Podświetlenie przełączników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W wyszukiwarce znalazłem wiele wątków nt podświetlenia zagarów i panelu ogrzewania, ale to jeszcze nie do końca w pełni zaspakaja moją ciekawość, czy wie ktoś jak bez większej inwazji wyjąć i wymienić diody w przyciskach od podświeltenia poszczególnych funkcji na liczniku, tzn awaryjnych, podgrzewania szyby, sterowania prędkością wycieraczek, itd.
Dziś miałem to rozebrane i wydaje mi się, że bez rozcinania całego plastiku (każdego przycisku po kolei) nie da rady, jeśli można to proszę o jakieś rady, bądź o jakiś link, może czegoś nie dopatrzyłem??
Pozdrawiam
  
 
Każdy knefel da się rozebrać bez cięcia.
Są tam małe żarówki z długimi "wąsami"
Jedynie możesz mieć problem z rozebraniem regulacji częstotliwości pracy wycierałek i regulacji nasycenia podświetlenia zegarów.
Żeby te knefelki rozebrać trzeba pierw zdjąć nasadki potencjometrów (to co naciskamy, wyłazi i kręcimy).
Trzeba do tego podejść jak do jeża - delikatnie ale stanowczo.
W przeciwnym wypadku wyjmiemy to pokrętło razem z trzpieniem potencjometra.
Oczywiście najlepiej kaszty knefel wyjąć z ramki i odpiąć kostki.
Z każdej strony każda kostka różni się od siebie, tak więc nie pomylisz wiązek przy montażu

powodzenia i miłej zabawy
  
 
Mialem to wypięte z kostek, ale jakoś tego przedniego panelu od guzików nie moglem wymontowac:-/ robie coś źle?? Mam to wypchnąć na siłę??
  
 
nie powinienem wlasciwie ci mowic..bo wszystko to jest w archiwum no ale niech bedzie..

kazdy przelacznik mozna wyjac w zasadzie nie wyjmujac calej ramki dookola zegarow..mozna ale latwo pokaleczyc i polamac dlatego lepiej jednak wyjac to z ramka..a wiec po kolei:

najlepiej by bylo zdjac kierownice ale to nie zawsze sie udaje..jesli sie uda to git a jesli nie to odkrec tylko plastikowe obudowy kolumny kierownicy..poszukaj gdzie sa srubki bo mi sie pisac nie chce..jak juz to odkrecisz i zdejmiesz to odkrec jezcze sdwie srubki ktore sa od gory we wnece na zegary..fabrycznie mialy zaslepki chyba..po odkreceniu wszystkich srubek bez problemu (o ile kierownica zdjeta) i zpewnymi problemami (jesli kierownica jest na swoim miejscu) wyjmujesz cala ramke z 6cioma przyciskami..kazdy przycisk jest rozbieralny i w kazdym jest 3mm 12V zaroweczka..nie da sie w prosty sposob opisac jak to rozebrac bo jak sie to widzi to od razu wszystko jasne..doradzam zakup 12V diod 3mm i uzycie zamiast zarowek..
  
 
Wszystko tak robiłem jak mówisz, ale nie wykumałem jak dobrac sie wlasnie do tego przycisku:-/ co za pech
  
 
No


To sobie odpuść bo jeszcze coś połamiesz
Albo jedź do elektryka, który pewnie Cię śmiechem zabije i krzyknie 50 złoty za usługę, lub licz na dobroć Klubowiczy z okolicy i może ktoś Ci to zrobi
  
 
Praktycznie gotowe, jeszcze tylko to od wycieraczek i swiatel:-/
  
 
Gotowe
Obyło się bez elektryka :-p
Jakieś foto
Sorki za jakość, ale nie chciało mi się iść po cyfrówkę, zresztą nie ma się czym chwalić, inni mają lepiej
  
 
BRAWO- .A tak- w związku z maskownicami głośników w tyle ,to coś za mało kolorowe te światełka