MotoNews.pl
  

Stukanie przy przyspieszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Podczas przyspieszania na 1 i 2 biegu wystepuje stukanie (cieżko zlokalizować dokładnie gdzie)
Na wyzszych biegach już tego niem

Co to może być i jakie koszty ?
  
 
na luzie tego nie ma, albo na wstecznym, jak masz prosto koła i skręcone?? Opisz ten dźwięk (metaliczny, głuchy, jak często, czy zmienia się wraz z obrotami-prędkością), jak zwalniasz to co się dzieje?
  
 
No właśnie, trochę więcej szczegółów.
  
 
No właśnie, trochę więcej szczegółów.
  
 
A więc dzieje się to na 1 i 2 biegu tylko przy przyspieszaniu
jest to głuchy dzwiek, jego czstotliwość jest zależna od obrotów około/ średnio 1,5/2 uderzenia na sekunde

Biegi wchodzą bez kłopotu



[ wiadomość edytowana przez: Anntom dnia 2007-07-25 11:04:43 ]
  
 
z tego widać, że to coś ze skrzynią, więc do rozebrania i sprawdzenia. Biegi wchodzą Ci gładko?
  
 
Witam
Jesli to takie gluche stukanie przy mocniejszym przyspieszeniu to sprawdz sobie mocowanie poduszki skrzyni biegow, powinna byc przykrecona dwoma srubami dobrze skreconymi. U mnie sie te sruby ciągle odkrecaja(nawet nakrecenie 2 nakretek nic nie daje ).
ps:ktos ma patent na odkrecanie sie tych srub?
  
 
Fajnie dzieki za odpowiedz a czy dam rady zrobi to samy czy jechać do mechanika
Czy wystarczy podnośnik czy jechać na kanał
Gdzie znajduje sie ta poduszka
  
 
Cytat:
2007-07-25 11:08:56, chazki pisze:
Witam Jesli to takie gluche stukanie przy mocniejszym przyspieszeniu to sprawdz sobie mocowanie poduszki skrzyni biegow, powinna byc przykrecona dwoma srubami dobrze skreconymi. U mnie sie te sruby ciągle odkrecaja(nawet nakrecenie 2 nakretek nic nie daje ). ps:ktos ma patent na odkrecanie sie tych srub?

1.skoro to poducha, to dlaczego tylko na 1 i 2 biegu łupie?
2. Próbowałeś wkleić to na klej do gwintów lub nakrętkę samokontrującą?
  
 
Witam
To tylko moja sugestia, zeby sobie popatrzec na ta poduche (otwarcie maski i obejrzenie poduszki czy dobrze dokrecona to jakies 30 sekund, a moze sie okazac ze akurat to )
U mnie bylo tak, ze na poczatku jak mocniej ruszalem to tylko na jedynce z gazem do dechy byly stuki, po jakims czasie nawet na lekkim gazie zaczynalo stukac, mechanik wymienil przeguby ale nic to nie dalo, jezdzilem dalej. Po jakims czasie druga zaczela sie odkrecac (pierwszej juz nie bylo ) i zaczelo tez stukac na 2. Wtedy dopiero to zauwazylem skrecilem pozostala srube (myslalem ze jest tylko jedna) i sie uspokoilo troche, wrocilo do stukania na jedynce z gazem do dechy. potem jeszcze z 2 razy skrecalem i zauwazylem miejsce dla drugiej sruby. wkrecilem jezdzilem z kilka miesiecy, co jakis czas dokrecajac. A ostatnio znowu zgubilem jedna. Sruby kontrujace nic nie daly, klej do srub bede musial sprobowac moze sie uda.
Pozdrawiam
  
 
Znaczy jesli stukanie jest spowodowane tym dokreceniem poduszki to 2 klucze (17?) i sobie dokrecisz sam spokojnie, jak podniesiesz maske to widac ze skrzynia wisi na takim czyms - poduszce, jest troche ciasno i mozna sie pobrudzic ale dostep jest ok. Powinny byc 2 sruby dolna i gorna. Jak zgubisz to wystarczy dopasowac zwykla o odpowiedniej dlugosci , chyba. Przy czym tak jak pisze u mnie to juz jest z 6 miesiecy zabawy w dokrecanie, moze cos da ten klej.
Pozdrawiam
  
 
Moze sie okazac ze ma lekko ukruszony zabek w skrzyni biegów ja raz tak miałem iz ma 5 biegu bylo wlasnie takie stukanie potem sie pojawiło na 5 i 4 a po jakims czasie jak jeblo to skrzynia do wymiany.
  
 
Przyczyną był kłopot z przegubem
Doszło do awarii - rozłączył się

Podczas naprawy okazało się ze zgubiłem śruby mocujące silnik/skrzynię biegów i to spowodowało rozłączenie przegubu

Koszt naprawy 150 zł - Wrocław

[ wiadomość edytowana przez: Anntom dnia 2007-07-30 18:47:05 ]