MotoNews.pl
  

Check - jest błąd czy go nie ma...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...spokojnie - jestem niewyspany po lekturze wyszukiwarki....

Teraz Witam...

Regularnie po ok. 8 km zapala mi się check i tak świeci i świeci....
Ale po zwarciu złącza przy kompie wyskakuje tylko błąd "12" - czyli standard.
To co jest ? jest błąd czy go nie ma ?
Kilka dni temu zrobiłem reset komputera [odłączając na jakiś czas jedną klemę przy akumulatorze i zwierając ją do drugiej] ale nic...
Czy może robię jakiś błąd przy procedurze restartu...
Albo co innego jest przyczyną zapalania sie kontrolki...


  
 
Cytat:
Kilka dni temu zrobiłem reset komputera [odłączając na jakiś czas jedną klemę przy akumulatorze i zwierając ją do drugiej] ale nic..



zwarłeś dwie klemy ze sobą????
może źle rozumiem, jak dokładnie ten reset wyglądał??
  
 
Cytat:
2007-07-31 10:32:55, adamus0 pisze:
zwarłeś dwie klemy ze sobą???? może źle rozumiem, jak dokładnie ten reset wyglądał??

dopiero teraz to doczytalem...navigator..daj swoje zdjecie..powiesze je nad lozkiem moj idolu ..ty serio zwarles plus z minusem aku?

anyway..jak aku byl odpiety to w ten sposob mozna najwyzej sam akumulator zalatwic..ale po co to robic to nie wiem zwykle odpiecie masy na chwile wystarczy za reset kompa
  
 
Siem czepiacie i szukacie dziury w durszlaku
Nawigator pewnikiem zdjął jedną kleme i zwarł (luźny, odpięty kabel) do drugiego
Ale po co, nie mam pojęcia
  
 
Cytat:
2007-07-31 10:46:43, krzychu_ch pisze:
Siem czepiacie i szukacie dziury w durszlaku Nawigator pewnikiem zdjął jedną kleme i zwarł (luźny, odpięty kabel) do drugiego Ale po co, nie mam pojęcia


...No tak właśnie było.
Zrobiłem reset: odłączając jedną klemę (minusową - bo tak jest mi wygodnej), po jej odłączeniu ...dotknąłem tą klemę na 2 sek. do plusowej i później zostawiłem tą "-" luźną klemę niepodłączoną..... na ok 40 min.... bo tyle czasu byłem na browarze

To zetknięcie klemy na ok. 2 sek. polecił mi jeden mechanik [ma doktorat z polonezów ] a miało to na celu jak się wyraził: totalne rozładowanie wszystkich kondensatorów, które mogą być w samochodzie.....

Pewnie chodziło mu o radio albo inne odbiorniki, które po odłączeniu aku mogłyby podtrzymywac prąd.... /nie wiem może w komputerze są jakieś kondzie.../

.....No i tak to było
a Wy nadinterpretujecie moje poczynania
Gdybym zwarł np: laską teściowej dwa bieguny akumulatora, tobym wstawił temat postu np: uruchamianie espero po spaleniu.....
ew. w najlepszym układzie na off-tropicu szukałbym nowej laski dla teściowej

No.... a co z tym moin check'iem... ?
  
 
Cytat:
2007-07-31 12:39:46, nawigator5 pisze:
No.... a co z tym moin check'iem... ?



No jak to co ?
Świeci się
I pokazuje błąd......... kontrolki


Skoro w trybie diagnostycznym nie pokazuje żadnych błędów to może popatrz w zegarach.
Tam jest taka gówniana płytka drukowana ze ścieżkami zrobiona na folii
Mogło się cóś zewrzeć lub rozłączyć
  
 
niektórzy instalatorzy gazu montują układzik, który resetuje komputer silnika przy wyłączeniu by uniknąć rozjeżdżania się mapy wtrysku
może tu tkwi problem?

Spróbuj zatrzymać się gdy masz zapaloną lampkę i wówczas wsadzić zworkę przy pracującym silniku. Myślę, że nic się nie powinno stać komputerowi, a wtedy powinien pokazać kod zarejestrowanego błędu.
  
 
Cytat:
2007-07-31 16:54:17, Robert_S Spróbuj zatrzymać się gdy masz zapaloną lampkę i wówczas wsadzić zworkę przy pracującym silniku. Myślę, że nic się nie powinno stać komputerowi, a wtedy powinien pokazać kod zarejestrowanego błędu.


Też o tym myślałem, ale ...jak Ty Robercie nie masz pewności czy czś nie ulegnie uszkodzeniu - to już ja wogóle....

Źle by się stało gdybym jeszcze na to wszystko (...) coś uszkodził...
  
 
W temacie mojego poprzedniego postu...

Czy ktoś się orientuje, czy zwarcie styków A i B w kostce przy komputerze - tak aby wywołwć "tryb diagnostyczny" ale PODCZAS pracy silnika... jest możliwe do wykonania, tzn. czy coś nie ulegnie uszkodzeniu ?

Pytam, ponieważ cały czas kontrolka check zapala się, a próba odczytu kodu błędu na wyłączonym silniku nic nie wskazuje /tzn. tylko błąd 12/

Dzieje się tak zarówno na LPG jak i na E - czyli to o czy mpisze Robert :
"niektórzy instalatorzy gazu montują układzik, który resetuje komputer silnika przy wyłączeniu by uniknąć rozjeżdżania się mapy wtrysku" ...chyba nie ma zastosowania ?

I już mnie to zaczyna denerwować....
  
 
masz dwa wyjścia
1. włożyć zworkę - wg mnie na 95% nic nie powinno się stać, np. ustawienia zapłonu dokonuje się z włożoną zworką na pracującym silniku, nigdzie nie zauważyłem ostrzeżenia by nie wkładać zworki przy wł. silniku, po trzecie komputer ma zabezpieczenia przeciw dziwnym działaniom
2. jedź do aso gdzie podłączą auto pod skaner wyświetlający błędy - zapłacisz, ale unikniesz ryzyka
  
 
Chyba znalazłem przyczynę....
Dzisiaj podczas jazdy - równocześnie z zapaleniem się check'a silnik zaczął przerywać nawet strzelił sobie w filter..... czyli wszystko jasne...

Zdejmuję kopułkę a tam wszystko popalone.... jeszcze nie widziałem tak spalonej kopułki... ...palec rozdzielacza tak samo....

I nie byłoby może w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ten palec i kopułka wystarczyły mi raptem na ok. 7000km ???

Czy Wy też tak często wymieniacie elementy WN ?

Sprzedawca mówi, że przy jeżdzie na LPG to standard, ale jakoś nie widzę związku.... Rozumiem: głowica, zawory, uszczelka p/g... no jeszcze świece ...ale palec i kopułka ?

Pojeździmy - zobaczymy



  
 
Odgrzewam kotleta...

To o czym pisałem we wcześniejszym poście nie jest i nie było przyczyną
palec i kopułka wymienione a check nadal się zapala....

Zrobiłem tak:
Podczas jazdy kiedy check się zapalił, zjechałem do krawężnika (..) i na pracującym silniku zwarłem styki A i B w kostce przy komputerze.
I... obroty biegu jałowego wzrosły z ok. 900 do ok. 1300 a wentylator chłodnicy nie uruchomił się. Check cały czas świecił ...i nic więcej...
Po wyłączeniu silnika i przeprowadzeniu tradycyjnej procedury odczytu błędów wyświetlił się tradycyjnie kod "12" - czyli standard...

Nie wiem co mam zrobić. Czy jest sens jechać do serwisu na skaner ?

Jak się okaże ,że nic nie wykaże, to ...będę do tyłu o 60 zł

Co jeszcze można zrobić ?

  
 
Cytat:
2007-08-15 17:44:13, nawigator5 pisze:
Po wyłączeniu silnika i przeprowadzeniu tradycyjnej procedury odczytu błędów wyświetlił się tradycyjnie kod "12" - czyli standard...


Tak głupio zapytam, ale bez ironii, czy wiesz że każdy numer błędu jest powtarzany trzykrotnie zanim zostanie wyswietlony kolejny?
  
 
Cytat:
2007-08-15 20:41:50, Adam4302 pisze:
Tak głupio zapytam, ale bez ironii, czy wiesz że każdy numer błędu jest powtarzany trzykrotnie zanim zostanie wyswietlony kolejny?



heh to byłby numer!!

A jeśli wiesz o tym, to spróbuj sprawdzić, czy wywali kod błędu MAP - odłącz jego wtyczkę i odpal silnik - powinien wyskoczyć błąd MAP (nie pamiętam jaki numer)