MotoNews.pl
  

Zbieżność czy geometria ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Właśnie założyłem nowe oponki i chciałbym je ustawić tylko nie wiem czy będę musiał zrobić zbieżność czy geometrię (nie wiem na jaki koszt mam się przygotować bo geometria jest chyba ze dwa razy droższa).
Lantra 1,5i 93r.
Z przodu McPherson,wahacze trójkątne (chyba) itd.
Z tyłu belka skrętna
Proszę o podpowiedzi.Pzdr
  
 
Zależy co masz błędnie ustawione. Pochylenie , czy zbieżność .Wyjdzie w praniu , czyli podczas sprawdzenia na przyrządach. Geometria jest to ogólnie pochylenie koła i zbieżność .Stawiam na zbieżność .
Ale , ale....masz jakieś objawy źle ustawionej geometri... tnie ci opony , ściąga na boki??
  
 
Podjedź na zbierzność. To nie jest za drogie bo kosztuje ok 40 - 50zł a jak diagnosta będzie ustawiał instrumenty to wyczuje że coś nie tak z geometrią
  
 
Jeżeli zażyczysz sobie ustawienie samej zbieżności , to tylko ją będziesz miał ustawioną. (nie licz na nadgorliwość diagnosty ustawi Ci zbieżność tylko na przodzie)
Jednak na prowadzenie samochodu , nie mówiąc już o równomiernym zużyciu opon, ma jeszcze wypływ wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy oraz kąt pochylenia koła.
Teoretycznie wyprzedzenie i kąt pochylenia są w tym modelu nieregulowane , ale w praktyce kąt pochylenia można ustawić przez rozwiercanie .
Jeżeli jest znaczna odchyłka w kącie wyprzedzenia , zazwyczaj auto jest zle wyciągnięte po wypadku.
  
 
Jezeli chodzi o geo to w wAw polecam www.asko.net.pl Koszt całości 130 PLN i z tego co ja wiem to połowa miasta tam jeździ na tę usługę

Mi ustawili prosto kierownice a ciule z carmana nie dały rady. W asko jest hunter i to naprawde widać po ich ustawianiu.
  
 
Zbieżność to kiedy koła są w jednej lini. Czyli nie są ustanione prostopale wedle auta.

(w większej skali niż 1-2mm)jest w ok - jeżeli nie sa zbieże(np różnica 5mm ( znaczy się jest krzywy wahacz itp, tego sie nie reguluje tylko wymienia coś krzywego (gorzej jak auto jest walnięte)...Zresztą nie wiem czy da się wogole to wyregulować bez poważnej interwencji.

Geometrie da się w pełni regulować, choć czasem z marnym skutkiem.
Sugeruje jeżeli autko ci ściera źle opon, nie ściąga, nie pali za dużo, nie obciera darować sobie ustawiania. Czasem mogą coś napsuć bardziej (mi ustawiali z 5 razy(za kazdym razem moja reklamacja - ściąganie, kierownica przekręcona itp, w końcu im się udało jakoś...).
  
 
Ogólnie w samochodach przednionapędowych zbieżność musi być ustawiona na zawnątrz (tzn koła się rozłażą na boki) a w tylno napędówkach do środka. Tłumaczono mi to że stosuje sie to po to by koła nie wpadały w jakies tam wibracje czy coś takiego.
  
 
Udało mi się dorwać książeczkę obsługi i jest tak jak napisał przedmówca:w moim autku reguluje się tylko zbieżność.Geometria (czyli wszystkie te kąty i wyprzedzenia) są ustawiane fabrycznie i nie są regulowane.Dziękuję za podpowiedzi a temacik mojego pytanka uważam za zamknięty.Pzdr