MotoNews.pl
  

Czy warto kupić Tacumę ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie. Ostatnio sam się zacząłem nad tym zastanawiać. Moje poszukiwania vana zaczęły mnie już męczyć. Po doświadczeniach ze służbowym francuzem skreśliłem z listy potencjalnych aut definitywnie scenica i picasso, galaxy/sharan/alhambra nie podobają mi się, multipla jest może i funkcjonalna ale jakość materiałów wnętrza jest nie do zaakceptowania. Chrysler voyager to wynalazek. Pomyślałem w końcu, że przecież z marki Daewoo było-nie było w sumie jestem zadowolony, więc czemu by nie Tacuma. Pomijając wątpliwej estetyki przód sylwetkę ma fajną, przestronność wystarczającą, fajny silnik, dużo podzespołów pasuje od nuby, wyposażenie ok, ceny używek bardziej niż ok. Może warto się skusić. Co o tym myślicie. Macie kogoś znajomego, kto ma doświadczenia z tym autem. W serwisie wypowiadali sie o nim pochlebnie, jako o mało awaryjnym, części raczej dostępne, ich ceny umiarkowane. Opinie z netu raczej pozytywne. Sam już nie wiem... Pomożecie ?
  
 
jak kiedyś pracowałem w FeuVercie to przyjechał taki wynalzek i właściciel był w nim mega zakochany mówi , że nic sie tam nie psuje ,narzekał jedynie na małą dynamike silnika i tenioche w środku , ale ogólnie była ok. Ja nie wiem nigdy nie miałem i nigdy nie jechałem. powtarzam słowa właściciela
  
 
Polecam ładę nivę.
  
 
Cytat:
2007-07-05 18:00:41, piotr_ek pisze:
Polecam ładę nivę.



to nie żart podobno w terenie ośmieszyła nawet 30X droższe Porsche Cayenne
  
 
Cytat:
2007-07-05 18:06:50, rudi pisze:
to nie żart podobno w terenie ośmieszyła nawet 30X droższe Porsche Cayenne



Bo kajen nie została stworzona do terenu do poruszania się nadmorskimi bulwarami Los Andżeles albo Kann.
  
 
Niva jest za mała, za dużo pali, wygląda gównianie, w środku wali benzyną, a w teren nie wybieram się. Dobra była może w 1975 r. Pytałem się o Tacumę.
  
 
Espace 4 generacji (ten poprzedni model) bardzo dobre, funkcjonalne i wygodne auto. Pod klapa 2.0 16v i bedziesz zadowolony.
  
 
Chłopaki on pyta o Tacumę a nie o inne samochody jak nic na ten temat nie wiecie to się nie wypowiadajcie
  
 
Ludzie, dzięki za rady, ale nie róbcie OT w stylu jakiego vana wybrać, tylko jak coś wiecie to piszcie o tej nieszczęsnej tacumie.

Maskekk, ja mam na co dzień służbową lagunę II grandtour i to też jest bardzo dobre, funkcjonalne i wygodne auto. Ale jak pisałem w poprzednim, pierwszym poście nie chcę żadnego francuza, a renówki w szczególności, biorąc pod uwagę doświadczenia jakie mam właśnie z z tym autem. Doprowadziłoby mnie szybko do drobnych.

  
 
Cytat:
2007-07-05 19:13:39, SlawekH pisze:
biorąc pod uwagę doświadczenia jakie mam właśnie z z tym autem.



Spoko. Partnery itp vany francuskie nie mają tyle elektroniki co laguny II/sceniki II
A co do żartu z Nivą, to może technologię ma przedwojenną ale niejedną nową terenówkę potrafi w terenie zamordować.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2007-07-05 19:15:49 ]
  
 
Tacuma to taka nadmuchana mutacja nubiry.
Nie wiem jak tam wygląda zawieszenie - jeżeli jest takie jak w nubirze to przygotuj sie na wymiane wahaczy przednich co każdy przegląd (15tys km)
Silnik 2.0 DOHC to jednostka holdenowska. Podobnie jak w innych 16V daewoo - dbanie o rozrząd to podstawa. Tacuma ma chyba zalecaną wymiane co 90tys.....ale dobrze radze zmienic raz na 60tys kpl (wszystkie rolki, napinacze, oraz pompe wody)
Wadą tego silnika jest spalanie - nubira z tą jednostką po mieście pali ok 12-14 litrów.......oraz przesadzona moc, podawana przez producenta. Niby to ma 133koniki....ale niewiele nubir miało tak naprawde wiecej niż 120koni.

Silnik 1.8 to 8v z espero - czyli silnik jaki dobrze znasz, ma inną pokrywe zaworów i kolektor dolotowy, nieznacznie różni sie tez osprzęt.

W środku tacuma jest bardzo plastikowa - wszedzie nawet na boczkach twarde i nieprzyjemne plastiki, jest jednak ładnie wykonana.

Dużą zaletą jest fakt że jako chevrolet pozostała na rynku - czyli nie będzie problemów z częsciami
  
 
Tomek nie przesadzaj z tym spalaniem i mocą nubir 2.0...

jak nie jest skażona LPG II generacji to moc raczej oscyluje wokół tych 133 KM... co do spalania, moja w trasie przy spokojnej jeździe 6-7 l paliła, przy ostrej jeździe 9-10 l. raz może spaliłem w mieście z 14l ale była to jazda extremalna po Wawie z prędkością grubo ponad 100 km/h

Gazu na sekwencji paliła w trasie do 10l przy dynamicznej jeździe, ok 8-9 przy spokojnej....

Wracając do tacumy to mamy w klubie nuby jednego posiadacza tego auta, z silnikiem takim jak mamy w espero, bardzo sobie chwalił, szczególnie zawieszenie, które ponoć jest dużo lepsze i wytrzymalsze od nubiry.... Sprzedał nubę właśnie dlatego, że go zawiecha wnerwiała....

tak wiec w kwestii zawieszenia ponoć tacuma jest lepsza...

ja jednak bym tego auta nie kupił, jest mało popularne i wg mnie brzydkie

pozdro

  
 
Cytat:
2007-07-05 22:31:39, Kolber7 pisze:
Tomek nie przesadzaj z tym spalaniem i mocą nubir 2.0... jak nie jest skażona LPG II generacji to moc raczej oscyluje wokół tych 133 KM... co do spalania, moja w trasie przy spokojnej jeździe 6-7 l paliła, przy ostrej jeździe 9-10 l. raz może spaliłem w mieście z 14l ale była to jazda extremalna po Wawie z prędkością grubo ponad 100 km/h Gazu na sekwencji paliła w trasie do 10l przy dynamicznej jeździe, ok 8-9 przy spokojnej.... Wracając do tacumy to mamy w klubie nuby jednego posiadacza tego auta, z silnikiem takim jak mamy w espero, bardzo sobie chwalił, szczególnie zawieszenie, które ponoć jest dużo lepsze i wytrzymalsze od nubiry.... Sprzedał nubę właśnie dlatego, że go zawiecha wnerwiała.... tak wiec w kwestii zawieszenia ponoć tacuma jest lepsza... ja jednak bym tego auta nie kupił, jest mało popularne i wg mnie brzydkie pozdro



przepraszam najmocniej u mnie w domu jest nubirka II 2.0 CDX.... SUP (czyli polska).....ale wersja eksportowa

Oprócz zawieszenia, dynamiki, spalania i hałasu wewnątrz (nubiry są cholernie głośne) do tego autka przyczepić sie nie można.
Przez 75tys km i 7 lat eksploatacji (od nowosci) w aucie zepsuł sie włącznik kierunkowskazów. Więc jeżeli chodzi o bezawaryjność 5+
Odnośnie mocy - np cysio był ze swoją nutrią w CHMS i wyszło mu coś koło 122 koni, a z tego co pamiętam zorganizował wtedy grupowe hamowanie nubirek.....i jego była jedną z lepszych 2.0
Cysio nie miał gazu.....nie licząc nitro
Zresztą co tu dużo gadać katalogowe 9sekund nubiry do 100km/h to bajeczka dla grzecznych dzieci. Bumier 520 ma w papierach 10,2 - w rzeczywistości jest troche lepiej obstawiam 9,5 sekundy, godulomierz pokazywał 8,8 do 9,2 - co oczywiście musi być bzdurą
.....konfrontacja nubira z jej 9-cioma sekundami konra BMW z 10,2.......to świetlny punkcik będący nubirą, widniejący w lusterku wstecznym BMW.
Mało tego mój esperak 1.8 jest znacznie szybszy od nubiry - ok 1-2 długości do 100km/h - ale tu nie chce ogólniokować bo esperak na hamowni miał coś koło 125 koni i jakiś sie taki mocny urodził.
O mocy świadczy też prędkośc maksymalna - na obwodnicy radzymina nubire dociskając obiema nogami w opór - udało mi sie rozbujać po naprawde wielkiej walce do 190km/h .......a tyle na liczniku miał z tydzień temu esperak w połowie obwodnicy.....jadąc na świeżo zrobionej klimie i na zregenerowanej instalacji gazopierdowej. Dodam ze nutria nie ma gasssu.

Co do spalania - fakt że nutria u mnie w domu lata jedynie na krótkich dystansach - ale nigdy nie zdarzyło sie aby spaliła mniej niż 14litrów na 100km w Warszawie.
...a jak ja nią pojeździłem przez dwa tygodnie.....i próbowałem jechać tak jak bumierem.....to spalanie wskoczyło na prawie 16litrów....
Reasumując to mułowate, paliwożerne, ale całkiem sympatyczne autko
  
 
Co do opinii o silniku 2.0 to niemal dwoma ręcami podpiszę się pod wypowiedzią Tomka.
Jak mi ktoś legą zejdzie poniżej 10 gazu/100 w mieście (Kraków, Warszawa, Wrocław) to mu ją dam
10/100 to miałem na trasie do Chorwacji, a to i tak miejscami.
Głośność - ponoć posiadacze nubir zachwycają się "cichością" legi, ale lega w porównaniu do esperaka jest głośna niemal jak maluch.
Co do dynamiki - jest lepiej niż w esperaku 1,5, porównywałem kiedyś z astrą II 1,8 i szły łeb w łeb (oba bez gassu). Więc w te 130 KM można uwierzyć, bo astra to 115, ale lżejsze auto.
  
 
Tak tu się ładnie rozpisujecie, że aż nabrałem cochoty na Tacume...
  
 
Cytat:
2007-07-06 00:34:30, Tomek-Mydlowski pisze:
... Odnośnie mocy - np cysio był ze swoją nutrią w CHMS i wyszło mu coś koło 122 koni, a z tego co pamiętam zorganizował wtedy grupowe hamowanie nubirek.....i jego była jedną z lepszych 2.0 Cysio nie miał gazu.....nie licząc nitro



Właśnie przypomniała mi się walka z jednym, niezadowolonym klientem w Fordzie.

Gość cierpiący na nadmiar gotówki oraz relatywnie wielkie braki w korze mózgowej po zakupie Focusa ST i wizycie na hamowni prawie wystąpił na drogę sądową z roszczeniem, iż został oszukany przez Forda a auto zamiast deklarowanych 220, posiada 190+ koni.

Niestety na nic zdały się moje sugestie/ dokumenty i wyjaśnienia w sprawie.
Do człowieka nie docierały argumenty o bezzasadności roszczeń, jak i o różnicy parametrów mierzonych "na silniku" i "na kołach", czyli z uwzględnieniem strat w układzie przeniesienia napędu.

A odnosząc to do tematu:
Jeśli fabryczna Nutria 2.0 po hamowaniu na rolkach (ale wyłącznie obciążeniowych a nie inercyjnych!!!) osiągnęła wynik w okolicach 120+ KM, to można uznać to za rewelacyjny wynik, gdyż z pewnością na silniku wynik był by większy aniżeli 130 KM.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Speedr

Przecież hamownia przelicza straty i podaje moc na silniku.

Więc jak nie miał na silniku 220, to na kołach tymbardziej.
  
 
jeśli producent pisze, że auto ma 220 koni, a to które gość kupił tylko 190 to miał prawo żądać naprawy/wymiany auta/odstąpienia od umowy/obniżenia ceny.
  
 
Cytat:
2007-07-05 20:58:58, Tomek-Mydlowski pisze:
Silnik 1.8 to 8v z espero - czyli silnik jaki dobrze znasz, ma inną pokrywe zaworów i kolektor dolotowy, nieznacznie różni sie tez osprzęt.




Tomku, czy ten silnik 1,8 ma tę samą moc co w Esperaczu ? Z klimą i z gazem chyba będzie słabowity do tego auta. Z drugiej strony, ma on i swoje zalety - przynajmniej będzie niezawodny.
  
 
Daewoo Tacuma 1,8:

pojemność silnika: 1798 cm3
moc: 100 KM
masa własna pojazdu: 1305 kg
czas rozpędzania 0-100 km/h: 11,8 s
prędkość maksymalna: 175 km/h
średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km
pojemność zbiornika paliwa: 60 l

Dużo cięższa od espero nie jest to się może w ostateczności zachowywać trochę lepiej niż espero 1,5... Tak myślę...