MotoNews.pl
  

Piszczenie z okolic pompy wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
piszczenie owo pojawilo sie kilkanascie dni temu,najpierw podczas deszczu,a teraz praktycznie caly czas.po dodaniu gazu zanika[ale teraz dopiero przy ok 2,5-3 tys],jak rowniez po przejechaniu kilku km.dzis dokrecilem pasek alternatora oraz klimy,nie udalo mi sie to z paskiem od wspomnianej pompy.pasek ten mozna przekrecic w palcach o 90 stopni.dzis zauwazylem,ze piszczenie zanika po wlaczeniu klimy.jest to strasznie irytujace,wiec prosze o ew.sposoby na pozbycie sie tego.nie mam pojecia jak dokrecic pasek serwa-mam standardowe klucze,ktore niestety nie mieszcza sie pomiedzy pompa a kolem pasowym[plaskie] lub karoseria[nasadowe].poza tym nie widze zadnego napinacza.pierwszy raz to piszczenie odezwalo sie pol roku temu po wymianie rozrzadu,jednak wtedy pomoglo dokrecenie paskow od alternatora i klimy.krecenie kierownica nie zmienia odglosow.accent 2002 1,5

[ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2007-07-28 20:05:17 ]
  
 
Najpierw musisz zdjąć pasek pompy wspomagania. (Potrzebujesz cieńszego klucza)

Następnie pokręcić kołem pompy wspomagania oraz kołem pompy wody, po tej czynności powinieneś się zorientować czy jest ok.

Może być to problem złego naciągu pasków napędowych.
Może też to być pompa wody (wirnik ocierający o obudowę)

Raczej można wykluczyć uszkodzone łożyska pomp, bo te by świszczały cały czas.
  
 
Cytat:
2007-07-28 20:02:29, wlad pisze:
.....nie mam pojecia jak dokrecic pasek serwa-mam standardowe klucze,ktore niestety nie mieszcza sie pomiedzy pompa a kolem pasowym[plaskie] lub karoseria[nasadowe].poza tym nie widze zadnego napinacza.


w kole pasowym pompy wspomagania powinny być 2 nieregularne otwory, musisz ten większy ustawić tak by pokrywał się ze śrubą mocowania pompy, wtedy poluzujesz śrubę i naciągniesz pasek, dobrze tam podchodzą klucze oczkowe, w ostateczności płaski;
od spodu pompy masz 2 śrubę (taką długą) mocującą pompę, przed naciąganiem paska musisz ją poluzować
  
 
dzieki za podpowiedzi.zrobilem wlasnie maly test-psiknalem troszku na wewn.czesc paska od serwa wd40-piszczenie ustalo,a wiec to pasek.kurcza,ale bedzie problem z odkreceniem pompy.gorna srube moze jakos zmecze[probowalem plaskim ale odpuscilem z obawy ze zniszcze leb sruby,z kolei oczkowy nie chce sie zmiescic miedzy kolo a srube.probowalem tez przez otwor w kole nasadowym ale nie ma miejsca na obrot],ale jak dostac sie do dolnej?
  
 
jak ustawisz koło tak jak napisałem to oczkowy klucz wchodzi, najpierw lekko na ukos, potem już normalnie;
nasadowym tego nie odkręcisz, musiałby być na wymiar z długością; sprawdź ręką położenie dolnej śruby, bez problemu odkręca się oczkowym kluczem
  
 
Jarek_2-dzieki za rade,sprobuje powalczyc
  
 
poniewaz nie wiem czemu nie moge edytowac poprzedniego posta,to powiem ze sie udalo.klopoty wynikaly wczesniej z tego,ze chcialem odkrecac dolna srube z drugiej strony
ale poniewaz nie wiem na jak dlugo to pomoze,to jeszcze jedno pytanie.czy ten napis na pasku to nr katalogowy tego paska,czy tylko jakis napis seryjny?nie chcialbym kupic zlego.
  
 
Cytat:
2007-07-29 15:56:24, wlad pisze:
poniewaz nie wiem czemu nie moge edytowac poprzedniego posta,to powiem ze sie udalo.klopoty wynikaly wczesniej z tego,ze chcialem odkrecac dolna srube z drugiej strony ale poniewaz nie wiem na jak dlugo to pomoze,to jeszcze jedno pytanie.czy ten napis na pasku to nr katalogowy tego paska,czy tylko jakis napis seryjny?nie chcialbym kupic zlego.


to dobrze że się udało
tej dolnej nie odkręca się z drugiej strony bo nakrętka stanowi całość z uchwytem
co do napisów na pasku to nie wiem jaki masz i co tam jest napisane, ale jak pójdziesz do sklepu i powiesz do czego potrzebujesz to sprzedawca dobierze z katalogu, zawsze posiłkują się katalogiem żeby uniknąć reklamacji
powodzenia
  
 
dzieki serdeczne jeszcze raz!
  
 
witam,
ja mam dokładnie jeśli nie taki sam to podobny problem, słychać czasami podczas jazdy pisk-zgrzyt taki sam jaki pojawia się np: podczas poruszenia tłumikiem lewo-prawo kiedy gumy na których jest zawieszony pocierają o metalowe zaczepy,(początkowo myślałem ze to wlaśnie to ale obejrzałem dokładnie auto na kanale)
myslałem że to łozyska alternatora lub pasek ale łozyska okazały się ok, pasek alternatora naciągniety,nie mam wspomagania ale jak czytam wypowiedzi to pomyślałem że to może być jeszcze problem z pompą wody, ale nie za bardzo mogę się zorientować gdzie ona się znajduje w moim atosie, no i jak możesz to napisz czy w Twoim przypadku wymiana paska pomogła.
Dzięki,
  
 
u mnie akurat jest to pasek od pompy wspomagania kierownicy.na razie wystarczylo naprezenie paska.
  
 
Witam,
A czy orientujesz się może (lub ktoś z klubowiczów) czy i gdzie w atosie znajduje się pompa wody i czy jest wyposazona w pasek? tak kombinuję że może wystarczy go właśnie naprężyć
  
 
nie widzialem silnika atosa,ale z duza doza prawdopodobienstwa mozna przypuszczac ze pompa wodna znajduje sie pod pokrywa skrywajaca pasek rozrzadu.moze nim byc napedzana lub osobnym paskiem.przykladowo w accencie jest napedzana osobnym paskiem.
  
 
ok, dzięki za informację