Podstawowe pytania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc
jestem nowy jesli chodzi o klub espero i wogle o auto espero.
Auto mam od 7 dni wiec jestem zielony , nie mam podstawowej instrukcji do espero wiec to co wiem to z wlasnych doswiadczen
(male doswiadczenia). Na czatach tez nie bywam wiec wybaczcie.
Krutko o mnie, ksywa baaton, lat 27, miasto Strzelin kolo Wroclawia
auto Espero 1.5 rok 1996, przebieg 88 tys, LPG.
Moje pytania pewnie sa smieszne ale musze to wiedziec:
1.jakie cisnienie w oponach.
2. czy jest kontrolka swiatel mijania, u mnie sie nie pali moze spalona zarowka.
3.co to za kontrolka: pali sie przy wylaczonym silniku zimnym, potem gasnie, po lewej na dole , zolta , wyglada jak jakis "silniczek"
Narazie tyle chociesz mam wiecej pytan.
  
 
1.Teoretycznie 1,8 tył i 2,0 przód, a praktycznie 2,1 z przodu i 2,0 z tyłu jak jeździsz do 4 osób bez bagażu.
2. Nie ma kontrolki świateł mijania. Dopiero długie lub przeciwmgłowe przednie.
3. To jest kontrolka "check engine" informująca o usterce. Jeżeli masz gaz to na 99 % masz źle ustawioną instalację, albo walnięty emulator. Ta kontrolka może się tylko palić przy przekręconej stacyjce. Nigdy przy pracującym silniku.
A tak przy okazji -SERDECZNIE WITAMY W KLUBIE.
  
 
Kontrolka gasnie po odpaleniu silnika wiec moze jest OK
A cisnienia mam 2.5 przod i 2.0 tyl i mam wrazenie ze to malo opony sa "zgiete"
Dzieki za powitanie

[ wiadomość edytowana przez: baaton dnia 2003-06-21 21:16:12 ]
  
 
Witaj,

Jesliwózek ma oryginalne drzwi kierowcy i nie były przelakierowywane, to po ich otwarciu na boku masz naklejkę z zaleceniami DU co do cisnienia oponek.

A jeśli kontrolka gasnie jest OK w istocie. To typowa kontrolka w samochodzikach z wtryskiem po prostu komp Twego auta bada sprawnośc poszczególnych elemntów, akontrolka gaśnie, więc jest OK.

Grzegorz
  
 
Dzieki naklejka jest i wszystko jasne i drzwi orginalne
Latwo cofnac licznik w Espero moj wskazuje 88tys a na szybce od wewnatrz sa odciski palcow "podejrzane" auto od handlarza
  
 
Nie wiem jak obchodzić się z gazem, handlarz sam nie bardzo wiedział. auto ma chyba komputer sterujący, w kabinie jest tylko przycisk z diodą zieloną . Po odpaleniu auto automatycznie jest na bęzynie diona nie pali się po przekroczeniu 2500-3000tys. obr.
sam przechodzi na gaz.
Pytanie:
Kiedy przechodzić na gaz (wchodzić na obroty)
zaraz po odpaleniu silnika czy poczekać (ile czasu)
czy przechodzić na luzie czy podczas jazdy (ruszania)
Wiem jestem upierdliwy ale wolę wiedzieć czy to ma znaczenie jak przechodzić na gaz.
  
 
Latem po nawet 30 sekundach, a zimą po 3-4 minutach (nagrzanie płynu, a tym samym membran w parowniku).

Zmiana najlepiej na średnich obrotach.

Ale szczerze to najlepszym rozwiązaniem byłoby pojechać tam, gdzie był montowany gaz i zmienić ten system na zmianę zależną od temperatury, a nie od obrotów. Spali więcej benzyny, ale nie będzie trzeba się zastanawiać, czy już, czy później .

Co do licznika to b. łatwo jest cofnąć. Radzę się tym zainteresować, pojechać na sprawdzenie i ewentualnie do rzeczoznawcy. A jeżeli się okaże, że jest kręcony to, jeżeli podpisałeś zwykłą umowę (nie taką, która utrudni roszczenia) dobrać się śmieciowi do dupy i wydymać go do zera


Pozdrawiam.
  
 
Ile litrów ma rezerwa w espero po zapaleniu kontrolki rezerwy.
Czy pokrętło ustawiania wysokości swiateł jest podświetlane?
Jak wymontować przycisk podnoszenia szyby przód prawy,
bo nie działa, a od strony kierowcy działa ale ciężko zamknąć (zacina się) Czy przycisk ten morzna przeczyścić (styki) czy trzeba wymienić.
  
 
Można przeczyścić. Rezerwie lepiej nie ufać, tymbardziej jak masz gaz

Pokrętło jest podświetlone
  
 
jeżeli są odciski palców - to licznik był kręcony na bank.
Cieżko jest to udowodnić - gdyż liczniki w espoero nie sa plombowane

Rezerwa to ok 7 l, ale nie radze tak jeździć bo można spalić pompe.....a ta kosztuje

Odnośnie LPG - mam nową instalke brc - i u mnie przełączenie odbywa sie automatycznie wtedy gdy parownik osiągnie 25stC
przłełaczenie następuje powyżej 2.200obr/min
w czasie jazdy jest niezauważalne, słychać tylko charakterystyczne cykniecie (odgłos podobny do załączenia klimatyzacji)

PS Witamy w klubie! ..i gratulujemy jedynego słusznego wyboru
  
 
Witam w naszym gronie!!
I tylko jedno hasło potwierdzające zdanie moich kolegów: NIE UFAJ REZERWIE!!....bo może Cię to drogo kosztować!! Zalej mu 15 literków i pilnuj coby dolać od czasu do czasu i...spoko!Pozdrowionka z Katowic!
  
 
Tomek ja mam taka samo instalacje - tez zmenia na gassss jak osiagnie tem. i przejedzie pow. 2200 obr.

Jesli chodzi o rezerwe - to swiete slowa - pilnuj tego, zwlaszcza ze tak naprawde w esperakach po jakims czasie nie zapaloa sie ona przy 7 - 8 litrach tylko przy 3 - 4 bo cos sie dzieje z czujnikiem od rezerwy. Tlumaczyl mi kiedys mechanik. Moral z tego taki ze czujnik kosztuje 100 zł + robota - to ja wole pilnowac stanu benzyny.

Jesli chodzi o guzik podnoszenia szyby pasarzera to jak bedziesz wiedzial co sie stalo, to daj znac - mam to samo u siebie.

Witaj w klubie.

P.S. ile zaplaciles za espero, aha i zmniejsz cisnienie w oponach
  
 
Przywitam Cię tradycyjnym AVE CEZAR
  
 
To ja tez serdecznie witam .

Co do stykow w przycisku szyb, poszukaj w archiwum (wyszukiwarka na forum), wszystko opisane, wyjasnione, po krotce wydlubac (wyjac i wyczyscic styki hehe, ale to niewdzieczna robota .
  
 
Też Witam! HELO!

Opony masz prawdopodobnie radialki a to oznacza, że właśnie tak będą wygladać, jak by było za małe ciśnienie Tak ma być!
A co do przycisków szyb to spróbuj skorzystać z "wyszukiwarki", powinno to gdzieś być .... ale to już ktoś zdążył napisać przede mnę

[ wiadomość edytowana przez: plump dnia 2003-06-22 10:11:54 ]
  
 
Cytat:
2003-06-21 21:08:38, baaton pisze:
Kontrolka gasnie po odpaleniu silnika wiec moze jest OK
A cisnienia mam 2.5 przod i 2.0 tyl i mam wrazenie ze to malo opony sa "zgiete"
Dzieki za powitanie

[ wiadomość edytowana przez: baaton dnia 2003-06-21 21:16:12 ]



Chyba, że ktoś lubi jeździć na balonach ?
  
 
Witam i ja bardzo serdecznie.
Espero to dobry wybór, ale z handlarzami to trzeba ostrożnie. Dla mnuie to najgorszy typ człowieka.
  
 
Cytat:
A cisnienia mam 2.5 przod i 2.0 tyl i mam wrazenie ze to malo opony sa "zgiete"



Moze zle mierzysz, lub wskaznik jest lichy - jak od tych pompek , ktore mozna kupic w supermarketach za 19.99 PLN.
Szkoda opon, zawieszenia i niebespiecznie...Lepiej to sprawdz!! np. w punkcie zmiany opon....
  
 
Serdeczne dzięki wszystkim za powitanie w elitarnym gronie
miłośników ESPERO.
Wybaczcie że długo nie odpowiadałem ale mam dużo obowiązków
(obowiązki mają 6,5miesiąca i na imię Marcin ), jak znajdę czas to dodam swoje logo z "obowiązkami"
Auto mam już prawie dwa tygodnie i mimo wykrytych małych wad to miłość od pierwszego wejrzenia zmienia się w stałe uczucie .

teraz odpowiem na wasze komentarze:
Auto kupiłem za 14.000zł
A ciśnienie w oponach sprawdzałem na stacji paliwa więc chyba dobrze wskazuje?
Jeszcze raz dzięki za powitanie