MotoNews.pl
  

Komputer nie reaguje na przyciski

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!
Po wymianie nagrzewnicy a co za tym idzie demontażu deski rozdzielczej komputer przestal reagowac na przyciski w dzwigni wycieraczek. Podczas jazdy caly czas swieci sie Oil Lack a po wylaczeniu zaplonu pojawiaja sie tez inne bledy, ktorych nie da sie skasowac. Czesc radiowa dziala normalnie. Co to moze byc?
  
 
Cytat:
2007-07-17 12:22:21, Ziele pisze:
Witajcie! Po wymianie nagrzewnicy a co za tym idzie demontażu deski rozdzielczej komputer przestal reagowac na przyciski w dzwigni wycieraczek.
Podczas jazdy caly czas swieci sie Oil Lack a po wylaczeniu zaplonu pojawiaja sie tez inne bledy, ktorych nie da sie skasowac. Czesc radiowa dziala normalnie. Co to moze byc?



po wyłączeniu zapłonu błędów nie da się wyłączyć manetką, tylko muszą przelecieć aż wyświetlacz się wyłączy. na pierwszy rzut oka, chociaż to mało prawdopodobne, to jakąś wtyczkę gdzieś odwrotnie wpiąłeś ale nie sądzę, żeby tą od wyświetlacza, bo piszesz, że rds wyświetla poprawnie. popatrz dobrze gdzieś w przyłączach w bezpiecznikach. no chyba, że przerwałeś, przeciąłeś wiązkę idącą do wyświetlacza. większość pokazywanych błędów, wynika z tego, że na pewnych pinach nie ma przejścia do masy. piszę, większość, bo są też i takie, które się włączają, gdy nie ma plusa. manetka od wycieraczek też podaje masę na dwa piny zmieniając treść na wyświetlaczu.

[ wiadomość edytowana przez: QNA dnia 2007-07-17 23:07:37 ]
  
 
A z tym olejem masz wszystko w porządku? Bo ja miałem podobny temat jak uszkodziłem czujnik temperatury zewnętrznej. Wyświetlało mi jedynie błąd temperatury i nie dało się tego manetką zmienić. Po jakimś czasie przeszło.

  
 
No wlasnie wszystko jest ok. Jeszcze potestuje.
  
 
Dolacze sie pod ten temat, otoz zamontowalem kompa do A i wyswietla mi tylko spalanie chwilowe i godzine ktorej zreszta nie moge ustawic bo komp wogole nie reaguje na zaden przycisk???
Aha narazie niemam wlozonego czujnika temperatury i swieci mi F kolo godziny czy czasem ten blad nie blokuje i niemozna przelaczyc na inna funkcje? Na trasie jeszcze komp mi sie przelaczyl na temperature i pokazywal F zamiast spalania az do zgaszenia silnika, komp i przycisk ponoc sprawny bo prosto od Mariosa z demontazu...
  
 
Ten blad nie ma wplywu na dzialanie przelacznika
  
 
To w takim razie niewiem co jest grane, ale skoro mi pokazuje spalanie to chyba jest licznik pod komp??? przyciski podpiolem do czarnej kostki pod podlokietnikiem wlasciwie to nie pasuje gdzie indziej wpiac...
Kurde mialo hulac po wpieciu a tu jakies halo
  
 
no licznik masz na bank pod kompa
trzeba szukac gdzie indziej
komp tez dziala
masz 2 opcje przyciski lub cosik z wiazka...
  
 
No wlasnie sie boje ze cos w wiazce bedzie nie tak, ale najpierw przyciski musze zbadac, najlepiej to dorwe kogos i podepne dobre przyciski na probe i bedzie wtedy jedno wykluczone, dzieki za podpowiedzi
  
 
Jutro się zdzwonimy - do południa mam czas to podjade i coś pokombinujemy
  
 
WITAM

CZY TE KOMUNIKATY SA TAKIE SAME JAK WYSTAPILY U MNIE??

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=186319&c=0&hq=&f=9&m=flat

DO DZISIAJ JESZCZE NIE ROZWIAZLEM TEGO PROBLEMU.
WOGOLE NIE WIDZE INNYCH FUNKCJI SPALANIA ITP.
CALY CZAS TE KOMUNIKATY. BEZ WLACZANIA ZAPLONU WLACZAJAC SWIATLA POKAZUJE SIE TEMPERATURA WIEC COS ZCZYTUJE ALE JAK JUZ WLACZE ZAPLON TO LITERA "F" I TRZY KOMUNIKATY:


- Oelmangel
- Kuhlmittel Stand
- Waschwasser Stand

NIE MOGE ICH PRZELACZYC NA SPALANIE ITP, NIE REAGUJE NACISKAJAC DZWIGNIE.
  
 
Nie nie, u Ciebie to wyglada na co innego raczej, tutaj komunikatow jeszcze nie bylo u mnie to jest w omie A i pokazuje oki ale tylko jedna funkcje a u Ciebie jakis inny defekt moze mu nie dochodza sygnaly z tych 3 czujnikow no ciekawe tez co za halo...
  
 
Zczytaj błędy z BC, omega A ma diagnostykę wyświetlacza LCD.
  
 
Cytat:
2008-03-27 18:17:11, Dimitry pisze:
WITAM CZY TE KOMUNIKATY SA TAKIE SAME JAK WYSTAPILY U MNIE?? http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=186319&c=0&hq=&f=9&m=flat DO DZISIAJ JESZCZE NIE ROZWIAZLEM TEGO PROBLEMU. WOGOLE NIE WIDZE INNYCH FUNKCJI SPALANIA ITP. CALY CZAS TE KOMUNIKATY. BEZ WLACZANIA ZAPLONU WLACZAJAC SWIATLA POKAZUJE SIE TEMPERATURA WIEC COS ZCZYTUJE ALE JAK JUZ WLACZE ZAPLON TO LITERA "F" I TRZY KOMUNIKATY: - Oelmangel - Kuhlmittel Stand - Waschwasser Stand NIE MOGE ICH PRZELACZYC NA SPALANIE ITP, NIE REAGUJE NACISKAJAC DZWIGNIE.



ja bym zaczął od sprawdzenia czujników, czy walnięte nie są. jaki masz wyświetlacz, mały czy z kompem? podam ci który pin od którego jest czujnika i sobie posprawdzasz instalację.
  
 
POWIEM TAK, PRZED ODLACZENIEM ZEGARóW WSZYSTKO BYłO OK. PO PODłąCZENIU TE TRZY KOMUNIKATY. MOIM ZDANIEM NIE MOZLIWE ZE NAGLE TRZY CZUJNIKI PADLY. JAKIS CZAS TEMU PADLA MI ZARóWKA OD POZYCYJNYCH I POKAZAł MI SIE CZWARTY KOMUNIKAT O TYM WLASNIE WIEC KABEL PODLACZONY JEST.

WYSWIETLACZ MAM DUZY Z KOMPUTEREM, JEDEN PANEL W CALOSCI NIE DZIELONY.
  
 
Czesc dalsza przygod z czerwona omega,
Wczoraj i dzis byl u mnie ROBERTHO i pobadalismy troche to i tamto, okazalo sie ze przyciski sa dobre i komputer jest tez dobry bo po przekladce gdzie indziej dziala a u mnie dalej lipa.
Wkurzony wypierniczylem zegary obadac co jest pod spodem, okazalo sie ze wyglada na wszystko wporzo nic nie jest wypiete i niema wolnych wtyczek z instalacji w okolicy, po wymontowaniu zegarow komp nadal pokazuje chwilowe spalanie..? Zegary sa elektroniczne wiec niema zadnych pradniczek czy cos tam jest do nich wpieta idento wtyczka jak do kompa tyle ze niebieska ale po odpieciu zniknal jedynie check control...no i sie wyczerpaly pomysly gdzie szukac
  
 
Odczytałeś błędy ?
  
 
Cytat:
2008-03-30 23:03:21, omegolotC30NE pisze:
Odczytałeś błędy ?



poradź jak odczytać b łędy skoro komp nie reagule wogóle na przyciski ??
  
 
przez złącze diagnostyczne, tak jak odczytujesz silnik...

Licencjonowanym przyżądem diagnostycznym zwierasz pin A i ...., kurde nie pamiętam...... A i D, włączasz zapłon i BC zasuwa kodami.


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-03-30 23:53:47 ]
  
 
Cytat:
2008-03-30 23:38:26, omegolotC30NE pisze:
przez złącze diagnostyczne, tak jak odczytujesz silnik... Licencjonowanym przyżądem diagnostycznym zwierasz pin A i ...., kurde nie pamiętam...... A i D, włączasz zapłon i BC zasuwa kodami. [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-03-30 23:53:47 ]



jesteś pewien , że nie pójdzie komp z dymem ? Podałbyś jakiegoś linka z opisem kodów - niech ten post posłuży potomnym
dobra znalazłem cos takiego może to pomoże





[ wiadomość edytowana przez: ROBERTHO dnia 2008-03-31 00:09:45 ]