MotoNews.pl
  

[Corolla E11] - grzałka sondy lambda - po raz wtóry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej,

Od jakiegoś czasu miałem problem z Check Engine. Komputer wskazywał dwa błędy (P0134 i P0135). Po lekturze forum, sprawdziłem rezystancję na grzałce (białe przewody SL). Była nieskończona, czyli rozwarcie.

Zgodnie z informacjami, które znalazłem na forum, w temp 20*C powinna mieć oporność 14-20Ohm, a przy rozgrzaniu (800*C) 23-32Ohm. Znalazłem używaną sondę (od citroena i peugeota), której oporność była na zimno 7,8Ohm. Wszystkie inne, które oglądałem (naprawdę dużo) miały opór w okolicach 5Ohm, czyli sporo mniej.

Zamontowałem tę sondę i po kilku km, komputer znowu zrzucił P0135, czyli grzałka. Zmierzyłem rezystancję przy rozgrzanej (ale nie do końca) sondzie i było 9Ohm. Kasowanie błędy nic nie daje - błąd wraca po kilku (nastu) kilometrach.

I teraz pytanie. Czy jeśli wstawiłbym w jeden z białych przewodów od sondy opornik, np. 10Ohm, to czy Waszym zdaniem oszukam komputer? W zasadzie na razie po zmianie sondy komputer nie zrzuca błędów związanych ze złą pracą sondy, ale z samej grzałki. Zastanawiałem się i doszedłem do wniosku, że może on jedynie mierzyć prąd przepływający przez grzałkę (zakładam, że w moim wypadku jest teraz za duży). Dodatkowy opornik, na prosty rozum mógłby sprawę rozwiązać...

A nowa sonda w ASO 930PLN, a zamienników oficjalnie nie ma...

Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: toocool dnia 2007-08-16 10:01:36 ]
  
 
Można spróbować z tym oporem.Dla pewnosci zmierz prad jaki idzie na grzałke i dobierz do tej mocy opornik.
  
 
W zasadzie to wstawię chyba po prostu 10 Ohm.

7.8+10=~18 (z ma byc 14-20)
9+10=19 (ma być 23-32, ale na rozgrzanym, sądzę wiec, ze jak bardziej rozgrzeje to wzrośnie). Jak nie to wstawie 12Ohm.

Napięcie jest stałe, z aku (a raczej alternatora) - 13,88V.

Czy coś gdzieś pomieszałem?

Pozdrawiam!
  
 
Opornik tak min. 10W. Przy 14om leci tam ok. 1A prądu więc I^2*R daje nam 10W. To będzie tak na styk. Jakbyś znalazł mocniejszy to nie zaszkodzi.
Pozdro.
  
 
OK. Taki właśnie mam 10Ohm - 10W. W sobotę spróbuje zamontować.

Ale wg mnie 10W, to i tak duzo: Skoro teraz jest na zimno 7Ohm i 14V to płynie prąd ~2A.

Jak wstawię dodatkowo 10Ohm, to w całym obwodzie bedzie płynął prąd ~824mA (14V/17Ohm). W takiej sytuacji moc rozłoży się proporcjonalnie, czy nie tak? Czyli około 4,75W na grzałce i około 6,8W na oporniku.

Opór grzałki bedzie jedynie rósł wraz ze wzrostem jej temperatury, zatem moc na oporniku bedzie malała.

Czy coś zamieszałem?

Pozdrawiam!
  
 
Teoria mówi że wszystko dobrze
Uprościłem obliczenia zakładając min. opór fabryczny 14om. i nap. 14V.
Zobaczysz czy będzie się grzał mocno czy tylko trochę. Ale przy ~7W raczej będzie dobrze ciepły w porywach do gorący dlatego przyjąłem 10W za niezbędne minimum żeby jeszcze jakiś zapas został
W końcu to powinno długo i solidnie służyć, a nie przegrzać się po tygodniu
Pozdro.
  
 
OK, założyłem opornik i wszystko było ok przez pierwsze 20km. Potem niestety P0135. Brak mi już więcej pomysłów. Pozostaje mi chyba już tylko zaciągnąć kredyt i jechać do ASO ;-(

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  
 
Nie przepalił się albo odlutował ?
Dałeś go gdzieś w miejscu przyzwoicie chłodzonym ?
Może dorzuć jeszcze te 2om ?
Pozdro.
  
 
Jak sie nadarzy okazja to zmierze wam dokladnie jaki opor ma ta grzalka na zimno i na rozgrzanym wydechu ,bo jezeli sie dokladnie nie wstrzelisz z parametrami to kod bedzie jak wrzod na dupie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
W zasadzie nie chłodzę specjalnie opornika, przejechałem z nim jakieś 1000km i jest spox (korki, 180km/h - wszystkie scenariusze). Co prawda rozgrzewa się, ale z wyliczeń wynika, że moc na nim wydzielana to dla niego chleb powszedni.

Nie odlutował się, bo wskazania omomierza są ciągle te same.

Bigelektron, będę wdzięczny za parametry. W zasadzie wydaje się, że wszystko jest ok, bo komputer nie łapie już P0134, a jedynie P0135, czyli sama grzałka. Ja więc na mój prosty rozum, zakładam, że wszystko jest ok pod kątem sterowania silnika, a mam jedynie jak to nazwałeś wrzód na dupie w postaci błędu, mówiący: w zasadzie wszystko jest ok, ale użyłeś nieoryginalnej części Toyoty i Toyota na tym nie zarobiła, więc wpadnij do ASO, to uregulujesz rachunki z nami. Wg mojej prostej logiki to dobrze przemyślana logika Toyoty, która w zasadzie ma sens - pod warunkiem, że nie Tobie trafia się błąd

Zastanawiam się jedynie nad jedną rzeczą - czy w przypadku P0135, komputer nie przestawia się w tryb pracy stałej mimo wszystko... Może zna ktoś odpowiedź?

I jeszcze ciekawostka. Gdy skasuję błąd, on powróci jedynie przy drugim, z kolei, zapaleniu silnika. Czyli: kasuje, zapalam samochód i mogę jechać 300km i nic. Ale jak zgaszę i zapalę ponownie, błąd pojawia się po ok. 3km...

[ wiadomość edytowana przez: toocool dnia 2007-09-02 18:08:33 ]
  
 
Cytat:
2007-09-02 18:06:48, toocool pisze:
W zasadzie nie chłodzę specjalnie opornika, przejechałem z nim jakieś 1000km i jest spox (korki, 180km/h - wszystkie scenariusze). Co prawda rozgrzewa się, ale z wyliczeń wynika, że moc na nim wydzielana to dla niego chleb powszedni. Nie odlutował się, bo wskazania omomierza są ciągle te same. Bigelektron, będę wdzięczny za parametry. W zasadzie wydaje się, że wszystko jest ok, bo komputer nie łapie już P0134, a jedynie P0135, czyli sama grzałka. Ja więc na mój prosty rozum, zakładam, że wszystko jest ok pod kątem sterowania silnika, a mam jedynie jak to nazwałeś wrzód na dupie w postaci błędu, mówiący: w zasadzie wszystko jest ok, ale użyłeś nieoryginalnej części Toyoty i Toyota na tym nie zarobiła, więc wpadnij do ASO, to uregulujesz rachunki z nami. Wg mojej prostej logiki to dobrze przemyślana logika Toyoty, która w zasadzie ma sens - pod warunkiem, że nie Tobie trafia się błąd Zastanawiam się jedynie nad jedną rzeczą - czy w przypadku P0135, komputer nie przestawia się w tryb pracy stałej mimo wszystko... Może zna ktoś odpowiedź? I jeszcze ciekawostka. Gdy skasuję błąd, on powróci jedynie przy drugim, z kolei, zapaleniu silnika. Czyli: kasuje, zapalam samochód i mogę jechać 300km i nic. Ale jak zgaszę i zapalę ponownie, błąd pojawia się po ok. 3km... [ wiadomość edytowana przez: toocool dnia 2007-09-02 18:08:33 ]


Podaj tylko rok produkcji i silnik jaki masz

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Toyota Corolla 1.4 VVT-i, 2000r. Angielska wersja zaraz po liftingu.

Dzięki.