Atos, czy ten typ tak ma ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem niedawno używanego Atosa Prime z 2002 r (rejestracja 2003r), przebieg 25tys km (udokumentowany książką serwisową i wydrukami z serwisu Hyundaja). Samochód był po małej kolizji (przód).
Występują w nim następujące usterki, które są dla mnie zastanawiające jak na tak mały przebieg:

- początki luzów na elementach gumowych zawieszenia (mechanik powiedział, że niedługo trzeba by zrobić ich gruntowną wymianę),

- nie schodzi od razu z obrotów przy zmianie biegów, jest to szczególnie zauważalne przy ruszaniu pod górę (zdaniem mechanika jeśli sytuacja będzie się utrzymywać, trzeba będzie wyczyścić zespół przepustnicy),

- głośna praca sprężarki klimatyzacji (dokładnie słychać kiedy pracuję, a kiedy nie).

- występują nieraz problemy z uruchomieniem (komputer pokazuje błąd immobilajzera).

- wymieniłem klocki hamulcowe, w starych poodklejały się okładziny.

Wcześniej jeździłem Matizem z 2003 roku z dwa razy większym przebiegiem i nie miałem z nim takich problemów.

Mam w związku z tym pytanie czy opisywane przeze mnie usterki należą do kategorii typowych usterek dla tego auta ?

Jakie są Wasze opinie na temat niezawodności Atosów ?

Czy można temu samochodowi zaufać nawet w dalekiej podróży ?

[ wiadomość edytowana przez: Wahacz dnia 2007-07-18 15:03:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: Wahacz dnia 2007-07-18 15:44:00 ]
  
 
Ja mialem podoby samochod kiedys.A dokladnie Atosa ale z 2000 roku.Co do klimy to ci nie pomoge.Problemy z odklejajacymi sie okladzinami hamulcowymi to norma.Proponuje ci kupic jakies zamienniki i bedziesz mial spokoj.Bo akurat klocki Hyundaia sa dosc marne tak samo jak i tarcze.Ja zamienilem tarcze na brembo i klocki tez i juz nie powtorzyly sie problemy.Jesli byl malo jezdzony to rzeczywiscie warto wyczyscic przepustnice.A co do odpalania to probowales uzyc 2 kluczyka?Moze cos kluczyk szwankuje?Jesli na drugi jest to samo to sugeruje podjechac do ASO zeby wgrali ci nowy soft do sterownika silnika bo na poczatku byly z tym problemy.U mnie po wgraniu nowego softu od razu odpalal za 1 razem i nie bylo juz zadnych problemow.
  
 
"- głośna praca sprężarki klimatyzacji (dokładnie słychać kiedy pracuję, a kiedy nie). "

Jest po wypadku z przodu, pewnie zdjeli wyciszenia.

"- początki luzów na elementach gumowych zawieszenia (mechanik powiedział, że niedługo trzeba by zrobić ich gruntowną wymianę), "

To zasługa polskich dróg. Nie pytaj sie machanika ale pojedz na "ścieżkę zdrowia" do stacji kontroli pojazdów(20zł) i niech ci powiedzą gdzie masz luzy.


"- wymieniłem klocki hamulcowe, w starych poodklejały się okładziny. "
Na 4 lata klocki to norma, nie rozumiem pretensji? Kup sobie lukasa ferodo albo inne tańsze(ale dobre) i bedzie po problemie.

"am w związku z tym pytanie czy opisywane przeze mnie usterki należą do kategorii typowych usterek dla tego auta ? "

"
- nie schodzi od razu z obrotów przy zmianie biegów, jest to szczególnie zauważalne przy ruszaniu pod górę (zdaniem mechanika jeśli sytuacja będzie się utrzymywać, trzeba będzie wyczyścić zespół przepustnicy),
"

Wyczyść sobie to sam, prościzna.... Moim zdaniem tak ma być, jeżeli nie to wina krokowego albo sprzęgła. Przepustnica to raczej odpowiada za falowanie obrotów, niż schodzenie z nich.
  
 
Ja mam atosa z 99r i jezeli chodzi o el. zawieszenia to niestety nie jest to mocną stona tego auta, jeżeli chodzi o wyciszenie to nie mogę narzekać, mam porównanie z fiatem punto i nissanem micrą to nie widzę różnicy, a nawet w porównaniu z punto mój atos wychodzi na plus. Nie mam na razie problemów żadnych problemów z silnikiem, odbyłem nim już kilka dłuższych podróży i jak na razie wszystko jest ok,
Pozdrawiam,