Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2007-07-22 08:42:31 Zmieniony czas otwarcia w kompie ? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-22 10:54:14 powinni jednocześnie zrobić analizę spalin - zrobili?
zrób reset komputera (choć pewnie już to zrobiłeś albo zrobili to w aso) Może zwiększone spalanie wynika z przyczyny niezwiązanej z silnikiem - np. blokujący koło? Sprawdź przede wszystkim tylne bębny i szczęki |
![]() maskekk 1,5 wwa | 2007-07-22 16:06:24 No to raczej cos z silnikiem skoro sika dwa razy dluzej niz powinien. Mapsensor podmien ![]() |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-07-22 23:17:23 jak byles w ASO Daewoo na Sienkiewicza to oni nie sa zbyt kompetentni...mi osluchali alternator bo dalej mi wyje nawet po wymianie lozysk i nic nie slyszeli twierdzac ze to "normalne" w daewoo...dopiero jak ktorys z nich przypomnial sobie ze mają stetoskop to przyniosl i stwierdzili ze mialem racje ale oni nie wiedza co z tym mozna zrobic...
Pozdrawiam rodzinny kolobrzeg ![]() ![]() |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2007-07-23 22:23:36 To jedyne ASO w Kołobrzegu.
Dzisiaj byłem w byłym ASO w Koszalinie, umówiłem się na 04-08 na diagnostykę i usunięcie usterki. Jak będziesz jechał napisz na PW numer telefonu, to się ustawimy. |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2007-08-04 15:52:27 O 122 pln lżejszy za usługę serwisową i 60 pln za paliwko właśnie wróciłem i wiem więcej.
W warsztacie podmieniono wszystkie czujniki na inne i ...... nic to nie dało, czasy nadal wysokie. Wniosek jest jeden, uszkodzony moduł sterowania silnikiem. Są 2 alternatywy: 1. Mogą wymontować, wysłać do naprawy. Czas 2 tygodnie. Koszt 500 pln ![]() 2. Mogę kupić na wolnym rynku części używanych i go zamontują (cena sterownika 100-250 pln) + 122 za montaż, ale nie zadziała immobilizer. Pytanie: czy moduł immobilizera jest na przypisany do komputera, czy stanowi oddzielną część i może działać z innym komputerem bez przeprogramowywania? |
![]() Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2007-08-04 16:24:53 [quote]
2007-08-04 15:52:27, AnJay pisze: Pytanie: czy moduł immobilizera jest na przypisany do komputera, czy stanowi oddzielną część i może działać z innym komputerem bez przeprogramowywania? [/quote immo jest przypisane do kompa jak zmieniasz immo to z kompem albo przeprogramowujesz |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-08-04 16:51:52
122 zł za montaż komputera?? Ja pierdyka, nieźle się cenią... operacja polega na zdjęciu plastikowej osłony przy butach pasażera, odpięciu jednego zatrzasku i dwóch kostek elektrycznych... robota na 15 minut dla kogoś kto to robi pierwszy raz... |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-08-04 16:55:04 poza tym rozumiem, że zrobili analizę spalin i wyszło bogato w całym przedziale obrotów? Bo jeśli mieszanka jest poprawna, to komputer jest sprawny.
Sprawdź jeszcze miernikiem napięcie na kablu wchodzącym do komputera zwiększone czasy wtrysków mogą też wynikać z usterki układu zapłonowego |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2007-08-04 17:30:55 122 to cena za godzinę pracy mechanika. Sam wyciągnąłem komputer w 7 minut z zejściem z 11 piętra do samochodu. Może w tej cenie jest dodatkowo zaprogramowanie immobilizera?
Analiza spalin wyszła w normie, nie było mowy o jej przekroczeniu, ale nie zastanawiałem się czy mieszanka jest bogata, czy uboga, pojadę w poniedziałek i ponowię ją pod tym kontem. Mechanik dzisiaj pomierzył wszystko (także napięcia na kostkach wchodzących do kompa), symulował nawet awarię poszczególnych czujników i niestety wszystko było OK. Zacząłem się rozglądać na Allegro za komputerem i widzę zonk, nie ma takiego komputera jaki mam zainstalowany (są z innymi numerami części i oznaczeniem dwu literowym). Znalazłem w necie ten model (pozycja 40) , ale kosztuje 2200 pln. ![]() Jeśli kogoś interesuje wnętrze komputera to wygląda tak: ![]() ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-08-04 23:10:25 hmm skoro spaliny są w normie, to komputer działa należycie... Otwiera wtryskiwacze na dłużej, by nie dopuścić do zubożenia mieszanki - tyle podpowiada logika
Sprawdź może regulator ciśnienia paliwa na listwie Jeśli nic innego nie pomoże to spróbuj wsadzić swój komputer do innego auta i sprawdź jakie tam są czasy. Stawiam, że będą ok nie masz dziury w wydechu w okolicach kolektora? |
![]() Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2007-08-05 12:35:56
to jest nr katalogowy kazdy ma chyba takisam |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2007-08-05 17:06:45 W mojej ocenie regulator ciśnienia nie będzie miał nic wspólnego z czasami otwarcia wtrysków. O tym jak długo są otwarte wtryski decyduje komputer po analizie danych z czujników MAP, MAT, Lambda, położenia przepustnicy i temperatury silnika.
Zrobię tak jak piszesz, podmienię komputer i zobaczę jakie będą tego efekty. Allegro są następujące numery katalogowe sterowników z oznaczeniami dwu literowymi pasujące do różnych silników: 16216669 TR - 1,5 16199550 TR - 1,5 16199550 HD - 1,5 16199550 QC - 2,0 16199550 QG - 1,8 16199550 JF - 1,5 Ja mam 16238309 TV i nie jestem pewien, czy inne będą pasować. Zapytam się jutro w ASO, ale jakoś nie daję wiary, że będą wiedzieli. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-08-05 21:07:15
a właśnie że ma!! gdy ciśnienie paliwa będzie niskie to przy otwarciu wtryskiwacza na 2 ms zbyt mało paliwa się dostanie do kolektora. Komputer wykryje ubogą mieszankę i będzie wydłużał czas wtrysku aż uzna, że mieszanka jest prawidłowa. Hmm idąc tym tropem warto się przyjrzeć również pompie paliwa i filtrowi aha - wersje komputera tv i tx przeznaczone do silnika 1,8 mają oznaczenie "Poland only", czyli raczej nie znajdziesz zamiennika w autach sprowadzanych |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2007-08-05 22:52:36 Może i masz rację, ale:
1. Czas otwarcia wtrysków będzie się zwiększał systematycznie do odpowiedniej wartości od chwili zapłonu przez kilka sekund, u mnie ten czas jest już od razu i nie zmienia się w zakresie większym niż 5 %. 2. Objawem ubogiej mieszanki będzie gaśnięcie i szarpanie, a tego nie ma. Silnik uruchamia się po jakiś 4-5 obrotach wału i nie ma problemów bez względu na temperaturę otoczenia. 3. Nie mam paliwa w rurce łączącej regulator z kolektorem, a to 100% objaw uszkodzenia regulatora. 4. Filtr paliwa wymieniłem przy przeglądzie 3 tygodnie temu. 5. Pompa podaje prawidłową wartość ciśnienia - sprawdzono 3 tygodnie temu, bo grzebano przy magistrali paliwowej (czyszczenie skorodowanych przewodów). |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-08-05 23:30:59 spróbuj jeszcze podłączyć miernik do sondy lambda - na kablu tak długim, by miernik mieć w kabinie. Pojedź za miasto i patrz na wskazania sondy lambda.
Jeśli przy jeździe ze stałym obciążeniem napięcie skacze w zakresie 0,2-0,8V, a przy przyspieszaniu mieszanka robi się bogata - wydaje mi się że można wyeliminować usterkę komputera jeszcze jedna możliwość, trudna do wykrycia usterka jednocześnie dwóch podzespołów... np. cts i map |
![]() AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2007-08-06 11:42:33 Byłem na analizie spalin, diagnosta nadal twierdzi, że jest ok, ale sprawdzając z normami nie podzielam jego poglądu.
Odczytana wartość/norma HC -- 23/do 100 CO -- 0,08/do 0,05 CO2 -- 12,70/14,5-16,0 02 -- 3,29/0,0 – 0,2 Lambda -- 1,17/0,97 do 1,03 Wygląda na to, że mieszanka jest za bogata. Co ciekawe za dużo jest tlenu i tlenku węgla, nie rozumiem już tego. Z tego co mnie uczono tlenek powstaje w wyniku spalania w atmosferze ubogiej w tlen, a tlenu jest dużo za dużo. ![]() Pozostaje tylko podmiana jednostki sterującej. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-08-06 15:11:15 może któryś wtryskiwacz szwankuje? |