MotoNews.pl
  

Regulacja Cinquecento 900 pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam cinquecento 900 na gazniku ktory jest wyregulowany(gaznik) i jest w 100% sprawny. Parownik mam nowy LOVATO podcisnieniowy wszystko z nim ok. cała instalacja jest w pozadku zeby potemnie było niejasnosci... problem polega na tym ze samochod pali w granicach 10L gazu a powieniej 7-8 L nie bede pisał ze 6 bo bez przesady... Gaz jest podstawowy na lovato mam jedno pokretło od obrotow niskich wiem... na przewodzie do gaznika drugie to jest zapewne dawka ale mianowicie nie wiem do ktorego momnetu zakrecac zeby mało palił ? Prosze o pomoc ... ;( i instrukcje jak krecic co i jak... POMOCY
  
 
Na najbliższym skrzyżowaniu w prawo, potem w lewo i prosto do dobrego gazownika .
A tak na poważnie to było już tyle razy o regulacji, że naprawdę nietrudno znaleźć co i jak. Szukaczka nie gryzie.
Sorry za sarkazm, ale cierpliwość mi się wyczerpuje.
  
 
stary nie muszisz tu sarkazmami walic... wystrczy pomuc to takie trudne... przeciez nic trudnego nie wymagam tylko chcialem sie dowiedziec bylem u gazownikow paru i jeden tak ustawil ze samochod zamulony strasznie i jak z jedynki na dwojke dawalem to prawie stawał albo go zalewało albo za malo ustawial... drugi tak go ustawił ze śmigał lepiej jak na benzynie daltego szukam tu pomocy ...
  
 
Tutaj klik Zajęło mi to 10 minut .
Jak chcesz więcej to użyj szukaczki.
  
 
brak mi słow, pomoze ktoś ?
  
 
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf
  
 
mam jeszcze jedno pytanie: ruszam wrzucam bieg 2 i jak mu wcisne to zaczyna szarpac i wogole jak by nie jechal dopiero jak wejdzie na obroty tak przy 40km/h poporstu strzela i dostaje duzo mocy i leci lepiej jak na benzynie :/ moze za duzo ma na malych obrotach i go zalewa ?

I jeszcze jedno czy jak na przewodzie reguluje sie te wysokie obroty czy wystapi duza roznica w spalaniu przy przekrecaniu 2mm czy 1/4 obrotu dopiero cos zmienia

[ wiadomość edytowana przez: crash344 dnia 2007-07-30 13:08:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: crash344 dnia 2007-07-30 13:12:31 ]
  
 
Cytat:
2007-07-30 13:06:49, crash344 pisze:
mam jeszcze jedno pytanie: ruszam wrzucam bieg 2 i jak mu wcisne to zaczyna szarpac i wogole jak by nie jechal dopiero jak wejdzie na obroty tak przy 40km/h poporstu strzela i dostaje duzo mocy i leci lepiej jak na benzynie :/ moze za duzo ma na malych obrotach i go zalewa ?


Podobne efekty miałem przy za dużym mikserze. Dziura w mocy na niskich obrotach, a wyżej ładny ciąg silnika. Duży mikser przy małym przepływie powietrza nie potrafi wytworzyć podciśnienia do wysysania gazu z parownika. Można się ratować odkręcając śrubę na parowniku, ale nie zawsze to pomaga i może wzrosnąć ogólne zużycie gazu.


Cytat:
I jeszcze jedno czy jak na przewodzie reguluje sie te wysokie obroty czy wystapi duza roznica w spalaniu przy przekrecaniu 2mm czy 1/4 obrotu dopiero cos zmienia [ wiadomość edytowana przez: crash344 dnia 2007-07-30 13:08:36 ] [ wiadomość edytowana przez: crash344 dnia 2007-07-30 13:12:31 ]

To zależy jak masz w tej chwili odkręcone. Gdy masz ciasny mikser i mocne ssanie gazu to register (tak się nazywa ta śruba do regulacji gazu na wężu) będzie musiał być mocno zakręcony i wtedy nawet kilka mm może robić różnicę. Jeśli masz duży mikser i odkręcony register wtedy zauważalna reakcja może być po wykonaniu dopiero 1/4 czy 1/2 obrotu.
Czytałeś ten Krótki Poemat... ? TRochę to uproszczone, ale jakieś podstawy wyjaśnia.
  
 
dzieki chlopaki problem z moca na 2 biegu znikna gdy zakrecilem troszke na parowniku zalewał go poprostu teraz jest juz bardzo dobrze spalił mi teraz 8L w cyklu mieszanym wiec podejrzewam ze w samym miesice bedzie troszke wiecej dlatego sproboje go jeszcze na wężu przykrecic i bede obserwował dalsze efekty dobrze myśle ?
  
 
Trudno tak z marszu odpowiedzieć. Być może lepiej zakręcić jeszcze trochę parownik. Jeśli za bardzo skręcisz parownik może sie pojawić przydławienie na dole obrotów z powodu za ubogiej mieszanki.
Ogólnie : reguacja na parowniku ma wpływ przede wszystkim na dół obrotów i nieduże obciążenia, a regulacja registrem na wężu ma wpływ na cały zakres obrotów i obciążeń.
  
 
jeszcze takie pytanie ile powinno palic tego gazu bo u mnie jest roznie raz 8,2 raz 9.4 raz 7,5 nie wiem wreszcie ile powinngo tego byc moze ktos napisac