jak szybko przyszedł tak szybko znikł, a silnik troszke w Atosie zawsze reaguje z opóźnieniem na puszczenie nogi z gazu, zwlaszcza z 1 na 2, przy zimnym silniku, ssanie wtedy działa.


[ wiadomość edytowana przez: Witek dnia 2007-07-05 14:08:41 ]
  
 
Leję paliwo tylko z firmowych stacji. W Atosie zdążyłem tylko raz, z BP.
Opisywana usterka występuje również przy nagrzanym silniku.
Poza tym z obrotami jest OK.
  
 
Dodam jeszcze, że wysokim obrotom towarzyszy odczuwalne szarpnięcie/zarzucenie skrzyni biegów.
  
 
Cytat:
2007-07-05 13:51:48, Wahacz pisze:
Witam wszystkich ! Właśnie kupiłem używanego Atosa Prime 2002r (niestety po wypadku) i mam z nim mały problem. Przy zmianie biegów z niższego na wyższy, szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3, po wysprzęgleniu obroty silnika silnie wzrastają mimo, że oczywiście zdejmuję nogę z gazu. Przy wyższych biegach nie jest to już takie odczuwalne. Wygląda na to, że silnik z opóźnieniem reaguje na odjęcie gazu. Jeździłem kilkoma innymi samochodami i nigdy się z czyś takim nie spotkałem. Co może być tego przyczyną ? Jeden znajomy powiedział, że to silnik krokowy ale czy na pewno ? Nie chciałbym wydać kaski na nowy silniczek jeśli nie tu tkwi przyczyna. Czy można jakoś sprawdzić czy silnik krokowy jest dobry ? Pozdrawiam.


czy na biegu jałowym po przegazowaniu silnik normalnie schodzi z obrotów?
  
 
Specjalnie sprawdziłem i na jałowym biegu nie schodzi od razu z obrotów, utrzymują się jeszcze ok. 2 sekund.
  
 
w takim razie zacznij od początku
proponuję odpiąć linkę od przepustnicy i sprawdzić czy pedał gazu z linką leciutko chodzi
  
 
OK rozumiem, że może być to wina linki.
Sprawdzę jak tylko będę mógł ale obawiam się, że sam sobie z tym nie poradzę. Ja sam nie grzebie w samochodach tylko jadę do "fachowca" . Ale wielkie dzięki za podpowiedź.

Jeśli to nie linka czy może to być silnik krokowy ?

Pozdrawiam
  
 
po odpięciu linki mechanik niech naciśnie ręką na dźwignię przy przepustnicy (przegazuje), jeśli będzie ok tzn silnik normalnie spadnie z obrotów to winna jest linka lub pedał gazu, po to własnie proponuję odpiąć linkę żeby coś wykluczyć
  
 
Ale nawet to można sprawdzić nie odpinając linkę, tylko tą dzwigienką mozna przygazować i już bedzie wiadomo czy to nie jej wina
  
 
Panowie , teraz napiszę coś co napewno wielu z was zdziwi
w żadnym Hyundaiu nie ma silnika krokowego
  
 
Sory - korekta . silnik krokowy był stosowany tylko w starszych Sonatach .
W pozostałych modelach , regulatorami wolnych obrotów są zawory elektromagnetyczne sterowane zmienną szerokością impulsów zasilających , jedno lub dwócewkowe.
Były jeszcze stosowane (jako regulator biegu jałowego) silniczki komutatorowe. Jednak nie są to silniki krokowe.