MotoNews.pl
  

Czujnik przy sprzegle

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzis kopalem przy ogrzewaniu i zobaczylem przy pedale sprzegla czujnik calkiem podobny do tego jaki jest przy pedale hamulca ale jest odsuniety o jakies 2 cm wiec pedal sprzegla go nie dotyka
jak go zwarlem recznie to sie zapalila kontrollka recznego co to jest????????
  
 
Gdybyś miał tempomat to czujnik ten służyłby do wyłączania go przy wciśnięciu sprzęgła. Ale związek z kontrolką ręcznego????? No idea
  
 
jak dzwigne nogą pedal sprzegla o te dwa centymetry do gory to wlacz sie kontrolka recznego
  
 
Właśnie, właśnie, miałem też o to zapytać, ale Disel mnie ubiegł U mnie jest dokładnie tak samo, też C20NE, tez brak tempomatu, a pstryczek istnieje

Pzdr
  
 
Witajcie

Mine rownież nurtuje to pytanie jak dźwignę nogą pedał sprzegła do góry i u mnie zapala się kontrolka hamulca , Czary jakieś czy cuś ????

Pozdrawiam
Edmund Dantes

P.S. wiem że w poldku jest taki bajer że pali sie kontrolka hamulców i trzeba nacisnąć ją żeby zgasła jednocześnie jak zgaśnie informuje że żarówki w stopach są OK . Wyciągnę dzisiaj jedną żarowkę ze stopu i dźwignę pedał sprzęgła ( ale dlaczego sprzęgła) i sprawdzę czy zapali się kontrolka . Wieczorem dam znać
  
 


WITAM

U mnie jest to samo pedał do góry i zapala się kontrolka od ręcznego.

NARA
  
 
Biorąc pod uwagę to, że zadziałanie czujnika nastąpi dopiero w momencie, gdy uderzy w niego nagle uwolniony, rozpędzony pedał, może to czujnik uszkodzenia linki sprzęgła ?
  
 
Jak pęknie linka to pedał sprzęgła zejdzie na dół i nie załączy tego włącznika.

Szukałem w TIS, znalazłem tylko nazwę "clutch control switch".
"przełącznik kontroli sprzęgła"

Ale przeznaczenia nie udało mi się namierzyć...

Jak maszyna ma tempomacik to zainstalowany jest inny przełącznik (TIS).

  
 
Marek, z tą linką to oczywiście żart był

Ale coś w tym musi być - obejrzałem właśnie schemat elektryczny - i mam takie to przemyślenia:
1. Czujnik faktycznie jest zaznaczony jako "czujnik kontroli sprzęgła", siedzi w obwodzie regulacji prędkości. Jest równolegle połączony z wyłącznikiem lampki hamulca awaryjnego - a dokładnie lampki "kontrolnej sprzęgła i hamulca awaryjnego". Drugi punkt przypięcia jest poprowadzony do jednej pary styku wyłącznika opisanego "sprzęgło, regulator prędkości jazdy". Więc jedynym zadaniem, które wg mnie ten czujnik może spełniać, jest - zwłaszcza na jego niemożność włączenia podczas normalnej eksploatacji i zapalania czerwonej lampki - jest badanie sprawności sprzęgła, czyli może po prostu stanu tarczy sprzęgłowej ?

Pzdr
  
 
Cytat:
rzemyślenia:
1. Czujnik faktycznie jest zaznaczony jako "czujnik kontroli sprzęgła", siedzi w obwodzie regulacji prędkości. Jest równolegle połączony z wyłącznikiem lampki hamulca awaryjnego - a dokładnie lampki "kontrolnej sprzęgła i hamulca awaryjnego". Drugi punkt przypięcia jest poprowadzony do jednej pary styku wyłącznika opisanego "sprzęgło, regulator prędkości jazdy". Więc jedynym zadaniem, które wg mnie ten czujnik może spełniać, jest - zwłaszcza na jego niemożność włączenia podczas normalnej eksploatacji i zapalania czerwonej lampki - jest badanie sprawności sprzęgła, czyli może po prostu stanu tarczy sprzęgłowej ?



masz jakis pomysl jak by to moglo dzialac??


jezeli by to mialo byc do tempomatu to mozliwe GM dal dodatkowe kable do wszystkich modeli ale zyby dawac czujniki do wszystkich modeli niezaleznie od tego czy sa potrzebne to mi sie wierzyc nie chce zbyt duza rozrzutnosc
  
 
Właśnie urwała mi się linka sprzęgła...

Fatum jakieś... został poruszony temat linki i jest problem...

Może ktoś wie, czy linka z Omy A 2.0 pasuje do 3.0???

Jak pech to pech.

  
 
Disel, do tempomatu jest jeszcze jeden dodatkowy czujnik, którego u nas chyba nie ma... Na schemacie jest tylko zaznaczone połączenie do niego..
  
 
Powiem, że szczerze wątpię żeby od 2.0 pasowała do 3.0. Niedawno linka mi padła i w akcie deperacji (była niedziela) kupiłem do 2.0 ale starszego rocznika i szlag mnie trafiał później przy montażu. Linka technicznie wykonana była tak samo ale końcówka gwintowana okazała się krótsza niż powinna i musiałem kombinować ze starej linki dostawiłem brakujący element gwintowany i jakoś się udało. A jedna rada jak będziesz zmieniał linkę uważaj na nakrętki nie zgub. Pokopany rozmiar 7 (siódemka). A jeżeli chodzi o ten włącznik krańcowy nie mam zabardzo koncepcji na to. Może jak ktoś zaciągnie za mocno linkę to wtedy zaskoczy ale poszukam ciekawe w każdym razie te spostrzeżenie z ty włącznikiem.

Pozdrawiam
  
 
Jutro (poniedziałem) będę polował na linkę.
Śruby już nie mam... poleciała gdzieś w momencie zerwania.
Nowa linka jest bez śruby?
  
 
Witam !

Zaciekawił mnie ten temat i zszedłem ( mieszkam na 12 piętrzę... ) na parking aby sprawdzić jak sprawa wygląda u mnie i ...
okazało się że w Omie z C24NE też coś takiego występuje,

może (tak przypuszczam) jest to czujnik tzw. "skoku jałowego" dźwigni sprzęgła i sygalizuje o zbyt małym naciągnięciu linki..???

szczerze to nie mam pojęcia ale takie są moje przypuszczenia , wydaje mi się że coś takiego występuje przy pedale hamulca i tak to się właśnie nazywa

co do kontrolki sprawności oświetlenia "stopu" to nie wiem jak to wygląda w innych silnikach ale u mnie też jest coś takiego jak w poldkach żę po uruchomieniu silnika pali się kontrolka do pierwszego naciśnięcia hamulca po czym gaśnie sygnalizując że wszystko jest ok. ze "stopem"

pozdrawiam
i również czekam na rozwiązanie dość intrygującego faktu "nieznanego czujnika"

Arek
  
 
W miarę zużywania się okładzin sprzęgła pedał idzie coraz wyżej do góry. Gdy dojdzie do czujnika zapala się kontrolka "sprzęgła i ham. awaryjnego" - sygnał, żeby podciągnąc linkę lub zmienić okładziny sprzęgła
  
 
Good idea Stapoz!!!

Pozdro