Demontaz wtryskiwaczy z silnika 1.8 TD ( + intercooler )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam silniczek jak na obrazku moze ktos mniejwiecej powiedziec gdzie sa wkrecone wtryskiwacze i jak je nalezy wykrecic (jaki klucz, w ktora strone krecic i co itp). Najlepiej jakby ktos zaznaczyl krok po kroku w Paincie np co nalezy zrobic

Zdjecie jest wziete z allegro z czyjejs aukcji nie mam narazie innego wiec moze takie wystarczy

  
 
klucz 24 lub 27 nie pamietam
odkrecasz normalnie (w lewo) najlepszy by był oczkowy wygiety

ale jesli to jest silnik nie na czesci tylko do jazdy to nie lez sam do wtrysków!!!!!!

  
 
Dobrze mowi
  
 
poprostu mam kogos co sie deklaruje ze mi sprawdzi kondycje wtryskow tylko musze mu je wykrecic i podejsc z nimi do tej osoby.. Czy oby na pewno moge cos zepsuc poprostu je wykrecajac?? Silnik kopci na czarno.. zdecydowanie brak mu kucykow i pluje czarna mazia z wydechu dlatego uwazam ze nie zaszkodzilo by sprawdzenie wtryskiwaczy

Co moge uszkodzic jesli je wykrece? Mozecie uzasadnic te wypowiedz zeby je nie ruszac??
  
 
A może masz rozregulowaną pompę wtryskową?
Pompę się poluźnia i obraca w osi obrotu.
Przyspieszasz zapłon - pod obroty ; opóźniasz zapłon - z obrotami.
Gdy jest zbyt późny - źle silnik odpala a dym jest biały.
Gdy jest zbyt wczesny - dym jest czarny od sadzy a oprócz tego silnik się grzeje.
Oprócz tego pompa wtryskowa w dieslu ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika. Gdy on nie działa to trudno odpalić silnik (trzeba zapalać na dwa razy). Charakterystycznym objawem DOBREGO! działania korektora wyprzedzenia wtrysku jest klekotanie zimnego silnika po odpaleniu, które po chwili cichnie (stąd nazwa grzechotnik ) Gdy tego klekotania na zimnym silniku nie słychać a cilnik cieżko zapala to trzeba dać pompę do regulacji!

  
 
u mnie autko zapala bez problemu w sumie... tyle ze rozrusznik ciezko kreci tak jakby byl slaby akumulator.. (aczkolwiek nie sadze zeby to byla wina akuska)

Czy da sie podregulowac te pompe w jakims prostym zakladzie? ew samemu?? Jasli tak to jak to zrobic?? Czy wowczas wymaga ona regulacji?? Jesli mam zbyt wczesny zaplon to objawami moze byc spadek mocy, czarny dym + troche mazi w spalinach ktora jest w stanie kolorowac na czarno trawniki jak sie przygazuje??


Co do klekotania to o ile pamietam silniczek klekocze sobie
  
 
Cytat:
2007-07-24 23:44:29, minciu pisze:
u mnie autko zapala bez problemu w sumie... tyle ze rozrusznik ciezko kreci tak jakby byl slaby akumulator.. (aczkolwiek nie sadze zeby to byla wina akuska) Czy da sie podregulowac te pompe w jakims prostym zakladzie? ew samemu?? Jasli tak to jak to zrobic?? Czy wowczas wymaga ona regulacji?? Jesli mam zbyt wczesny zaplon to objawami moze byc spadek mocy, czarny dym + troche mazi w spalinach ktora jest w stanie kolorowac na czarno trawniki jak sie przygazuje?? Co do klekotania to o ile pamietam silniczek klekocze sobie



Regulację pompy robiłem w warsztacie, który ma autoryzację Boscha, zresztą tłum taksówkarzy i zapisy na wizytę przekonały mnie, że wybrałem dobrze. Zapłaciłem 250 zł za pełną diagnostykę pompy i wtrysków i regulację pompy. Facet ma kompletną boschowską aparaturę do diagnostyki i regulacji pomp.
Nie dawaj auta jakiemuś garażowemu macherowi co ustawia na ucho Co tanio to drogo!!
Jeśli silnik po zapaleniu klekocze to korektor wtrysku działa Ci właściwie, pozostaje sprawdzenie ustawienia pompy i stanu wtrysków.