Espero 1.8, a klima

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie z 1.8 +klima!-ile macie wentylatorów chłodnicy????
...ja 1 szt. /dobrze,że przynajmniej chłodnice dwie /

Nie chciałem new wątka ale była cisza jak się "dołożyłem" do tematu "klimatronica"z pytaniem : ...."Wspomóżcie mnie wiedzą koledzy z 1.8 zaklimatyzyzownych PROSZĘĘĘĘ!! /w przyszłym tygodniu kulam się serwisować "położoną"klimę do Krakowa bo tam mi ją montowali (dla kolegów z K-wa: ul.Światowida 24) i nie wiem czy ich opierd....ć, ze od początku żle coś zrobili czy też podejść do sprawy normalnie ??

  
 
Jeden jest na chłodnicy płynu chłodzącego silnik.
A na skraplaczu ("chłodnicy") klimy jest drugi, który się ZAWSZE załącza na wolne obroty po każdorazowym załączeniu klimy i ew. przełącza się na wyższe w miarę potrzeby.

Pozdrawiam,

Grisza
  
 
Ooooo!! Chyba zrobię małą zadymkę w warsztacie!! Przyznam się,że klima od momentu montażu hulała na 60% w porównaniu z innymi /niestety miałem okazję porównać to zbyt późno!/...pojechałem tam po 1,5 roku się pluć ale z kolei nie wiedziałem o braku wentylatora!...myślałem,że tak ma być!!
  
 
Spokojnie.. jeżeli masz nieorginalną tak jak ja to masz jeden wentylator. Jeżeli orginał to powinny być dwa choć i to można obejśc odpowiednim podłaczeniem głownego wentylatora.
U mnie jak właczam klimę to wentylator zasuwa prawie non-stop.. i chwalę to sobie bo silnik w korkach wogóle nie przegrzewa się!!.

BO z tymi nieorginalnymi to jest taki prpblem że nie mają podłaczenia do naszego kompa a więc sterowanie wentylatorem odbywa się zewnętrznie...
  
 
do Maćka GT:

mam oryginalną i wentylator jest na 100% jeden. drugi, jak wspomniałem jest na chłodnicy płynu. możliwe, że komp, sterując klima "korzysta" i z tego wentylatora chłodnicy
  
 
Nio taaak! coraz bardziej mię się "zacieśnia wątek"!!...Niby klima miała być full oryginał ale tak jak z wydajnością..jest tylko ze 60% oryginału...więc jest 1 wentylator ale w przeciwieństwie do Twojego, Maćku ten zachowuje się jak w autach bez klimy czyli napieprza tylko po długim staniu w korku lub tp. sytuacyjach. Na pewno niska wydajność to nie tylko ta przyczyna ale trochę nimi w warsztacie potrzepię bo wygląda,że popełnili przy montażu istotne błędy!!..Jaka SZKODA, że nie było /??/ FORUM ESPERO w roku 2000 / a przynajmniej ja nie miałem dostępu do neta!/...mógłbym robić rewolucję w ramach gwarancji!...teraz pozostaje tylko wytknąć im podstawowe błędy i liczyć,że zachowają się jak poważna Firma, która chce wyjść z twarzą z opresji

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2003-06-19 22:49:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2003-06-19 22:52:08 ]
  
 
ja jutro zobacze ile mam wentylatorów i napisze a moze wiecie czy dziurawy skraplacz mozna polutowac w taki sposób jak to robia z chlodnicami aluminiowymi, wkoncu to tez cos w stylu chlodnicy ?

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
z racjo wysokiego cisnienia w skraplaczu ("chłodnicy" klimy) nikt rozsądny i odpowiedzialny nie zgodzi sie na taką robótkę. ogólnie jest to niecelowe, a zważywszy na fakt, iż stale bedzie CI ubywac czynnika kosztowniejsze niż wymiana i spokój na kilka latek
  
 
Cytat:
2003-06-21 00:43:36, andrzej_o pisze:
[quote]
2003-06-19 11:07:11, bogdan1 pisze:
Wracam do pytanka o liczbie wentylatorów w maszynach z klimą - ILE BYĆ ORYGINALNIE WENTYLATORÓW ??....Wiem, wiem i dziękuję za odpowiedzi kolegów,którzy mają po 2 szt.fabrycznie....tyle, że Wy macie 2-litrówki!....Wspomóżcie mnie wiedzą koledzy z 1.8 zaklimatyzyzownych PROSZĘĘĘĘ!!

Mam jeden wentylator.

  
 
Ooooo! Znowu się zdziwiłem!!...To już nie wiem o co chodzi???...przecież Espero to nie Oltcit, który schodził z taśmy w "wersji" zależnej od tego czy przyjechał pod fabrykę pociąg z częściami Dacii, Citroena czy akurat z jakimiś przypadkami rumuńskiego rękodzieła No więc jak jest naprawdę ??!!
  
 
Z 2-litrowcami kłocić się nie zamierzam ,ale...zważywszy na fakt, iż skraplacz jest taki sam (tak jest. wg.katalogu) dla wszystkich wersji Espero i ma on przygotowane tylko jedno miejsce na montaż jednego wentylatora....chyba, że jak wspomnaiłęm, jako drugi traktować ten umieszczony na chłodnicy płynu.Wtedy owszem są dwa.
  
 
No właśnie!-biorę pod uwagę WSZYSTKIE wentylatory na chłodnicach czyli jeśli jest osobno na "chłodnicy" /skraplaczu/ klimy + ten oryginał na chłodnicy właściwej to są dwa!-a w miom autku na 100% jest tylko jeden-ten fabryczny na fabrycznej chłodnicy układu chłodzenia silnika....czyli jest Be ?!
  
 
Z tego co pamietam to wg katalogu i ksiazki obslugi orginalna klima moze miec jeden wentylator do chlodnicy i skraplacza, przy czym kiedy zalaczysz klime to wentylator sie uruchamia niezaleznie od temp. silnika na wolne obroty. Kiedy silnik przekroczy bodajże 102 stopnie C zalaczaja sie szybkie obroty.
Wydaje mi sie, ze wolne i szybkie obroty wentylatora maja osobne przekazniki, moze w jednym z nich tkwi problem?
Robert
  
 
Qrde! no właśnie!...katalog i instrukcja serwisowa!!...lecę grzebać na CD!!...ciekawe czy coś znajdę
  
 
A właśnie, właśnie. Adamie vel Adminku, gdzie nasze, obiecane upgrade`y? Też jesteś posiadaczem Twego dzieła, ale m.in. brakuje wielu stron nt. klimy Jak się pojawisz wśród nas nie zapominaj

Pozdrówka ze śledzikowa
  
 
Ze serwisówki se wydrukowałem Działa p.t.Ogrzewanie i Klimatyzacja i zara bede czytał.... to znaczy to co było na CD czyli tylko do strony 48...bo kolejne czyli 49 na płytce to w "naturze" strona 83!! czyli faktićna brak kawała ksionżki! .Cholera akurat ta temata co jej szukam jest niekompletna!?? Co do kataloga części....tak między 401-424 jest "chłodnictwo i powietrznictwo" ale się tam nie doszukałem drugiego wentylatora!!...słabo szukam albo go rzeczywiście ni ma??
  
 
Ja drugiego nie mam (na 99,99% "ale mogę się mylić") sprawdzę jeszcze
Chociaż w zasadzie po co mi wiedzieć jak i tak klima nie działa

GG
  
 
No Panowie!!Jak się okazuje po studium technicznej dokumentacji klima w Espero wcale nie musi być taka prymitywna!! Niestety to loteria w całym tego słowa znaczeniu!

Każdy z Nas może mieć ...lub nie mieć paru rozwiązań gdyż jak traktuje „serwisówka”:
...”W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH.....stosuje się WOT czyli wyłącznik sprężarki przy pełnym otwarciu przepustnicy.../pisał o tym kiedyś kolega z Toyoty/, ”
...”W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH....stosuje się ZWŁOCZNY WYŁĄCZNIK CZASOWY...opóźniający włączenie klimy podczas rozruchu,
niestety tylko W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH stosuje się WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY zabezpieczający /odłączający/ sprężarkę przy „stanie niskiego naładowania”...

.....dobrze, że chociaż WYŁĄCZNIK WYSOKOCIŚNIENIOWY jest stosowany chyba w każdym Espero /tu brak adnotacji ...”W niektórych...”
  
 
No fantazja - to się Koreańce popisali - brak wyłącznika niskocisnieniowego = zatarcie sprężarki wcześniej czy poźniej murowane
cholera dobrze ,że pojechałem ostatnio na napełnienie.
  
 
-JACO- Gdy u mnie wyparował R134a to sprężarka się nie załączała
bogdan1 Przeglądałem katalog części zamiennych Espero (str. 221) i okazuje się, że wszystkie modele Espero posiadają dwa wentylatory jako opcję. Należy przypuszczać, że ta opcja jest dodawana do klimatyzacji.
Jeden umieszczony jest na chłodnicy i po podniesieniu maski łatwo go dostrzec, drugi natomiast jest na skraplaczu i żeby go zauważyć trzeba by się położyć pod przednim zderzakiem