SE - SEJ silnik Omega A Senator B - gdzie różnice??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
3.0 SE - SEJ - na czym polegają różnice lub gdzie ich szukać -słowem, czym ów silniki różnią się do siebie ?? Ma ktoś wiedzę w tym temacie ??
  
 
KOncowym tlumikiem.
  
 
Adam, nie tylko końcowym tłumikiem, bardzo ważną zmiana w tych silnikach jest to, iz w SEJu dodali J do SE
  
 
A co z tą mocą dławioną?
  
 
SEJ był tylko w Caravanach... jak Senator pisze, końcowym tłumikiem...
  
 
jednak silniki mają wybijane SE i SEJ - więc coś w tym musi być - czy mylę się ??
o tym tłumiku słyszałem ale po co - na co taka redukcja o parę koników ??
macie jakieś dane na ten temat ??
  
 
SEJ nie występował tylko w caravanach
patrz omega A 3.0 24V z ostatnich miesięcy produkcji.
jest nawet w klubie jeden sedan SEJ

Senator ma rację
Jak się miały w latach 90-tych stawki ubezpieczeniowe w dojczlandii?
Kiedyś podział stawek ubezpieczeniowych u sąsiadów wynikał z mocy silnika.
Może tutaj należy szukać?


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2007-07-10 20:43:55 ]
  
 
Cytat:
2007-07-10 20:39:01, MEGA_3 pisze:
SEJ nie występował tylko w caravanach patrz omega A 3.0 24V z ostatnich miesięcy produkcji. jest nawet w klubie jeden sedan SEJ :: Senator ma rację :: Jak się miały w latach 90-tych stawki ubezpieczeniowe w dojczlandii? Kiedyś podział stawek ubezpieczeniowych u sąsiadów wynikał z mocy silnika. Może tutaj należy szukać? [ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2007-07-10 20:42:39 ]



hmm... tak mówią katalogi reklamowe GM... jest wyraźny podział
  
 
tak - podział jest wyrażny - mam jakiś TIS opla i tez widać podział. może ktoś bedzie wiedział skąd inne oznacznie na bloku silnika
  
 
Z tymi literkami chodzi o rodzaj (oktany) paliwa.
  
 
Dokladnie chodzi o stawki ubezpieczeniowe do 200 taniej i powyzej 200drozej, SEJ ma 200 PS i dlatego jest w Caravanach dlatego ze to raczej auto uzytkowe a limuzyny 204 i zaliczaja sie juz do drozszej stawki ubezpieczeniowej
  
 
Cytat:
2007-07-10 23:58:33, Mariosomegos pisze:
Z tymi literkami chodzi o rodzaj (oktany) paliwa.



SE tylko na PB 98
SEJ PB 95 i B 98
tak kiedyś jakieś mądre ludki pisały

a zresztą jakie ma to znaczenie skoro i C30SE i C30 SEJ fabrycznych parametrów już nie trzymają. Latka i przebieg podobno robią swoje
  
 
Masło maślane czyli dobrze zapytałem

S -stopień sprężania 9.5 - 10
E - wtrysk wielopunktowy
J - moc dławiona

Ciekawe gdzie się podziały SER- ki ->R- moc podwyższona
  
 
Cytat:
2007-07-11 00:55:24, MEGA_3 pisze:
a zresztą jakie ma to znaczenie skoro i C30SE i C30 SEJ fabrycznych parametrów już nie trzymają. Latka i przebieg podobno robią swoje



E na bazie jednego shamowanego auta przedwcześnie takie wnioski wyciagać.
Poki co dwi najszybsze omegi w klubie są na bazie C30se a najszybsza omega n/a z c30se r6 ma 270 koni co prawda nie w klubie ale w polsce.
I dalej nie widać na horyznocie szybkiej "ztjunikowanej" omegi V6 (nie licząc mielcarka auta do dragu bo aniołkanie jeździ)

Do tematu... a jakie to ma znaczenie? 204 czy 200? Jak zrobiono to pod przepisy w dojczach. Tutaj różnic nie ma tak wielkich jak między getrag 265 a zwykłymi getragami .
Soczewa kupuj i zakładaj.

ps. wracamy do stergo jak swiat tematu...

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2007-07-11 11:08:00 ]
  
 
Cytat:
2007-07-11 07:13:53, Solltys pisze:
Ciekawe gdzie się podziały SER- ki ->R- moc podwyższona


wprowadzili xei zamiast eR

Cytat:
a limuzyny 204 i zaliczaja sie juz do drozszej stawki ubezpieczeniowej


stawki ubezpieczen z okresu omy A były do 204PS czyli SE łapała się jeszcze na niższą stawkę, tak samo C20LET.