Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-07-31 08:44:46 Jakie są objawy zapchania i czy ktoś go czyścił i w jaki sposób? [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-05-04 07:29:28 ] |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2007-07-31 23:12:01 a co to, gdzie to i od czego to ? |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-07-31 23:15:01 tego się nie czysci a do czego ,do oparów paliwa n aogół pod prawym nadkolem |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-04-29 11:10:40 jest jeszcze kwestia odpowietrzenia zbiorniak (ta grucha na przewodzie wlewu)...tu też muszę się rozejrzeć... |
walet90 Escort Mk5 Gdynia | 2009-05-01 19:04:34 Witam mam problem idealny do tego tematu, także jak jadę moim essim to na zakrętach strasznie czuć paliwo ale nigdzie nie widać żeby ciekło.. zajrzałem po siedzenie to jest suchutko. Problem pojawił się może z dwa może trzy tygodnie temu. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-04 08:10:01 Z mądrej książki:
W silniku CVH komp steruje także elektrozaworem pochłaniacza oparów paliwa. Rezystancja tego zaworu 50-120 Ohm. U mnie jest 62 Ohm, ale napięcie na tym zaworze jest tylko 11,7V i zawór nie odpala... po podpięciu bezpośr. do aku odpala.(???) Czyżby spadek napięcia na kablach? Może ktoś zweryfikować czy mam dobrze podpięte wszystko: [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-05-04 08:13:23 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-05-04 08:30:29 Z tego co wiem, zawor jest otwierany w pewnych cyklach.momentach, wiec raczej jest ok, a czy na kablach powinno byc 11.7 czy np 14 to trzeba by było jeszcze zmierzyc na innym aucie.
Jak znajde pozniej chwile to zmierze u siebie. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-04 08:37:56 trochę dziwne, bo zawór raczej albo ma napięcie i się otwiera, albo nie ma napięcia i jest zamknięty...Tak przynajmniej myślę, że powinno być 2 stanowy: 0-1...
zmierz proszę u siebie i jesli możesz, to zobacz jak masz kierunki tych zaworów i czy też masz podobnie jak u mnie na schemacie... |
Skuter9 Chrysler Neon Dąbrowa Górnicza | 2009-05-04 08:40:58 Zawór oczyszczania pojemnika
Działanie: Zawór oczyszczania pojemnika stanowi część systemu kontroli emisji. Opary benzyny ze zbiornika paliwa, które zostały zebrane w węglowym filtrze absorpcyjnym, przenoszone są do silnika przez ten elektrozawór. Jeżeli działa regulator lambda silnika, to zawór zasilany jest przez zespół sterowania. Dodatkowe paliwo, jakie jest w ten sposób doprowadzane do silnika, równoważone jest za pomocą regulatora lambda. Sterowanie elektryczne: Generalnie zawór oczyszczania pojemnika jest zwykle zamknięty. Oznacza to, że zawór przerywa połączenie pomiędzy kolektorem wlotowym a filtrem z węglem aktywnym wtedy, gdy przez zawór nie przepływa prąd. Uruchomienie zaworu oczyszczania pojemnika następuje poprzez zespół sterowania podłączający zawór do uziemienia. W tym czasie napięcie końcówki z zespołu sterowania, który podłącza zawór oczyszczania pojemnika, wynosi 0 V. Często uruchamianie wykonywane jest impulsowo. Wielkość impulsów (cykl pracy) zależy wtedy, między innymi, od prędkości silnika, temperatury silnika i obciążenia silnika. Schemat: Wykres pracy: Rysunek 1: Przykład obrazu oscyloskopowego zaworu oczyszczania pojemnika podłączonego do uziemienia. W czasie, gdy ECU nie zasila zaworu, napięcie wynosi 12 V. W czasie, gdy ECU zasila zawór, napięcie wynosi 0 V. (dane z programu Info-Tech 2006) PS w dwóch essach mk7 (moim i ojca) ten zawór zachowuje się tak samo jak u Ciebie |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-04 08:47:27 dzięki Skuter9...a skąd takie info masz?
dodam, że śmierdzi paliwem z tyłu auta jak diabli, ale może to odpowietrzenie zbiornika paliwa...chociaż ono też podpięte jest pod układ odsysania oparów... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-04 08:53:31 Do filtra dochodzą 2 rurki: 1-z kolektora Efi, 2-z zbiorniak paliwa. Rurka 1 jest przez elektrozawór i łączy się przed filtrem węglowym z rurką 2. Czyli opary ze zbiornika nie trafiają do filtra przy otwartym zaworze, tylko zostają zassane do kolektora. Przy zamkniętym zaworze, opary wchodzą do filtra. |
Skuter9 Chrysler Neon Dąbrowa Górnicza | 2009-05-04 08:55:34 Nie ma sprawy
Jest taki program serwisowy na PC o nazwie Info-Tech z podstawowymi danymi serwisowymi do ponad 10tys modeli samochodów. Ja mam wersje z 2006 roku. Na torrentach można ściągnąć. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-05-04 09:19:30 |