[126p]Kolo przesuniete do przodu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jak w temacie mam taki problem ze lewe kolo przednie jest przesuniete do przodo jakis 0.8cm w stosunku do prawego. Co niestety owocuje obcieraniem przy skrecaniu (na 13"). Z tego co czytalem moze byc to wina zle pospawanych mocowan wachacza, krzywego wachacza, lub zle naprawionej blacharsko fury po dzwonie.

Umnie wszystko wyglada git, mocowania nie sa zgnite i nie wygladaja na ruszane, jak rowniez cala reszta przodu tez nie wyglda na ruszana.

Teraz pytanie czy da sie to jakos wyrownac tzn zeby sie kolo lekko cofnelo o niecaly 1cm. Czytalem o podkladaniu podkladek pod jenda z srub wachacza, ale wydaje mi sie to troche bez sensu.

Jesli macie na to jakies patenty (poza przespawywaniem mocowan wachacza), to byl bym wdzieczny za info.
  
 
odkrec wahacz ,podloz pare podkladek pod przednia srobe i bedzie git
  
 
eeee ten tego... a czasem nie pojda sie gonic inne kąty?!
  
 
Bardziej prawdopodobne, że po jakiejś drobnej stłuczce błotnik jest cofnięty niż, że koło przesunięte do przodu.

Sprawdż komputerowo geometrię całego samochodu. Dopiero wtedy można się zastanawiać czy nie straci auto geometrii. Jeżeli wyjdzie ok to błotnik jest krzywy, albo krzywo siedzi. A wtedy to młotkiem rozklepać i po sprawie


[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2007-07-15 15:22:48 ]
  
 
czasem tez tak jest dy resor jest zle zalozony tzn mocowania do zwrotnic nie sa w prostej linji co do mocowan resoru w budzie tylko wygiete lekka strzelka wlasnie okolo 1 cm do tylu lub jak sie inaczej zalozy to do przodu .
  
 
a skąd wiesz ze dokładnie o 0,8cm jest przesunietę czym to sprawdzałeś, bo to ze nie pasuje w nadkolu nic nie oznacza, podjedz na geometrie i niech to Ci sprawdzą
  
 
wstępnie odmierz jakimkolwiek liniałem odległość miedzy przenią a tylną osią, z obu stron..no chyba ze tyl masz przekoszony


[ wiadomość edytowana przez: maciuhh dnia 2007-07-17 23:49:57 ]
  
 
nie powiedziales czy auto bylo obnizane czy nie i nie podales tez rozmiarow opony ktora zlalyles na te 13 a sa to doysyc wazne informacje

[ wiadomość edytowana przez: bandit_650 dnia 2007-07-18 12:11:00 ]
  
 
Tak fura byla obnizana zarowno z tylu (1 zwoj) jak i z przodu (nie pamietam dokladnie ile ma resor). Co do opon to sa to 135/70R13.
  
 
Cytat:
2007-07-21 02:30:53, ree pisze:
Tak fura byla obnizana zarowno z tylu (1 zwoj) jak i z przodu (nie pamietam dokladnie ile ma resor). Co do opon to sa to 135/70R13.


jesli bawiles sie resorem to pewnie jak wyzej napisalem zalozyles go odwrotnie
  
 
Cytat:
2007-07-30 06:57:14, Mariusz126p pisze:
jesli bawiles sie resorem to pewnie jak wyzej napisalem zalozyles go odwrotnie


zaraz zaraz mozesz powiedziec jeszcze raz o co Ci chodzi? tzn co odwrotnie?
  
 
nie ma czegos takiego jak odwrotnie.
  
 
Cytat:
2007-07-30 22:16:51, PitGTR pisze:
nie ma czegos takiego jak odwrotnie.


no wlasnie tez sie zastanawiam ocb
  
 
prawa strona na lewa?? chyba o to
  
 
Cytat:
2007-07-30 22:36:22, jaqo pisze:
no wlasnie tez sie zastanawiam ocb



Napisalem wyzej : czasem tez tak jest dy resor jest zle zalozony tzn mocowania do zwrotnic nie sa w prostej linji co do mocowan resoru w budzie tylko wygiete lekka strzelka wlasnie okolo 1 cm do tylu lub jak sie inaczej zalozy to do przodu . Jest to sprawdzone a jesli ktos niewierzy i ma luzem glowne piuro niech sprawdzi i polozy je np na rownym betonie czt jak znajdzie asfalcie na boku tzn by tuleje byly w pionie .Kazde piuro jest tak skontruowane ale takie cos zauwazylem tylko w malcu a klepalem juz ponad 20 resorow potem je skladalem i zawsze trzeba bylo jak najpierw je skladac a potem jak do budy zakladac . POZDRO!!