MotoNews.pl
  

TD: cieknie olej z... EGR???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, cieknie mi z czegos olej, ale nie bardzo wiem co to jest. Troche szukalem w archiwum i chyba to EGR... no i nie wiem co z tym fantem zrobic
1. czy mam probowac to uszczelnic czy go usunac?
2. czy ewentualne usuniecie rozwiaze problem?
3. czy to normalne ze tam sie zbiera olej?
Nie mam dostepu do kanalu wiec chcialbym sie do tego dostac "od gory", zdejmujac intercooler.
4. Czy po zdjeciu coolera warto cos sprawdzic, moze rutynowo cos wymienic?

dolaczam kilka fotek ktore pstryknalem lezac pod autem
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6
foto7
  
 
Mam ten sam problem co ty. Olej do EGR dostaje sie nastepujaca droga: z pokrywy klawiatury wychodza opary rurka ktora jest podlaczona do kanalu powietrza zasysanego przez turbine. Turbina pcha te opary przez intercooler do kolektora ssacego. Do kolektora wchodzi odprowadzenie spalin wychodzacych z EGR i ta rurka wlasnie scieka olej z intercoolera, przy okazji smarujac EGR. Problem polega na tym, ze gdzies juz cos w EGR puszcza. Pojawila się nieszczelnosc. Jako, ze nie sa to ubytki duze. Doslownie symboliczna kropla, a do tego autko smiga jak nalezy, to postanowilem nie ruszac 'tematu'. I tobie tez bym to doradzal.


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2007-08-02 22:39:34 ]
  
 
Smaruje EGR, ło kurczak... czego tutaj sie można dowiedziec...
Sorrka ale to wydaje mi się jakąś małą glupotą, jednak niech wypowiedzą się fachowcy
  
 
Ja niestety nie mam intercoolera, ale na tych gumowych wężach też mi się "poci", założyłem nawet nowe opaski uciskowe, ale to nie pomogło (może za słabo skręciłem). Ubytek oleju jest niezauważalny, żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem - uznaję to za "efekt wieku".

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-08-02 22:36:05, darmcdoman pisze:
Problem polega na tym, ze gdzies juz cos w EGR puszcza. Pojawila się nieszczelnosc. Jako, ze nie sa to ubytki duze. Doslownie symboliczna kropla, a do tego autko smiga jak nalezy, to postanowilem nie ruszac 'tematu'. I tobie tez bym to doradzal. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2007-08-02 22:39:34 ]



Cytat:

2007-08-02 22:48:11, OskaRGD pisze:
Ja niestety nie mam intercoolera, ale na tych gumowych wężach też mi się "poci", założyłem nawet nowe opaski uciskowe, ale to nie pomogło (może za słabo skręciłem). Ubytek oleju jest niezauważalny, żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem - uznaję to za "efekt wieku".

Pozdrawiam.



faktycznie te ubytki oleju sa znikome i moze nie powinienem tego ruszac, ale moja dusza mechanika chyba nie zostawi tego w tym stanie moze chociaz postaram sie to jakos przeczyscic, udroznic etc.
  
 
Cytat:
2007-08-02 22:36:05, darmcdoman pisze:
Do kolektora wchodzi odprowadzenie spalin wychodzacych z EGR i ta rurka wlasnie scieka olej z intercoolera, przy okazji smarujac EGR. Problem polega na tym, ze gdzies juz cos w EGR puszcza. Pojawila się nieszczelnosc. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2007-08-02 22:39:34 ]



darmcdoman grzee dobrze prawi, w EGR nie ma prawa być oleju. Jego nic przeciez nie ma smarowac. Ale skąd tam olej??
  
 
EGR nie powinien przeciekac, to fakt. Pewnie gdzies sie rozszczelnil mechanizm membrany.
Olej ma prawo tam byc, nie ma prawa wyciekac. Powinien byc spalany. Popatrzcie na konstrukcje kanalu ktorymi plyna spaliny z EGR do kolektora. Ten kanal wchodzi do kolektora od dolu, w miejscu polaczenia z intercoolerem. Tamtedy wlasnie splywaja skroplone w intercoolerze pary oleju.
Tak jak pisal OskarRGD - starosc nie radosc

Jesli uda wam sie rozwiazac jakos problem, dajcie koniecznie znac na forum.
  
 
Darmcdoman - gdyby nie regulamin forum napisałbym że twoje wypowiedzi na temat EGR są kretyńskie, a wiedza na ten temat żenująca Ale napiszę tak - pomyliłeś się nieco w zaworze EGR nie ma prawa być ani grama oleju.
Pierwsze co powinieneś zrobić Edmundzie to rozebrać oba kolektory i dokładnie je wyczyścić z zapychającej je mazi jak również to samo zrobić z chłodnicą powietrza doładowanego i rzeczonym zaworem. Jednocześnie przyjrzyj się dokładnie turbinie, czy przypadkiem nie pora na jej regenerację. I napisz ile wg. ciebie to niewielkie ubytki oleju.
  
 
Kris - nie wyrazilem sie precyzyjnie, ale to jeszcze nie powod by mnie obrazac.
EGR - grzybek zaworu i membranka wprawiajaca go w ruch, nie dziala na olej i w membrance nie ma prawa oleju byc. To zrozumiale. Chodzilo mi o to, ze tam gdzie grzybek zaworu zatyka przeplyw spalin ten olej pojawia sie, bo scieka kanalem doprowadzajacym spaliny, z gory z miejsca laczenia sie IC z kolektorem. No i jesli sa jakies nieszczelnosci w mechanizmie EGR to od strony rurki spalinowej olej sie saczy w kierunku membrany.

Olej w turbinie nie tylko bierze sie z nieszczelnych lozysk. Rowniez jego opary oraz mikrokrople zasysane sa spod pokrywy klawiatury, bezposrednio do kanalu powietrznego idacego z filtra powietrza do turbiny. Skad pchany jest do IC, czesc sie spala w silniku, dajac dymek przy przyspieszaniu, ale czesc oleju sobie scieka grawitacyjnie w dol w strone EGR.

Cos nie tak pisze? Zamiast ciskac gromy, wyklaruj sprawe drogi Krisie.


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2007-08-03 21:52:27 ]
  
 
Cytat:
2007-08-03 18:32:52, Kris75 pisze:
Jednocześnie przyjrzyj się dokładnie turbinie, czy przypadkiem nie pora na jej regenerację. I napisz ile wg. ciebie to niewielkie ubytki oleju.


prosze mnie tu nie straszyc regeneracja turbiny a tak powaznie to chyba predzej go sprzedam niz mu turbo zregeneruje... jak mam sprawdzic stan turbiny? wydaje mi sie ze ona jest jeszcze calkiem sprawna, bo tak od ok. 2.5 tys. obrotow do ok 4 tys. to auto calkiem niezle ciagnie

4.5 tys. km temu zmienialem olej i jego stan na bagnecie byl na maksa, teraz jest w polowie tej skali, przez ten czas nie bylo zadnej dolewki, czyli ubylo jakies 6-8mm. Niestety nie moge zmierzyc dokladnie, bo nie mam oleju na dolewke, ale postram sie szybko naprawic moj blad a olej jaki zalalem to Shell Helix 15W-40
  
 
U mnie przy wymianie było dokładnie 1/2 stanu, teraz po 9,2tys km mam 1/4. Nie powiedziałbym, że to duży ubytek, biorąc pod uwagę całokształt stanu auta, czyli przebieg oraz pocenie się uszczelki klawiatury albo minimalne sączenie się oleju na polączeniu skrzynia-silnik. IC mam w miare czysty, zero szlamu, minimalne zapocenie olejem (ale wylać się z niego nic nie da) a jednak na EGR wisi kropelka oleju.
  
 
Egr zaślepic z obu stron blaszkami(np po konserwie) i problem z głowy oraz w 90% przypadków zwiększenie mocy silnika.
  
 
Cytat:
2007-08-04 12:07:47, Kleszczak pisze:
Egr zaślepic z obu stron blaszkami(np po konserwie) i problem z głowy oraz w 90% przypadków zwiększenie mocy silnika.



ale zdjac EGR i wtedy zaslepic? milo by bylo jakbys na zdjeciu zaznaczyl gdzie zaslepic
  
 
odkręć go i zobaczysz z której strony, niestety już nie mam tego silnika więc ci dokładnie nie pokaże.
EGR jest podłączony do rurek między kolektorem wylotowym a dolotowym.
Zawór ten łączy oba kolektory a ty masz zaślepi te otwory przed i za EGRem.