Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-08-19 15:02:54 A czemu wyciągasz ssanie - auto źle ciągnie bez? (Moje tak kiedyś miało - każde wyprzedzanie było na ssaniu). Niebieski dymek na ogół pochodzi od spalanego oleju, wygaszacz płomieni to taki mały "supełko-kręciołek" z drutu - w sklepie kosztuje z parę złotych. |
![]() R-said Miłośnik FSO 125p Zabrze | 2007-08-19 23:18:34
Wiem co napisałem. ![]()
wyciagam ssanie bo lepiej sie wkreca na obroty np jadac 50 na 3 biegu. Co do dymku to wiem ze to olej tylko pytanie dlaczego sie spala no i co on robi w gaźniku? Ten wygaszacz płomieni to można wsadzić z malucha?? słyszałem to jest poprostu takie siteczko. Zawsze moge odme odłaczyć od filtra powietrza no ale nadal bedzie mi spieprzał przez nia olej wiec pytanie sie na suwa czy tak ma byc a jesli nie to dlaczego tak sie dzieje? [ wiadomość edytowana przez: R-said dnia 2007-08-19 23:19:18 ] |
![]() kan Miłośnik FSO Zabrze | 2007-08-20 07:52:28
Jeśli musisz wyciągnąć ssanie podczas przyśpieszania to znaczy że masz rozregulowany gaźnik i zbyt ubogą mieszankę. Jeśli olej jest wrzucany do cylindra znaczy to że są przedmuchy w cylindrach. Przy takim małym przebiegu oznaczac to może jedynie popękane pierścienie (jazda na ubogiej mieszance ?). |
![]() R-said Miłośnik FSO 125p Zabrze | 2007-08-20 21:57:40
Przecież napisałem że olej jest w filtrze powietrza wiec jedyny sposób aby się tam dostał to odma !! |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-08-20 23:03:45 Możesz mieć zapchany układ przejściowy. (Ten, który działa między wolnymi obrotami, a wyższymi). Co do oleju to być może masz zapchane odpowietrzanie? Przewód do niego idzie z dołu obok silnika, czy z pokrywy zaworów? |
![]() R-said Miłośnik FSO 125p Zabrze | 2007-08-20 23:28:43 silnik polonez z pokrywy idzie a wąż jest oko przedmuchiwałem go. tzn sie mówie o tym co wychodzi z pokrywy i idze do puszki filtra powietrza |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-08-21 01:00:17 Zapychanie odpowietrzenia w silniku od Poloneza odbywa się pod pokrywą. - Tam jest taka siatka i lubi się zatkać na amen. |
![]() kan Miłośnik FSO Zabrze | 2007-08-21 14:08:04
To że obroty sa równe nie znaczy że gaźnik jest sprawny. Oprócz dyszy wolnych obrotów sa jeszce dysze I-ego i II-ego przelotu pompka przyśpieszacza itp. Poza tym 600 obr/min to zdecydowanie za mało. Oszczędności żadne a silnik cierpi.
A co niby się z tym olejem dzieje? Z filtra powietrza spływa do cylindrów i dymi na niebiesko. A odmą się dostaje ze względu na zbyt duże ciśnienie pod pokrywą zaworów spowodowane przedmuchami z cylindrów(zazwyczaj pierscienie olejowe). Jak ktoś wcześniej zauważył zdaża się że jest przytkana dolot do odmy ale ten problem częściej pojawiał się w rozwiązaniu odmy silnika fiatowskiego. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-08-21 16:38:06 Częściej w Fiacie "kominek", ale u mnie w Polonezie było też zatkane całkiem.
Dobre obroty dla silnika to minimum 900, a według inżynierów Szczecińskich można i 1200 ustawić - auto mniej pali i lepiej przyśpiesza (sprawdziłem). Na 600 to ustawiali karetkarze, by im auto jak najmniej na postoju paliło. (Wiadomo, że musi chodzić żeby pacjent nie zmarzł). |
![]() R-said Miłośnik FSO 125p Zabrze | 2007-08-21 18:44:18
No to w takim razie co panowie radzicie ? |
![]() kan Miłośnik FSO Zabrze | 2007-08-23 07:26:04
Sprawdzić czy wylot z pokrywy do odmy nie jest przytkany jak kolega radził. Jeśli to jest powód to masz szczęście jesli nie to czeka Cię mały remoncik. Trzeba sprawdzic stan pierscieni i cylindra. Zazwyczaj jeśli pierścienie są popękane to również cylindry sa porysowane i trzeba je szlifować. Gaznik natomiast trzeba wyregulować i/lub zregenrować. Sprawdź czy dysze nie są przytkane na obu przelotach i czy pompka przyśpieszacza działa. |
![]() Koto Miłośnik FSO Polski Fiat 125 Warszawa | 2007-08-26 21:33:48 Dorzucę tylko swoje 3 grosze - nie należy na ssaniu "gazować" silnika, wtedy paliwa jest za dużo, dostaje się ono do oleju, który z tego powodu szybciej traci swoje właściwości i doprowadza to do przedwczesnego zużycia silnika. |
![]() R-said Miłośnik FSO 125p Zabrze | 2007-08-27 15:50:52 co do jazdy na ssaniu wyciagam je w tedy gdy silnik jest w dolnym przediale obrotowym tj miedzy 2-3 tyś przecierz wiadomo że w tedy otwraty jest drugi gardziej i tyle ile mu wlejesz tyle przepali. |