MotoNews.pl
  

Kolektor 4-1 vs 4-2, 2-1 - wady i zalety

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie znalazlem tematu wiec zakladam nowy, chodzi mi o to, ktora konfiguracja w praktyce lepiej sie sprawdza, jakies opinie?
  
 
z tego co studiowalem ten temat kiedys to wyglada to tak:

kolektory 4-2-1 sa zalecane do silnikow srednio wysilonych, sprawdzaja sie w silnikach do ok 80KM/1 litr pojemnosci
powyzej tego pulapu wyraznie lepsze robia sie te 4-1
poza tym 4-1 sugerowane sa do walkow z czasami powyzej 300*

do tego im wieksza pojemnosc pojedynczego cylindra tym szybciej przychodzi moment zasadnosci wlozenia kolektora 4-1
  
 
W 4-2-1 zjawiska falowe zachodza na nizszych obrotach niz w 4-1 przez to ze fala wraca wczesniej . 4-2-1 raczej do dupowozu ...a 4-1 raczej do sportu .
  
 
Cytat:
2007-08-12 10:39:38, Tical pisze:
W 4-2-1 zjawiska falowe zachodza na nizszych obrotach niz w 4-1 przez to ze fala wraca wczesniej . 4-2-1 raczej do dupowozu ...a 4-1 raczej do sportu .


Raczej 4-2-1 jak chcesz osiągnąć szerszy zakres użytecznych obrotów, 4-1 dla charakterystyki wyścigowej/torowej.
  
 
no wlasnie i tu pojawiaja sie sprzeczne opinie. 4-2,2-1 obniza zdecydowanie zakres obrotow uzytecznych i przebiegu momentu, biorac pod uwage ze auto stricte do sportu czy jednak nie lepiej wsadzic 4-1 ktory dziala praktycznie calkowicie w oparciu o zjawiska falowe, dograc do niego srednice gniazd, zaworow ssacych itp i bedzie to lepiej chulac?
  
 
jak chcesz miec silnik strikte do scigania krecacy sie do powiedzmy 7-8 k rpm to mysle ze mozna wsadzac 4-1

jaka pojemnosc?
  
 
ponizej 1600. po porownaniu przebiegow mocy dla obu kolektorow faktycznie wychodzi to na korzysc 4-2,2-1 ;/