Lanos - problem z LPG prosze o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki mały kłopot , jakis czas temu załozyłem LPG do lanosa (16 dohc ) i efekt tego jest taki : gdy auto jest przełaczone na benzyne zapla normalnie tzn włącza sie ssanie płynnie wchodzi w obroty itp jest ok
natomiast gdy jest przełączone na gaz (centralka lpg) : auto zapala ale obroty na ssaniu są niższe ok 500 obrotów i gdy dodam mu gazu auto zamiast wchodzić w obroty "dusi sie" ( obroty spadaja do zera :/ ) także na zimnym silniku nie ma mozliwości dodania gazu i przekroczenia 2500 obrotów aby automatycznie przełaczył sie na gaz :/ jedyne wyjście to wymuszone odpalanie na lpg . Dodam że takie cuda dzieja się na zimnym silniku tzn gdy temp. otoczenia spada w okolice 10 stpni bo gdy jest cieplej to pali w miare normalnie tzn po szybkim kopnieciu w gaz dostaje obrotów i wtedy juz normalnie reaguje . Aha gdy silnik juz jest ciepły nie ma tego kłopotu.
Jak opisałem ten problem gazownikom co zakładali instalacje to jeden powiedział "pal go pan na wymuszonym" (i teraz pytanie jakie bedą tego skutki ? ) dodam że nie ustawiali oni emulatora lambda i wtryskiwaczy po załozeniu LPG tylko bawili sie na analizatorze spalin , aha auto ma tendencje do chustania obrotami na biegu jałowym od 500 do 1500 obr :/
Instalacja jest na gwarancji także nie chce aby inny servis ją ustawiał , a nie mam pewności czy te przypadłości wynikaja ze źle ustawionej LPG .

kable WN- nowe
świece- nowe
przepustnica -wyczyszczona
silniczek krokowy -sprawny
  
 
"pal go pan na wymuszonym" hehe chyba temu gazownikowi trzeba by palnac jenego wymuszonego to by otrzezwial. skoro instalacja jest na gwarancji to oni musza to naprawic i ma pracowac jak sie nalezy. prawdopodonie zla emulacja lambdy na LPG rozwala mapy wtrysku i stad te szopy przy odpalaniu.
  
 
no i racja hehe tylko ze z tego co wiem to te nie bede nazywał po imieniu co mi zakładały ten gaz nie maja czym ustawic emulatorów bo znajomy tam kiedys był to mu powiedzieli ze nie maja programu do lanosa , najgorsze jest to że nie mam czasu a najwyraźniej trafiłem na typowych partaczy , jak mi go wyregulowali za 2 razem to łykał 17 na sto , wiem ze na forum naprawianie i diagnozowanie samochodów to bioenergoterapia ale jeżeli opinie beda podobne to pojade do innego zakładu i wyreguluje instalacje a im przywioze rachunek
  
 
Jaki Masz komputerek sterujący LPG? Bingo, Landi, Lovato czy jeszcze coś innego? I która generacja? I, II czy może sekwencja?
  
 
Cytat:
2007-07-11 14:42:48, Danek pisze:
Jaki Masz komputerek sterujący LPG? Bingo, Landi, Lovato czy jeszcze coś innego? I która generacja? I, II czy może sekwencja?



nie jestem biegły w instalacjach, komputer sterujacy-mowa o centralce(ta z przełącznikiem) czy o emulatorach ( czy coś innego)
a generacja no napewno nie jest to nic wyjatkowego ( 1600zł ) zresztą popatrze w papiery i dokładnie opisze
z góry dzieki
  
 
no wiec tak : instalacja jest 2 generacji
komputer nie wiem dokładnie o co chodzi wiec :
przełacznik/centralka-AL-700
Układ elektroniczny - AL-700
(reduktor jest lovato -jezeli to w czyms pomoze)
a to co panowie wypisali do certyfikatu: CO/OH przy prędkosci obrotowej biegu jałowego 0,25/18 [%/ppm]
CO/OH przy podwyzszonej predkości obrotowej biegu jałowego 0,007/10 [%/ppm]
współczynnik nadmiaru powietrza lambda odpowiednio: 1,00/401
co do tej lambdy jestem ciekawy czy emulatory nie sa ustawiane fabrycznie na jakąś wartość?

nie wiem czy mozna pisac 2 wiadomosci pod rząd jezeli nie to przepraszam
  
 
Wszystko jasne . Ok. Czyli masz II generację z komputerkiem sterującym Autronic AL-700. Przyzwoity. W związku z tym bardzo prawdopodobne jest to co pisał Slider, czyli źle ustawiona emulacja sondy lambda.
Emulator sondy to urządzenie które oszukuje ECU (komp benzynowy), że autko pracuje na benzynie i nic się nie zmieniło. Niestety bardzo często dochodzi do tego, że ECU pomimo zastosowania emulacji i tak modyfikuje mapy wtrysku benzyny dostosowując ją do sygnału otrzymanego ze źle ustawionej emulacji.
jeśli masz interfejs do komputerka LPG i PC-ta to wystarczy podpiąć go do niego i zmienić parametry emulacji albo ustawić rodzaj emulacji na "masa" lub "odłączona/brak". Po tej operacji trzeba zrobić reset ECU (odłączenie klemy aku) i ponownie nauczyć ECU pracy na benzynie. Czyli odpalić autko na benie i bez dotykania czegokolwiek i przechodzenia na LPG poczekać aż silnik się zagrzeje do nominalnej temp. pracy. Teraz gasisz silnik i już. Po tej operacji można już normalnie eksploatować autko również na LPG.
  
 
wielkie dzieki , teraz juz nie beda mi wciskac ciemnoty w stylu "pal go pan na wymuszonym"
a mam jeszcze takie małe pytanie czy te ustawienie które trzeba zrobic narusza jakies plomby gwarancyjne itp ? bo mówiąc szczerze juz wole jechać na porządny servis zapłacić i urzytkowac samochód niz zaliczac kolejne wizyty u tych speców od gumowych dzwonków, ( nie mam czasu , chyba że bede miał wolne to dla zasady bede ich gnebił o ustawienie samochodu w ramach gwarancji )
  
 
skoro goscie nie maja interfejsu do podpiecia sie do centrali gazu to nic nie wywąchają bo nie maja czym nawet...
  
 
Witam.Nie wiem dlaczego wszyscy do wielopunktów pakują sekwencje któres tam generacji za grube pieniądze.Ja tez mam GSI wielopunkt a lpg 2 gen z mikserem i chodzi super.Nalezy tylko dobrac właściwie mikser.Spalanie w trasie przy 80-100km/h wynosi 7.8-8,2 l/100km.A w miescie tyle ile musi i koniec ale nie więcej niż 10l.[trudno by stojąc w korku 30 min.mówic o spalaniu]A słyszałem też ,że wtryski gazowe siadają i zasyfiają się co niemiara.