| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-07-19 20:45:05 Pytanie...
Czy gdzies jeszcze przykrecony jest altek w x20xev?
dzis przy tych temp. rozladowal mi sie kompletnie aku
odpalilem na kable kolezanki, ale pozniej pomierzylem ladowanie... 13,2 przy wlaczonych swiatlach 12,3 przy swiatlch i klimie (i wszystko jasne) gdy mieszylem + na klemie i mase z silnika bylo ok 0,4 - 0,8v wiecej. pobor pradu bez alarmi 0,03A z alarmem 0,11A, czyli w normie. chce wywalic altka, ale czy oplaca sie wymienic caly przewod od aku do altka, czy tez kombinowac po kolei... klemy, dorobiony przewod itp? zna ktos ceny? niestety nie znalazlem dojscia aby zmierzyc ladowanie bezposrednio na aku |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-07-21 00:41:38 dzis pogrzebalem nieco przy altku. faktycznie nie ma wicej srub do odkrecenia i jak czlowiek wie co i jak, to jest wstanie go wyjac w 10-15min. (pod warunkiem, ze jest zimy, bo ja sie nieco poparzylem )
ale do rzeczy... po rozkreceniu obudowy i zdjeciu regilatora nap. ze szczotkami, moje tuleje (komutatory) wygladaja tak:
pytanie: czy sa normalnie zuzyte, czy tez juz ekstremalnie? pomierzylem rowniez ladowanie po oczyszczeniu kilku stykow. bezposrednio na altku 13,7v na klemach aku 12,9v - jak widac nadal zdecydowanie za malo... macie jakies sugestie? dodam, ze nie ma nigdzie luzow i altek kreci sie bardzo dobrze, szczotki tez maja jeszcze spory zapas... czy moze jest walniety taki maly, zielony oporniczek na samym regulaorze, a moze zespol diod poszedl?
[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2007-07-21 00:46:24 ] [ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2007-07-21 00:46:42 ] |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-07-21 15:23:40
tak, ale ja juz na altku mam za niskie napiecie (13,7v), gdy powinno byc (idealnie) 14,4. Co prawda jak wymienie przewod, na klemach powinienem miec tyle ile na altku 13,7v, a nie 12,9v. |