MotoNews.pl
  

MAM PROBLEM, POMOZCIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiec mam problem, dzis dolalem oleju tak niefortunnie ze w sumie na bagnecie mam max, troche mi sie wylalo na taka rure , ta co odchodzi od silnika i idzie do wydechu, teraz jak silnik jest cieply to w tym miejscu widac dym.
Moje pytania brzmia:
1. Co moze bys skutkie troche zbyt duzej ilosci oleju?
2. Czy to przestanie dymic?

Prosilbym o w miare szybka odpowiedz bo bnoje sie teraz samochodu ruszac, mam ESPERO 1,5.
  
 
Odsącz trochę oleju z miski, jeżeli jest ponad max bo może rozwalić się katalizator, a rozlany olej zmyj gdzieś.
  
 
Przelanie oleju (ponad miarkę max) spowoduje jego większe spalanie podczas pracysilnika, powinno mu przejśc gdy stan oleju ustabilizuje się na własciwym poziomie. Zbyt duża ilośc oleju z pewnością jest szkodliwa i moze spowodowac zaolejenie elementów silnika tj jak świece itd. Moim zdaniem musisz ocenić, czy przelałeś zdecydowanie za duzo miarkę - wtedy moze warto go zlać i zapełnić na nowo, natomast gdy delikatnie przekroczyłeś wtedy silnik da sobie z tym radę - w obu przypadkach nie jest to jednak dka niego zdrowe.
A co do polania z zewnątrz silnika to przestanie dymić jak rozlany olej sie wypali, może warto by przy zimnym silniku go zmyć przy uzyciu srodków do substancji tłustych, może naftą i pędzelkiem.
  
 
... Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kawalka nic dziwnego w pracy silnika nie stwierdzilem. Jesli chodzi o olej to przed dolewka mialem jakies 5mm powyzej mm, wlalem 0,4l, i raz pomiar jest minimalnie ponizej max, a raz minimalnie powyzej max.
Dzieki wam panowie za tak szybka interwencje, mozna na was liczyc. Wezme uruchomie go przed garazem niech pochodzi troche i bede obserwowal jego reakcje.
  
 
No, wlasnie wrocilem z garazu, dokonalem kolo 30 pomiarow i wychodzi mi poziom rowno na max, wiec mam pytanie, czy moze tak zostac, czy mam sposzczac?, odczuwam ze samochod minimalnie ciszej pracuje
  
 
Zostaw. Najwyzej szybko spali tą nadwyżkę.


A normalnie najlepiej mieć między połową a 3/4
  
 
Tak wiem, ale nie bardzo sie na tym znam, to jest moj pierwszy samochod, mam go od 2 tygodni i bardzo go sobie chwale. Czlowiek uczy sie na bledach.
  
 
Zostaw, rzeczywiście przepali nadwyżke, a espero w dobrym stanie nie wymaga dolewek oleju pomiedzy przegladami.
  
 
Macieju 75, no to dales mi do myslenia, teraz sie zastanawiam co ja kupilem?, wyglada dobrze, rdzy prawie ze nie ma ( minimalnie jedne drzwi na dole bierze) a ciekawe kiedy bedzie remont silnika. Do przegladu mam jeszcze 6 tys.
  
 
Łatwo to sprawdzić zapal silnik i odkreć korek wlewu oleju - nie powinno wydostawać się tamtędy ni tak samo jak rurką do bagnetu, nie masz przedmuchów to należy tylko lać benzyne lub gazik i jezdzić.
  
 
Dzieku za rade, zaraz zmykam to zrobic, i jeszcze jedno, duzo slyszalem a paleniu oleju ze ponoc to zle. Jak ocenic czy silnik pali olej?
  
 
Jak ocenić, silnik zawsze pali olej, chodzi o to by w miare mało , np do 0,1 litra na 1000 km, ocenia się tak że go ubywa na bagnecie sprawdzaj zawsze na zimnym silniku np po nocy i na równym podłożu, mozna sprawdzić przez odkręcenie delka lub wyjecie bagnetu, silnik spalajacy olej dymi również na niebiesko najlepiej to widać przy zmianie biegów.
  
 
Mój pali około 0.5l/10 tys. km

Więc jest ok

Ostatnio tylko coś z przodu wpada mi w rezonans na zimnym silniku
  
 
[quote]
2003-06-23 13:16:33, Maciej75 pisze:
Przelanie oleju (ponad miarkę max) spowoduje jego większe spalanie podczas pracysilnika, powinno mu przejśc gdy stan oleju ustabilizuje się na własciwym poziomie. Zbyt duża ilośc oleju z pewnością jest szkodliwa i moze spowodowac zaolejenie elementów silnika tj jak świece itd. Moim zdaniem musisz ocenić, czy przelałeś zdecydowanie za duzo miarkę - wtedy moze warto go zlać i zapełnić na nowo, natomast gdy delikatnie przekroczyłeś wtedy silnik da sobie z tym radę - w obu przypadkach nie jest to jednak dka niego zdrowe.

Nie jestem specem od silników, ale jak czytam takie rzeczy to jedna nie mogę oprzeć się i pozostawić to bez komentarza. Dlaczego nadmiar oleju w silniku zostanie przepalony jeśli silnik jest w dobrym stanie oraz jak nadmiar oleju może zaoleić świece !! Przecież silnik jest smarowany ciśnieniem wytwarzanym przez pompę oleju, a nie poziomem w misce olejowej, świece są natomiast w komorze spalania, gdzie oleju w ogóle nie powinno być. Z mojej wiedzy na ten temat wynika, że w lato nadmiar oleju daje pozytywny efekt dodatkowego chłodzenia silnika, natomiast zimą jest efekt negatywny w postaci większych oporów przy obracaniu wału korbowego przy rozruchu.
Pozdrawiam,
Andrzej
  
 
Andrzeju_o, pocieszylo mnie twoje ostatnie zdanie, juz sie nie martwie ze pewnego razu po prostu nie rusze.
Teraz mnie wkurza ten zapach oleju w samochodzie, bo ta plama caly czas sie przypala az dym leci, w calym samochodzie smierdzi. Czym najlepiej zetrzec to ustrojstwo zeby nie smierdzialo?
  
 
Witam
RICO, polecam DETERSIL. Bardzo dobry środek do mycia zaolejonych elementów silnikowych. Jest w spray-u. Popsikasz, poczekasz chwilke(ok 10 min.), i zetrzesz szmatka (moze być wilgotna szmatka) i bedzie dobrze

Paweł
  
 
Dzieki, jutro bede musial sie za tym obejrzec. A czy zwykla benzyna nie da rady, albo jakis domestos. Chodzi mi raczej o jakis domowy sposob z tego wzgledu ze chce to zrobic rano, a jak pojade do sklepu po jakis specjalistyczny srodek to pozniej bede musial czekac caly dzien az silnik ostygnie. A mnie to tak denerwuje ze myslac o tym adrenalina mi sie podwyzsza
  
 
Hmm, Andrzej byc może masz rację, nie mnie to oceniać, moje wywody o szkodliwości nadmiaru oleju oparłem na radach zawartych w jednym z ostatnich numerów Auto Świata i troszkę z własnego doswiadczenia. Niestety nie mam przy sobie tego numeru tygodnika i nie mogę się na niego powołać. Inną sprawą jest to, że nawet w "fachowej" literaturze pojawiają się karygodne byki, mogła też zawieżc mnie pamiec, nie wydaje mi się jednak bym popełnił błąd co do samej istoty sprawy.