MotoNews.pl
  

Honda Civic 1,4 LPG Sonda lambda i jazda na światłach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z regulacją instalacji gazowej II generacji Landi centralka LCS A1 V05 E. Na biegu jałowym (bez włączonych świateł) daje się wyregulować w miarę poprawnie w pełnym zakresie obrotów, sonda lambda ładnie pracuje w całym zakresie. Problem pojawia się po włączeniu świateł lub innego dużego obciążenia prądowego.
Po włączeniu świateł program wskazuje ubogą mieszankę, niski poziom napięcia z sondy lambda, a atturator chce się maksymalnie otwierać, wyłączam światła i problem znika, sonda pracuje poprawnie. Przy włączonych światłach praktycznie nie daje się wyregulować instalacji LPG. Obserwowałem to na laptopie podczas jazdy. Co ciekawe to samo zjawisko zachodzi zarówno na LPG jak i na benzynie (uboga mieszanka na światłach, niski poziom napięcia sondy lambda).
Instalacja jest zamontowana w taki sposób, że przewód sygnałowy sondy lambda jest rozcięty i przechodzi przez centralkę LPG, ustawiona emulacja sondy "fala prostokątna".
Sprawdzałem akumulator i ładowanie, jest OK. Przewody zasilające centralkę LPG (plus i masa) podłączone są bezpośrednio z akumulatora.
Gdzie dalej szukać, a może ktoś miał podobne objawy, proszę o pomoc.


Pozdrawiam
Madak
  
 
No to faktycznie problem . Ja zacząłbym od szukania przyczyn w zasilaniu. Podepnij miernik i zobacz jakie masz ładowanie kiedy włączasz światła, może jednak regulator napięcia albo altek nie wyrabia, albo masz gdzieś "półzwarcie" po zapaleniu świateł i spadek napięcia jest za duży. Możesz też sprawdzić pobór prądu w czasie kiedy są zapalone światła (jeśli dysponujesz odpowiednim miernikiem, cęgi lub miernik z dużym zakresem pomiarowym - do 20A powinno wystarczyć).
  
 
Problem już rozwiązany.

Przyczyną była słaba masa na silniku.
Różnica potencjałów między minusem
akumulatora a masa silnika wynosiła
0,5 V co przy sygnale z sondy
w zakresie 0,1-0,9 V jest bardzo dużo.

Pozdrawiam
  
 
No kurcze, a pisałeś, że
Cytat:
Sprawdzałem akumulator i ładowanie, jest OK. Przewody zasilające centralkę LPG (plus i masa) podłączone są bezpośrednio z akumulatora.

więc nawet nie brałem pod uwagę tego, że nie sprawdziłeś "mas". Ehhh
  
 
Przepraszam może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Sprawdzałem
ładowanie alternatora i sposób podłączenia centralki LPG,
a nie sprawdziłem masy silnika i akumulatora.

Temat można zamknąć.

Cytat:
2007-08-09 20:51:41, Danek pisze:
No kurcze, a pisałeś, że więc nawet nie brałem pod uwagę tego, że nie sprawdziłeś "mas". Ehhh



[ wiadomość edytowana przez: madak dnia 2007-08-10 22:14:17 ]