MotoNews.pl
10 DREAM XXI OMVL - wyłącza się sama - żaden zakład nie... (192094/0)
  

DREAM XXI OMVL - wyłącza się sama - żaden zakład nie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Piszę do Was, gdyż jestem już na skraju wyczerpania. Od 2 m-cy jeżdżę w Lublinie po zakładach LPG (7 różnych), umawiam się, zostawiam autko a i tak nikt nie potrafi mi pomóc.
Posiadam Forda Cougara 2.5V6 oraz instalację sekwencyjną DREAM XXI OMVL. Auto kupiłem już z instalacją.
Ponieważ dbam o moje autko, chciałem regularnie je serwisować. Teraz został mi już tylko gaz. Ostatnio powymieniałem filtry, zmieniłem świece i przewody.
Jeszcze przed wszystkimi wymianami pojawił się problem. Otóż, po przejechaniu jakiejś ilości km instalacja sama wyłącza się. Tzn. kontrolka do przełączania zaczyna migać i auto przechodzi na benzynę (nawet przy butli zatankowanej do pełna.) Czasami dzieje się to nawet tuż po przełączeniu na gaz, na biegu jałowym.
Podłączaliśmy już auto w 3 zakładach LPG i nikt nie stwierdził żadnych problemów. Dzisiaj mechanik przeczyścił cewkę odcinającą dopływ gazu po zgaszeniu silnika (wyjął ją potem) ale problem pojawia się nadal.
Nie wiem jaki był przebieg autka na gazie, bo w książce nie ma danych.
Czy macie jakieś pomysły? Od czego zacząć sprawdzanie instalacji?
Jak sprawdzić czy winny jest wielozawór, reduktor lub wtryskiwacze? Czy jest jakiś dobry sposób? Jak wyeliminować te elementy (tzn. sprawdzić czy błąd nie leży w jednym z nich).
Proszę o pomoc i dziękuję.
Pozdrawiam - Seweryn
  
 
Mam to samo w Peugeot Partner i powiedziano mi, że to reduktor. Wydatek ok. 250 zł więc chciałem się jeszcze upewnić czy ktos miał takie coś. A u ciebie czy wymieniali reduktor? Gazownik powiedział, że po 100 tys km reduktor naturalnie się zużywa.
  
 
Cześć piomar32. Dotarłem do właściciela mojego Cougara, który montował gaz. Okazało się, że jest on już od kiedy licznik wskazywał 30.000 km. Teraz mam już 123.000 i rzeczywiście chyba najpierw wymienię reduktor, a potem będę się martwił. Dodam, że autko do niedawna jeździło bez zamontowanego filtra fazy ciekłej - dopiero ja to zrobiłem. To na razi tyle. Jeżeli po wymianie reduktora objawy znikną to dam znać.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  
 
ok. Będę wdzięczny za informację. Najtańsze reduktory znalazłem na allegro a osoby tam się ogłaszajace od razu montuja i z gwarancją.
  
 
Samoczynne przełączanie się na benzynę przy pełnym zbiorniku gazu powoduje padający/padnięty/czujnik ciśnienia gazu/sensr map/.Przerabiałem to w lipcu.Gazownicy taką naprawę zaczynają/naciąganie klienta/ od wymiany reuktora.Wymieniłem czujnik i po problemie.
  
 
Zebys byl z okolic wroclawia to bym ci to zrobil. rozne moga byc przyczyny takie stanu rzeczy, Map sensor moze byc jedna z tych przyczyn. reduktor mozna zregenerowac na nowy za 60 zl. nie trzeba nowego.
  
 
Cześć, dzięki wszystkim za pomoc. Obeszło się bez wymiany reduktora. Rzeczywiście problem leżał w map sensorze. Został zamontowany nowy - kolejny model i wszystko działa jak należy. Takie rozwiązanie od razu zaproponował Pan Sławomir Piekarz z serwisu w Lublinie - polecam wszystkim. Zgodził się zamontować na próbę map sensor w celu sprawdzenia tego elementu. Okazało się, że stary był pęknięty przy wlocie ciśnienia.
KOSZT: do OMVL Dream XXI = map sensor za 260zł (model 025) + 40zł strojenie mieszanki.
Wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

[ wiadomość edytowana przez: incio dnia 2007-09-06 18:54:28 ]
  
 
Nie korzystam z usług P.Piekarza.Za mapsensor 300 m.dalej zapłaciłem 210 PLN i sam wymieniłem.Strojenie instalacji gratis.
  
 
Witka,
300m dalej (pewnie trans-wag) nie mieli interfejsu do mojej instalki. A map sensor za 210 to masz ten sam model? Ja wolałem zapłacić tyle ile wyszło, tylko, żeby mieć święty spokój - w innych serwisach "spece" mówili o wymianie reduktora. Dopiero Piekarz zaproponował przetestowanie map sensora.
Pozdro
  
 
Map sensora do omvl nie kupisz za 210 moze jakis uzywany. mowy kosztuje 260 zl. Aeb 025 moze ktos mial tego aeb 013 to sprzedal taniej.