Prawidłowa temperatura pracy SE- SEJ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuję dokładnej informacji odnośnie termostatu do silnika SE/SEJ. Zakupiłem nowy, oryginał OPEL ale moje zapytanie wynika z tego iż tak na prawdę nie wiem czy 100 stopni to prawidłowa temperatura. Jeździłem już nie jednym SE i niestety patrząc na wskaźniki w desce dochodzę do wniosku ze ów 100 stopni to prawidłowe wskazanie. A więc - czy nie mylę się ??
oto dane termostatu 90067918 temp 92/107.
  
 
termostat o podobnej charakterystyce mialem w 2.0.
Co do temperatury pracy silnika C30SE, to u mnie jest jakies 82C, jak stoje w korkach to podchodzi pod 90C.
  
 
A może byście rozdzielili kwestię temperatury na drobne

1.Termostat - to czego nie widać za bardzo - kiedy termostat otwiera/zamyka czyli w okolicach 92st

2.Wskaźnik-to co widać bardzo - co raczy pokazać wskaźnik na desce.

3.Czujnik temperatury - ten od wskaźnika - i tu jest przeważnie pies pogrzebany, bo on lubi dawać sygnał na wskaźnik jak mu się akurat spodoba, czyli np. pokazuje 80st a woda się gotuje i termostat już dawno otwarty

  
 
a więc jaką temperaturę pracy ma ten silnik ???
czy ktoś wie - macie dane ??
ja tego nie wiem, a bardzo chciałbym wiedzieć
  
 
Cytat:
2007-08-09 18:42:30, Soczewa pisze:
a więc jaką temperaturę pracy ma ten silnik ???


w obu moich A 24v na nowych termostatach zwykła temp ze wskaźnika oscylowała przy 90stC.

oczywiste, że przy "szczególnie trudnych*" warunkach pracy temp rosła do okolic 110stC i wiatrak miał sporo roboty.

*miasto, korki, upał i pseudo- "rajdowiec" za kółkiem
  
 
ale dlaczego w takim razie są dostępne 2 typy termostatów
80 i 92 ???
  
 
Witam. Nie mam pojęcia dlaczego są dostepne dwa rodzaje termostatów... możliwe, że jeden na lato i drugi na zime, lub na inne klimaty - nie mam pojęcia, ale... u mnie w 2.0 na tym "cieplejszym" termostacie wskazówka pokazuje właśnie nieco poniżej 100 stopni, ale nie martwi mnie to, bo nigdy jeszcze nie wyszła powyżej 110 nawet przy jak to wcześniej określono "szczególnie trudnych" warunkach.
Do Opli polecam właśnie takie termostaty, ponieważ jak wiadomo ogrzewanie zwłaszcza w starszych egzemplarzach szału nie robi, a cieplejszy termostat nieco poprawia sytuację. Za to w lecie przy sprawnym sprzęgle wiskotycznym daje rade.
  
 
Nie chciało mi się pisać ale niekończące pytania Soczewy trochę mnie zmusiły i będąc człowiekiem mało uczynnym aktualnie nadającym z z dalekiego kraju, odpowiem.

Soczewa są dwa termostaty bo oba idealnie pasują do wszelkiej maści silników se/sej/xei/get i innych. Ty wybierz ten 92, który to zaczyna się otwierać przy temp 92 a kończy bodajże przy 103.
Normalna temp cieczy/pracy silnika to zakres od 92,5 do 98 w zależności od obciążenia. a to co widzisz na desce nijak się ma do tego co jest w realu. Zapamiętaj wskazanie przy, którym nastąpi otwarcie termostatu (około 95C bo zwłoka w chłodzeniu) i wiesz gdzie masz min 95C a reszta będzie prosta.

  
 
Piotr - wielkie THX że zechciałeś napisać