MotoNews.pl
  

Szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Powtarzam post jaki wysłałem na forum TKP, niestety nie udało się zdiagnozować problemu, może tu coś się uda.
Najśmieszniejsze że wertując forum znalazłem kilka postów opisujących dokładnie moje objawy, ale nikomu nie udało się wykryć co jest przyczyną.
Problem jest taki, że gdy auto jest dobrze nagrzane przy utrzymywaniu stałej prędkości - gdy gaz jest w neutralnej pozycji a silnik nie jest zbytni obciążony, zaczyna szarpać, tak jakby wypadały zapłony. Kilka razy tak się staniem, dodam lub odejmę gazu, objawy znikają.


objawy:
1. dobrze rozgrzany silnik - zaczyna sie zawsze mniej wiecej w tym samym miejscu w drodze do pracy, po przejechaniu od 10 km od domu; przy jeździe na krótkich dystansach oraz przy jeździe ze zroznicowaną prędkościa np. po miescie nie ma problemu, objaw nie wystepuje
2. obroty - powyżej 1700, powyżej 2.5krpm nie czuć tego
3. niezaleznie od biegu, pod warunkiem ze pkt 3:
4. prędkość pomiędzy 70 a 110, przy wyższej może tez to jest ale nie czuć, co ciekawe nie ma tego efektu przy prędkości < 70km/h
5. przy jeździe ze stałą prędkością po równej drodze pojawiają się szarpnięcia, jakby nie palił jeden gar; lekkie dodanie lub odjęcie gazu i problem znika do momentu gdy auto wyrówna prędkosc proporcjonalnie do wciśniętego gazu
6. kontrolki nie wykazuja błędów w pamięci kompa

auto:
1. świece nowe, platynowe denso, wymiana nic nie zmienila
2. wymienione przewody podciśnieniowe - poza tymi od układu LB pod kolektorem, bo nie mam jak się tam dostać ;(
3. wtryskiwacze wszystkie mają po 16-17 omow, niezależnie czy silnik zimny czy gorący
4. filtr paliwa i powietrza nowe
5. kable WN chyba są od nowości, pomierzone, oporność w normie; nie ma problemów typowo "kablowych" z wypadaniem zapłonow w deszczowe dni; problem wystepuje niezależnie od pogody i wilgotności
6. czujnik temperatury zasysanego powietrza dziala, oporność w normie
7. potencjometr przepustnicy nie ma "dziury", działa płynnie

Może ktoś już wyczaił cóż to może być ?
Auto - Carina E, 1996, silnik 7A-FE lean burn

--
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Synex dnia 2007-08-13 21:22:27 ]
  
 
Witam. Mam ten sam problem tyko mam silnik diesla 2.0 TD . Raczej to nie silnik tylko skrzynia .
  
 
Może sa za duże wahania w informacji o składzie mieszanki i zaczyna zbyt mocno obcinac dawke paliwa.
  
 
Cytat:
2007-08-13 21:21:38, Synex pisze:
Witam. Powtarzam post jaki wysłałem na forum TKP, niestety nie udało się zdiagnozować problemu, może tu coś się uda. Najśmieszniejsze że wertując forum znalazłem kilka postów opisujących dokładnie moje objawy, ale nikomu nie udało się wykryć co jest przyczyną. Problem jest taki, że gdy auto jest dobrze nagrzane przy utrzymywaniu stałej prędkości - gdy gaz jest w neutralnej pozycji a silnik nie jest zbytni obciążony, zaczyna szarpać, tak jakby wypadały zapłony. Kilka razy tak się staniem, dodam lub odejmę gazu, objawy znikają. objawy: 1. dobrze rozgrzany silnik - zaczyna sie zawsze mniej wiecej w tym samym miejscu w drodze do pracy, po przejechaniu od 10 km od domu; przy jeździe na krótkich dystansach oraz przy jeździe ze zroznicowaną prędkościa np. po miescie nie ma problemu, objaw nie wystepuje 2. obroty - powyżej 1700, powyżej 2.5krpm nie czuć tego 3. niezaleznie od biegu, pod warunkiem ze pkt 3: 4. prędkość pomiędzy 70 a 110, przy wyższej może tez to jest ale nie czuć, co ciekawe nie ma tego efektu przy prędkości < 70km/h 5. przy jeździe ze stałą prędkością po równej drodze pojawiają się szarpnięcia, jakby nie palił jeden gar; lekkie dodanie lub odjęcie gazu i problem znika do momentu gdy auto wyrówna prędkosc proporcjonalnie do wciśniętego gazu 6. kontrolki nie wykazuja błędów w pamięci kompa auto: 1. świece nowe, platynowe denso, wymiana nic nie zmienila 2. wymienione przewody podciśnieniowe - poza tymi od układu LB pod kolektorem, bo nie mam jak się tam dostać ;( 3. wtryskiwacze wszystkie mają po 16-17 omow, niezależnie czy silnik zimny czy gorący 4. filtr paliwa i powietrza nowe 5. kable WN chyba są od nowości, pomierzone, oporność w normie; nie ma problemów typowo "kablowych" z wypadaniem zapłonow w deszczowe dni; problem wystepuje niezależnie od pogody i wilgotności 6. czujnik temperatury zasysanego powietrza dziala, oporność w normie 7. potencjometr przepustnicy nie ma "dziury", działa płynnie Może ktoś już wyczaił cóż to może być ? Auto - Carina E, 1996, silnik 7A-FE lean burn -- pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Synex dnia 2007-08-13 21:22:27 ]


Trzeba sprawdzic czy przepustnice w kolektorze pracuja,najczesciej spada zabezpieczenie z silownika podcisnienia i uklad sie rozsprzegla no i wtedy szarpie jak diabli,bo po to sa te dodatkowe przepustnioce.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-08-22 20:56:47, Bigelektron pisze:
Trzeba sprawdzic czy przepustnice w kolektorze pracuja,najczesciej spada zabezpieczenie z silownika podcisnienia i uklad sie rozsprzegla no i wtedy szarpie jak diabli,bo po to sa te dodatkowe przepustnioce.



A czy da się to sprawdzić bez zdejmowania kolektora ?
Próbowałem dotrzeć w te rejony od gory, ale nie ma szans wetknąć tam ręki.
No i jak to sprawdzić ?

BTW: Siłownik podciśnienia to ten "grzybek" pod kolektorem do ktorego wchodzi od dolu wężyk podciśnienia a z góry wyłazi z niego jakiś pręcik ?

--
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Synex dnia 2007-08-24 14:32:33 ]
  
 
Cytat:
2007-08-24 14:30:06, Synex pisze:
A czy da się to sprawdzić bez zdejmowania kolektora ? Próbowałem dotrzeć w te rejony od gory, ale nie ma szans wetknąć tam ręki. No i jak to sprawdzić ? BTW: Siłownik podciśnienia to ten "grzybek" pod kolektorem do ktorego wchodzi od dolu wężyk podciśnienia a z góry wyłazi z niego jakiś pręcik ? -- pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Synex dnia 2007-08-24 14:32:33 ]


Tak ten precik powinien byc zesprzeglony z osia przepustnic kolektora.Jak wezmiesz strzykawke lekarska i wytworzysz podcisnienie to ma sie poruszac.A u ciebie ten precik sobie dynda??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Do tych elementów można dostać się od spodu (ale też się trzeba nagimnastykować). Mam czasem podobne objawy (coś w stylu delikatnego poszarpywania przy jednostajnej jeździe w okolicy 2,5 tyś obrotów na 4 lub 5 biegu. Wymienione wszystkie elementy układu zapłonowego, nowe platynowe świece, opisywany niżej układ przepustnic w kolektorze sprawny i nic wymienianie i grzebanie nie dało. Ten efekt poszarpywania dalej jest ,ale zauważyłem że występuje on tylko na pewnych typach asfaltu niedawno kładzionego który ma takie niewielkie nierówności i zaczynam podejrzewać że to poszarpywanie może pochodzić z zawieszenia.