Problem przy 120km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam taki problem, gdy jade moim autkiem 120km/h zaczyna szarpac samochodem, tak jakby gazu nie dostawal, wcisne gaz do dechy zaskoczy i jedzie dalej. Problem ten wystepuje tylko na gazie i przy predkosci 120km/h. Co to jest? Co z tym zrobic? Pozdrawiam
  
 
ehhh myślalem ze to forum jest bardziej profesionalne
  
 
Na tak postawione pytanie nikt nie udzieli Ci jednoznacznej odpowiedzi. Już tyle razy była o tym mowa, żeby podawać szczegóły dotyczące instalacji (generacja, typ, producent, ile ma przelatane, co było robione, jakie autko i silnik itd itp). Nie jesteśmy wróżkami.
  
 
instalacja lovtec chyba 1 generacji, ile dokładnie ma przelatane to nie wiem bo byla ona uzywana, ja zrobilem 20tys na niej. wymienilem w niej tylko filterek gazu, ogólnie autko chodzi elegancko jedynie przy tych 120 szaleje:/ a auto samara 1.3
  
 
No widzisz, a jakbyś poszperał w archiwum to bez problemu znalazłbyś odpowiedź. Odwróć dolot, tj. otwór wlotu powietrza do filtra zmodyfikuj tak, żeby pęd powietrza podczas jazdy nie wtłaczał powietrza do filtra. Dodatkowo możesz sprawdzić "masy". No i na koniec regulacja gazowni, bo podejrzewam, że dawno nie była robiona. Sprawdź dokładnie czy to I czy II generacja. Jeśli jednak druga to sprawdź jeszcze połączenia przewodu z cewki do przełącznika/kompa LPG, może "gubić" impulsy z cewki.
  
 
mysle ze jest to 1 generacja bo nie ma zadnego komputerka, a lada ma gazniik tak wiec?... A dolotu powietrza wogule nie mam bo djął mi gazownik jak zakladal instalacje, mam odrazu ten termostat co kieruje zimnym lub cieplym powietrzem, wymyslilem patent i wsadzilem tam taką termoodporną rurke, ale niewiele to dalo. Co do regulacji to zawsze sam reguluje (tą śrubką na parowniku) żeby jaknajlepiej i jaknajrowniej silnik chodził, chociaż juz dużo uregulować sie nieda
  
 
OK. gaźnik i I generacja (na marginesie to widziałem samary również na wtrysku, więc... jak widzisz wszystko jest ważne).
No to na początek posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne, zwłaszcza "masy".
Co do regulacji na oko/ucho, nie będę się wypowiadał, bo już wiele razy pisałem, że to tylko doraźne, a zawsze po regulacji należy podjechać na analizator dla sprawdzenia poprawności.
A w jakim stanie jest układ WN? Może już czas na wymianę "kapelusza" i reszty gratów?
  
 
danek aaa można troszke janiej?? co to jest to WN?? ja jestem laik w tych sprawach wiem ze sa samary na wtrysku ale to te nowsze, masz racje moglem napisac wszystko odrazu.

[ wiadomość edytowana przez: Weider dnia 2007-07-16 15:38:54 ]
  
 
WN - wysokie napięcie, czyli cały układ zapłonowy, "kapelusz" - kopułka rozdzielacza zapłonu .
  
 
układ zaplonowy niedawno zmieniany wszystko
  
 
Może coś tam jednak nie teges, Zdejmij kopułkę i obejrzyj czy nie ma jakichś wżerów, pęknięć itp. A jak z kątem wyprzedzenia zapłonu? Sprawdzony? Może trzeba podregulować? Zastanawia mnie ten moment "krytycznej" prędkości. Czy to się dzieje tylko na jednym biegu przy tych 120km/h, czy może na każdym biegu, ale przy tych samych obrotach silnika?
  
 
to sie dzieje tylko na jednym biegu na 4 bo wsumie na 3 nigdy 120 nie jechalem, właśnie przy 120 ma tak jakby, gazu niedostawal, podgiolem tą rurke co robiłem do wlotu powietrza w odwrotną strone, i podkrecilem mu troszke wiecej gazu. Jak narazie nieszarpalo ale 120 jechalem tylko chwilke, takze pod koniec tygodnia sprawdze to dokladnie na autostradzie. W kazdym razie narazie dzieki za porady

ps

na jakims innym forum, to chyba TICO tez mieli taki problem i pisali ze to paliwo sie wraca do gaznika, i wtedy szarpie, i zeby zamontowac zaworek zwrotnym na tym wezyku co odprowadza paliwo z gaznika do baku. Alle ja juz taki zaworek seryjnie mam:/

no nic przetestujemy pozdrawiam
  
 
Jedno co przychodzi mi na myśl to "pęd powierza", ścisłej rzecz biorądz nie tyko zmiany ciśnienia przy wlocie powietrza na filtr (przed przepustnicą) mają wpływ na mieszankę ale (niestety) zmiany ciśnienia przy "wlocie" powietrza do parownika. zauważ, że w parowniku jest otwór i dzięki niemu membrana w środku może pracować mając z jednej strony ciśnienie zewnętrzne. problem jest w tym że, czasami pęd powietrza powoduje podciśnienie lub nadciśnienie na tej membranie w zależności od jej ułożenia w aucie. to powoduje zmianę mieszanki. sprawdź czy zasłonięcie (nie zatkanie) (dołorzenie rurki) nie zmieni opisanej przez ciebie sytuacji. pozdro
  
 
Ojciec tez ma samare tylko 1.5 instalacja BRC I gen
u niego jest to rozwiazane tak ze caly czas lapie gorace powietrze z kolektora wydechowego i nie ma problemow z szarpaniem
probowalem to przelozyc zeby lapala zimne ale wtedy nie jedzie.
sprobuj zdjac ten termostat co jest na filtrze powietrza i tam masz taka srobe i wkrec ja na maxa zeby zablokowalo ta klapke ktora kieruje skad ma brac powietrze zeby brala z kolektora i wtedy zobacz
  
 
Markiej,
Cytat:
probowalem to przelozyc zeby lapala zimne ale wtedy nie jedzie.

Po takim zabiegu trzeba zrobić regulację, bo drastycznie zmienia się skład mieszanki - zimne powietrze=więcej tlenu=uboższa mieszanka i dlatego nie jechał. M.in. dlatego przy I generacji zalecane jest zablokowanie dolotu tak, by ssał tylko zimne lub ostatecznie tylko ciepłe. Przy LPG lepiej, żeby powietrze było zimne dlatego, że lepiej miesza się z gazem.