Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-07-28 20:02:29 witam!
piszczenie owo pojawilo sie kilkanascie dni temu,najpierw podczas deszczu,a teraz praktycznie caly czas.po dodaniu gazu zanika[ale teraz dopiero przy ok 2,5-3 tys],jak rowniez po przejechaniu kilku km.dzis dokrecilem pasek alternatora oraz klimy,nie udalo mi sie to z paskiem od wspomnianej pompy.pasek ten mozna przekrecic w palcach o 90 stopni.dzis zauwazylem,ze piszczenie zanika po wlaczeniu klimy.jest to strasznie irytujace,wiec prosze o ew.sposoby na pozbycie sie tego.nie mam pojecia jak dokrecic pasek serwa-mam standardowe klucze,ktore niestety nie mieszcza sie pomiedzy pompa a kolem pasowym[plaskie] lub karoseria[nasadowe].poza tym nie widze zadnego napinacza.pierwszy raz to piszczenie odezwalo sie pol roku temu po wymianie rozrzadu,jednak wtedy pomoglo dokrecenie paskow od alternatora i klimy.krecenie kierownica nie zmienia odglosow.accent 2002 1,5 [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2007-07-28 20:05:17 ] |
kpawel HF MEMBER Accent Warszawa | 2007-07-28 21:32:02 Najpierw musisz zdjąć pasek pompy wspomagania. (Potrzebujesz cieńszego klucza)
Następnie pokręcić kołem pompy wspomagania oraz kołem pompy wody, po tej czynności powinieneś się zorientować czy jest ok. Może być to problem złego naciągu pasków napędowych. Może też to być pompa wody (wirnik ocierający o obudowę) Raczej można wykluczyć uszkodzone łożyska pomp, bo te by świszczały cały czas. |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-07-28 22:29:53 dzieki za podpowiedzi.zrobilem wlasnie maly test-psiknalem troszku na wewn.czesc paska od serwa wd40-piszczenie ustalo,a wiec to pasek.kurcza,ale bedzie problem z odkreceniem pompy.gorna srube moze jakos zmecze[probowalem plaskim ale odpuscilem z obawy ze zniszcze leb sruby,z kolei oczkowy nie chce sie zmiescic miedzy kolo a srube.probowalem tez przez otwor w kole nasadowym ale nie ma miejsca na obrot],ale jak dostac sie do dolnej? |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-07-29 10:16:01 jak ustawisz koło tak jak napisałem to oczkowy klucz wchodzi, najpierw lekko na ukos, potem już normalnie;
nasadowym tego nie odkręcisz, musiałby być na wymiar z długością; sprawdź ręką położenie dolnej śruby, bez problemu odkręca się oczkowym kluczem |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-07-29 13:13:38 Jarek_2-dzieki za rade,sprobuje powalczyc ![]() |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-07-29 15:56:24 poniewaz nie wiem czemu nie moge edytowac poprzedniego posta,to powiem ze sie udalo.klopoty wynikaly wczesniej z tego,ze chcialem odkrecac dolna srube z drugiej strony ![]() ale poniewaz nie wiem na jak dlugo to pomoze,to jeszcze jedno pytanie.czy ten napis na pasku to nr katalogowy tego paska,czy tylko jakis napis seryjny?nie chcialbym kupic zlego. |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-07-29 18:46:11
to dobrze że się udało ![]() tej dolnej nie odkręca się z drugiej strony bo nakrętka stanowi całość z uchwytem ![]() co do napisów na pasku to nie wiem jaki masz i co tam jest napisane, ale jak pójdziesz do sklepu i powiesz do czego potrzebujesz to sprzedawca dobierze z katalogu, zawsze posiłkują się katalogiem żeby uniknąć reklamacji powodzenia |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-07-29 22:10:37 dzieki serdeczne jeszcze raz! |
artur2 HF MEMBER Atos Warszawa | 2007-07-30 13:58:22 witam,
ja mam dokładnie jeśli nie taki sam to podobny problem, słychać czasami podczas jazdy pisk-zgrzyt taki sam jaki pojawia się np: podczas poruszenia tłumikiem lewo-prawo kiedy gumy na których jest zawieszony pocierają o metalowe zaczepy,(początkowo myślałem ze to wlaśnie to ale obejrzałem dokładnie auto na kanale) myslałem że to łozyska alternatora lub pasek ale łozyska okazały się ok, pasek alternatora naciągniety,nie mam wspomagania ale jak czytam wypowiedzi to pomyślałem że to może być jeszcze problem z pompą wody, ale nie za bardzo mogę się zorientować gdzie ona się znajduje w moim atosie, no i jak możesz to napisz czy w Twoim przypadku wymiana paska pomogła. Dzięki, |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-07-30 18:43:54 u mnie akurat jest to pasek od pompy wspomagania kierownicy.na razie wystarczylo naprezenie paska. |
artur2 HF MEMBER Atos Warszawa | 2007-07-30 18:53:36 Witam,
A czy orientujesz się może (lub ktoś z klubowiczów) czy i gdzie w atosie znajduje się pompa wody i czy jest wyposazona w pasek? tak kombinuję że może wystarczy go właśnie naprężyć |
![]() wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-08-01 18:41:05 nie widzialem silnika atosa,ale z duza doza prawdopodobienstwa mozna przypuszczac ze pompa wodna znajduje sie pod pokrywa skrywajaca pasek rozrzadu.moze nim byc napedzana lub osobnym paskiem.przykladowo w accencie jest napedzana osobnym paskiem. |
artur2 HF MEMBER Atos Warszawa | 2007-08-02 11:20:33 ok, dzięki za informację |