MotoNews.pl
  

[vectra b, zafira, astra g (?)] wymiana łożyska koła tylnego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moje pytanie dotyczyc konkretnie vectry b ale wiem, że taka sama sytuacja jest także np w astrze g. czy jest różnica pomiędzy prawą a lewą stroną tego zestawu piasta-łożysko? wiem, że muszę wymienić jedno, nie wiem jeszcze które - może ktoś wie jak to sprawdzić poza kręceniem kołem gdy samochód jest podniesiony?

pzdr
  
 
Gwarantuje Ci ze bedziesz czul róznice pomiedzy dobrym łozyskiem a zlym!! Ale w sumie to nie za bardzo Cie rozumiem chodzi Ci o wymiane łożyska tak??
  
 
Może się mylę...ale łożysko jest integralną częscią piasty. W Astrze F tak było.
  
 
No wlasnie GSI to samo chcialem napisac tez mi sie cos tak wydaje ale nie jestem pewien bo nigdy nie zmienialem lożysk u siebie
  
 
Ostatnio miałem luz na tylnym kole i też podejrzewałem łożysko. Facet w sklepie stwierdził że jak nie huczy to łożysko jest OK! Sam luz na kole to wina tulei pływających i się nie mylił. Łożysko tylnego koła jest integralna częścią piasty i wymienia się w całości. Nie ma różnicy miedzy piastą lewą i prawą.
  
 
99 Procent na to że to samo, w astrze G wymieniałem tył i nie pytali czy lewe czy prawe, wymieniałem też z przodu i też nikt nie pytał, mam też na 5 śrub jak w VB, oraz czujki ABS w 4 kołach, więc chyba nie powinno być problemu, dodam, że na aukcji internetowej o wiadomej nazwie facet miał ostatnio nowiutkie, oryginalne SKFy do wszystkich opli do tego za przód płaciłem u niego 280 PLN !!! gdzie normalnie 500-700 a za tył miał trochę taniej, choć ja tył wymieniałem na wyspach i zapłaciłem za to łożysko około 170 e , oczywiście mówa o komplecie łożysko piasta itp poprostu komplet z czujnikiem ABS,

PS. może upewnij się jeszcze zadając pytanie na Alle...o v u sprzedawcy

A co do sprawdzenia które to jak ci się nie pali kontrolka ABS albo TC to kompem chyba nie sprawdzisz,u mnie tak huczało że wiedziałem które więc jak nie wiesz które to poco wymieniać ???

[ wiadomość edytowana przez: matpro dnia 2007-05-17 12:13:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: matpro dnia 2007-05-17 12:14:09 ]
  
 
Cytat:
facet miał ostatnio nowiutkie, oryginalne SKFy do wszystkich opli do tego za przód płaciłem u niego 280 PLN !!! gdzie normalnie 500-700 a za tył miał trochę taniej,


Jak do wszystkich opli z piasta na 5 srub, to do senia tez.
Rok temu moglem je miec za cos okolo 240, wiec watpie w ta super promocje.
scoodie
Jezeli lozysko wyje, to w lukach odciazone uszkodzone lozysko powinno ucichnac
  
 
doskonale zdaję sobie sprawę, że łożysko jest razem z piastą w nierozłącznym zestawie. Jak kupowałem auto to nie byłem pewny czy mi szumi w uszach czy to łożysko. Po przejechaniu około 2tkm nie szumi a trochę już huczy więc stawiam na łożysko. Nie sprawdzałem jeszcze kręcąc kołami itd. Z tego co piszesz -kudlaty- wnioskuję, że jak sobie pośmigam "ostrymi" łukami to będę wiedział które to łożysko bo w odpowiednim skręcie wewnętrzne koło umilknie - dobrze rozumiem?

U mnie huczy ale z pocyzji kierowcy nie jestem w stanie odgadnąć które bo słyszę po prostu, że to tył. A może (odpukać) oba Stąd też moje pytanie czy jest różnica między lewym a prawym, bo jak bym sobie chciał kupić przed odgadnięciem, które jest do wymiany to żebym nie miał problemu jak wymienię nieodpowiednie . Skoro mówicie, że nie ma to pewnie nie ma, jeszcze dopytam przed zakupem. namotałem ale ja wiem o co mi chodzi. Dzięki za odpowiedzi.

PS. kupić w PL i wysłać do UK jest 2 razy taniej niż kupic w UK. Już nie mówię, że mechanik rzyczy sobie 40 funtów za godzinę pracy.

pzdr
  
 
łożyska wymienia sie parami
nie ma to jak POLAND - marne zarobki to i partacze w warsztatach, ciekawe jaką usługe zaproponują za 40 funtów - czyżby w kitlach i toples
  
 
scoodie o to mi chodzilo, powinno zadzialac
z przodu niema zadnej roznicy z tylu pewnie tez, bo nie widzialem lozysk kierunkowych

Cytat:

łożyska wymienia sie parami


lozyska wybijaja sie od uderzenia, samo krecenie sie zuzywa je w stopniu minimalnym, wiec wedlug mnie jest to zabieg nie uzasadniony
  
 
Jest pewne ze nie ma różnicy miedzy lewym a prawym. Bardzo często idzie tak sprawdzić ze wewnetrzne koło przy skręcie milknie, lecz nie zawsze tak bywa. Kolejnym sposobem jest podnieś i pokręcic ręcznie i sprawdzić luz. jeżeli to nie pomoże to można odpalić auto i na ręcznym ruszyć (na podniesionym lewarku i dobrze zabezpieczonym). wtedy jedno koło sie kreci i przy większych obrotach można usłyszeć różnice. zdarza sie niestety tez tak ze koło huczy tylko pod obciążeniem. wtedy jest problem to sprawdzić. no i podstawowa sprawa czy przypadkiem nie huczą opony bo to tez sie często zdarza.
  
 
A co do wymiany to samemu można. żadna filozofia. ściągnąć koło, odkręcić zacisk, szynek z zacisku, śrubę z przegubu,tarcze. odpiąć czujnik abs i odkręcić 3 śruby od tyłu piasty. i tak jest już ściągnięta piasta. poskładać w odwrotnej kolejności i już auto gotowe. bez wprawy to jakaś 1h wiec za czterdziestkę sie chyba opłaca. udanej wymiany życzę
  
 
wszystko spoko tylko rozmawiamy o tylnych kołach w aucie przednionapędowym ale i tak dzięki za podpowiedzi, kiedyś się przydadzą

pzdr
  
 
hej, kupiłem łożyska, żeby nie oszczędzać na jakości i zdrowiu wybrałem SKF (nie jest to tania impreza ale mam nadzieje, że warto).

auto poszło do góry, koło zdjęte, zacisk hamulca zdjęty (mowa o wersji z czterema tarczami i kołami na 5 śrub), mnóstwo gimnastyki (bez kanału) żeby odkręcić stare łożysko - niby tylko 4 nakrętki ale nie łatwo do niektórych dojść z kluczem. Czujnik ABS wypięty, linka ręcznego zdjęta.

I teraz pojawia się problem - stare łożysko wygląda na integralną część osłony tarczy hamulcowej razem z miejscem na szczęki hamulcowe hamulca ręcznego. Jak to wymienić? Jak wyjąć same łożysko? Przecież musi być jakis sposób bo inaczej nie sprzedawaliby części zamiennych bez tych osłon itd. Próbowałem wybić je stukając w szpilki ale niestety nic to nie dało, chyba że trzeba naprawde solidnie przywalić

niżej fotki mojego problemu.



na poniższym zdjęciu ten czarny kolor to nie jest część łożyska! to jest część osłony, która była złączona z (jakby to nazwać) tym co widać na zdjęciu 4.








wszelkie sugestie mile widziane

ps. auto złożylem na starym łożysku.

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-08-20 18:35:00 ]
  
 
Powiem Ci scoodie ze jak ja wymienialem łożyska w vectrze tez 4 tarczowej tylko na 4 sróby to niestety powiedzieli mi ze łożysko jest niwyjmowalne. Trzeba kupić poprostu całość...
  
 
bubuja1, domyślam się, że mówisz o zespole łożyska z piastą - samo łożysko właśnie jest niewymienialne i wymienia się je jako zestaw razem z piastą (stąd też tak astronomiczne ceny na te elementy zwłaszcza gdy w grę w chodzi ABS i mocowanie koła na 5 śrub). Taki też zestaw kupiłem, chodzi mi o rozdzielenie piasty z łożyskiem od reszty czyli od tego co widać na zdjęciu (szczęki hamulca ręcznego z osłoną tarczy).

pzdr
  
 
NIedawno wymieniałem piastę koła przedniego w Zafirze.
Mechanik miał spore problemy z rozdzieleniem starej piasty z tarczą. Wyglądało to wprawdzie ciut inaczej niż u Ciebie.
W każdym razie do rozdzielenia użył czegoś podobnego do wielkiego imadła (duże koło z gwintem) i powiem, że nie udało mu się za pierwszym razem.
pzdr
  
 
moze warto było by sprobowac to wyjac na ciepło. Tak mysle...
  
 
scoodie co do ceny to nie ma takiej tragedii.
co do wyciągnięcia to albo dobrze podłożyć i porządny szlag w szpilki.
albo podjechać do pierwszego lepszego warsztatu z prasa i wycisnąć ( tam powinni wiedzieć jak to sie robi)
  
 
jednym słowem trzeba to wybić/wycisnąć, tylko nie bardzo jest jak to podeprzeć, pogłówkuję, mam nadzieję, że uda mi się to zrobić bez pomocy warsztatu.

jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie się z nimi zapoznam.

pzdr