MotoNews.pl
  

Płyn wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moje pytanko dotyczy płynu wspomagania kierownicy-czy dolewa się płyn wspomagania,czy wymienia się.Jeśli dolewa to czy tylko zależy to od koloru.
  
 
jezeli masz ubytek płynu to dolej pierwszego lepszego płynu do wspomagania byle był czerwony
Występuje jeszcze(np. w oplach) zielony
Obydwu płynów lepiej nie mieszać ze sobą
  
 
Pytaj o olej do automatycznej skrzyni biegów. To ten sam olej.
  
 
Dzisiaj zmieniałem olej. Pomijam moje przygody związane z tym ze nie znalazłem tego wężyka opisywanego w poradach Asterixa.
Mam za to pytanie o olej. zalałem go olejem LOTOS PARUS:


"Klasa jakości API GL-4
Klasa lepkości SAE 80W/90
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-24.0
Wskaźnik lepkości, min 95
Temperatura płynięcia, max (C) -30
Temperatura zapłonu COC, min (C) 200

Samochodowy olej przekładniowy, do stosowania w średnio- i wysokoobciążonych przekładniach samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i innych pojazdów."


Czy on sie nadaje? pytam teoretycznie, bo już go wlałem i jak narazie chodzi OK

Pozdr.
  
 
Serio nikt nie wie, czy taki olej sie nada?
Chciałbym wiedzieć, bo wydaje mi sie, ze jak przyszły troche większe mrozy, to ciężej kierownica chodzi :/ jestem ciekawy, czy tak jest serio, czy tylko podświadomość mi robi zarty

Pozdr.
  
 
Cytat:
2008-01-03 22:00:16, robertkaluza pisze:
Serio nikt nie wie, czy taki olej sie nada?



A co pisze w instrukcji/u Morawskiego?
  
 
Cytat:
2007-12-29 23:25:45, robertkaluza pisze:
Dzisiaj zmieniałem olej.


A w czym ?? ..we wspomaganiu ??


No bo, jak już piszesz w wątku o takim a nie innym tytule, to super gdybyś dokończył zdanie tak by było w pełni zrozumiałe (co z tego że się domyślam na 99,79 % ?),

tym bardziej, że sam konsekwentnie mieszasz ludziom we łbach pisząc nieco później:

Cytat:
2008-01-03 22:00:16, robertkaluza pisze:
Serio nikt nie wie, czy taki olej sie nada? Chciałbym wiedzieć, bo wydaje mi sie, ze jak przyszły troche większe mrozy, to ciężej kierownica chodzi...





Podsumowując:
Wg mnie popełniłeś głupotę ...bo to chyba olej mineralny !

(nawet w skrzyni tudzież tylnym moście służbowej małej ciężarówki jest zalany semisyntetyk!
...różnica jest bardzooo odczuwalna już przy temperaturach rzędu 0 stopni..nie mówiąc o niższych!...ale na pewno NIE w kręceniu kierownicą (no chyba że zalałeś minerala do zbiornika wspomagania ukł. kierowniczego )

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2008-01-03 22:36:42 ]
  
 
Do wspomaganie idzie olej z oznaczeniem przynajmniej Dextron 2, można dolać wyższy numer. Na każdej butelce oleju do wspomagania jaką miałem w ręku był właśnie napis Dextron 2 lub 3, bo one są najbardziej popularne.
Olej SAE 80/90 jest olejem przeznaczonym do skrzyń biegów średnio obciążonych pojazdów i taki zalewamy w serwisie do samochodów "trasowych".
  
 
wystarczy najprostszy DEXRON 2 z orlenu (w niebieskiej buteleczce) - kosztował mnie 13 zł a kiera chodzi duzo luźniej i pompa zaczęła mniej rzęzić...
  
 
Cytat:
2008-01-03 22:20:21, bogdan1 pisze:
Podsumowując: Wg mnie popełniłeś głupotę ...bo to chyba olej mineralny !



Przeczytałem wszystkie wątki na forum i w kilku znalazłem informacje, ze nie ma znaczenia czy to syntetyk, czy mineralny, pod warunkiem ze jest on wymieniany w całości, a nie mieszany.
Co do oznaczeń to wyczytałem że ma być 90W80 do przekładni zębatych i automatycznych skrzyń.
Wątpliwości zaczynam mieć teraz, jak mi kierownica ciężej chodzi. Czy to może uszkodzić pompe?

Pozdr.
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:46:21, robertkaluza pisze:
Przeczytałem wszystkie wątki na forum i w kilku znalazłem informacje, ze nie ma znaczenia czy to syntetyk, czy mineralny, pod warunkiem ze jest on wymieniany w całości, a nie mieszany. Co do oznaczeń to wyczytałem że ma być 90W80 do przekładni zębatych i automatycznych skrzyń. Wątpliwości zaczynam mieć teraz, jak mi kierownica ciężej chodzi. Czy to może uszkodzić pompe? Pozdr.



nie rób sobie jaj !!...naprawdę nalałeś mineralnego, przekładniowego OLEJU do układu wspomagania kierownicy ??!!
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:50:28, bogdan1 pisze:
nie rób sobie jaj !!...naprawdę nalałeś mineralnego, przekładniowego OLEJU do układu wspomagania kierownicy ??!!



dobra, to jutro kupie i wymienie na normalny
A tak wogole, to sugerowalem sie tym 90w80 i przekładniami mechanicznymi. Wszystkie inne płyny które widziałem w sklepach i na stacjach to były razem z uszczelniaczem i w butelkach po 0,3l, wiec kupiłem jedyny który wydawał mi się dobry.

i nie krzyczcie już na mnie

Pozdr.
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:59:22, robertkaluza pisze:
dobra, to jutro kupie i wymienie na normalny A tak wogole, to sugerowalem sie tym 90w80 i przekładniami mechanicznymi. Wszystkie inne płyny które widziałem w sklepach i na stacjach to były razem z uszczelniaczem i w butelkach po 0,3l, wiec kupiłem jedyny który wydawał mi się dobry. i nie krzyczcie już na mnie Pozdr.


Robert....zaczynasz działać na mnie jak nerwica

...tfu!... miało być...zaczynasz działać jak Nerwica (czyli nie zapytasz ...albo zapytasz po fakcie ...albo zrobisz po swojemu nie mając wiedzy na ten temat za grosz )

spokojnie sprawdzi się olej z klasy DEXTRON II....dostępny na na każdej firmowej stacji paliw...(najtańsze w ogólnodostępnej grupie to produkty LOTOS i ORLEN ...ok.13-15zł za litr )

tylko jak Ty spuścisz i wypłukasz z układu to gówno co wlałeś ???
  
 
Cytat:
2008-01-04 00:17:31, bogdan1 pisze:
(czyli nie zapytasz ...albo zapytasz po fakcie


No dobra ale znając to forum, to bym dostał same posty typu: "wyszukiwarka"

Cytat:
...albo zrobisz po swojemu nie mając wiedzy na ten temat za grosz



Wiedze miałem taką jak na forum znalazłem oczywiście zdawałem sobie sprawe z ryzyka, ale tak to już wyszło

Cytat:
tylko jak Ty spuścisz i wypłukasz z układu to gówno co wlałeś ???



Z tym chyba nie będzie takiego dużego problemu, bo podepne sie pod zbiornik wyrównawczy, zaczne kręcić kierownicą i zdecydowana większość powinna wylecieć, ale niestety nie wszystko. A tak wogóle to ten olej który wlałem miał podobną gęstość do tego starego, więc może nie będzie tak źle z wydobyciem go z przewodów.


  
 
Zresztą sprawe uznaje za zamkniętą. Jutro zmienie płyn i bedzie po kłopocie

Pozdr.
  
 
robertkaluza otrzymuje zaszczytny tytuł "KOMBINATORA MIESIĄCA" za to, że nie potrafił przeczytać/zapytać jaki należy nalać olej do wspomagania i zaczął kombinować.
  
 
czy dexron 2 można wymienić na dexron 3?
  
 
Cytat:
2008-02-13 20:44:39, tomtu pisze:
czy dexron 2 można wymienić na dexron 3?



W primerze
  
 
nie. w espero kolegi
  
 
Cytat:
2008-02-13 21:00:45, piotr_ek pisze:
W primerze


A nawet jeśli było by w primerze , co to ma za znaczenie ?

Tak , można wymienić....tylko najlepiej całość.

Z tego co wiem są one nawet podobno mieszalne (byle w małych dolewkach).... ale ...po co (prze)kombinować ?

tyle , że...II się spokojnie sprawdzi ...po co płacić więcej ??...
Parametry się różnią na tyle że ...temp.płynięcia jest praktycznie identyczna..(ok-45 Celcjuszy)... a III ma ..niższy nieco wskaźnik lepkości + jakieś dodatki "myjące"