Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
scoodie RegionAdmin Viki B CDX Lublin | 2007-05-16 22:12:03 moje pytanie dotyczyc konkretnie vectry b ale wiem, że taka sama sytuacja jest także np w astrze g. czy jest różnica pomiędzy prawą a lewą stroną tego zestawu piasta-łożysko? wiem, że muszę wymienić jedno, nie wiem jeszcze które - może ktoś wie jak to sprawdzić poza kręceniem kołem gdy samochód jest podniesiony?
pzdr ![]() |
![]() sebanek Pełnoprawny Klubowicz Audi A6 Piaseczno | 2007-05-16 22:51:20 Gwarantuje Ci ze bedziesz czul róznice pomiedzy dobrym łozyskiem a zlym!! Ale w sumie to nie za bardzo Cie rozumiem chodzi Ci o wymiane łożyska tak?? |
![]() GSI (M) Strażnik Ampera Warszawa | 2007-05-17 03:28:55 Może się mylę...ale łożysko jest integralną częscią piasty. W Astrze F tak było. |
![]() sebanek Pełnoprawny Klubowicz Audi A6 Piaseczno | 2007-05-17 08:12:26 No wlasnie GSI to samo chcialem napisac tez mi sie cos tak wydaje ale nie jestem pewien bo nigdy nie zmienialem lożysk u siebie ![]() |
![]() matpro Forumowicz ECOTEC X18XE Wołomin | 2007-05-17 12:10:12 99 Procent na to że to samo, w astrze G wymieniałem tył i nie pytali czy lewe czy prawe, wymieniałem też z przodu i też nikt nie pytał, mam też na 5 śrub jak w VB, oraz czujki ABS w 4 kołach, więc chyba nie powinno być problemu, dodam, że na aukcji internetowej o wiadomej nazwie facet miał ostatnio nowiutkie, oryginalne SKFy do wszystkich opli ![]() ![]() PS. może upewnij się jeszcze zadając pytanie na Alle...o v u sprzedawcy A co do sprawdzenia które to jak ci się nie pali kontrolka ABS albo TC to kompem chyba nie sprawdzisz,u mnie tak huczało że wiedziałem które ![]() [ wiadomość edytowana przez: matpro dnia 2007-05-17 12:13:24 ] [ wiadomość edytowana przez: matpro dnia 2007-05-17 12:14:09 ] |
scoodie RegionAdmin Viki B CDX Lublin | 2007-05-17 19:06:16 doskonale zdaję sobie sprawę, że łożysko jest razem z piastą w nierozłącznym zestawie. Jak kupowałem auto to nie byłem pewny czy mi szumi w uszach czy to łożysko. Po przejechaniu około 2tkm nie szumi a trochę już huczy więc stawiam na łożysko. Nie sprawdzałem jeszcze kręcąc kołami itd. Z tego co piszesz -kudlaty- wnioskuję, że jak sobie pośmigam "ostrymi" łukami to będę wiedział które to łożysko bo w odpowiednim skręcie wewnętrzne koło umilknie - dobrze rozumiem?
U mnie huczy ale z pocyzji kierowcy nie jestem w stanie odgadnąć które bo słyszę po prostu, że to tył. A może (odpukać) oba ![]() ![]() PS. kupić w PL i wysłać do UK jest 2 razy taniej niż kupic w UK. Już nie mówię, że mechanik rzyczy sobie 40 funtów za godzinę pracy. pzdr ![]() |
![]() Soczewa Pełnoprawny Klubowicz Senator A/Sintra Poznań | 2007-05-17 19:20:58 łożyska wymienia sie parami ![]() nie ma to jak POLAND - marne zarobki to i partacze w warsztatach, ciekawe jaką usługe zaproponują za 40 funtów - czyżby w kitlach i toples ![]() |
![]() -kudlaty- Forumowicz 2xsenator lublin | 2007-05-18 09:35:58 scoodie o to mi chodzilo, powinno zadzialac ![]() z przodu niema zadnej roznicy z tylu pewnie tez, bo nie widzialem lozysk kierunkowych ![]()
lozyska wybijaja sie od uderzenia, samo krecenie sie zuzywa je w stopniu minimalnym, wiec wedlug mnie jest to zabieg nie uzasadniony ![]() |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2007-05-21 11:36:21 Jest pewne ze nie ma różnicy miedzy lewym a prawym. Bardzo często idzie tak sprawdzić ze wewnetrzne koło przy skręcie milknie, lecz nie zawsze tak bywa. Kolejnym sposobem jest podnieś i pokręcic ręcznie i sprawdzić luz. jeżeli to nie pomoże to można odpalić auto i na ręcznym ruszyć (na podniesionym lewarku i dobrze zabezpieczonym). wtedy jedno koło sie kreci i przy większych obrotach można usłyszeć różnice. zdarza sie niestety tez tak ze koło huczy tylko pod obciążeniem. wtedy jest problem to sprawdzić. no i podstawowa sprawa czy przypadkiem nie huczą opony bo to tez sie często zdarza. |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2007-05-21 11:49:25 A co do wymiany to samemu można. żadna filozofia. ściągnąć koło, odkręcić zacisk, szynek z zacisku, śrubę z przegubu,tarcze. odpiąć czujnik abs i odkręcić 3 śruby od tyłu piasty. i tak jest już ściągnięta piasta. poskładać w odwrotnej kolejności i już auto gotowe. bez wprawy to jakaś 1h wiec za czterdziestkę sie chyba opłaca. udanej wymiany życzę |
scoodie RegionAdmin Viki B CDX Lublin | 2007-05-21 15:54:02 wszystko spoko tylko rozmawiamy o tylnych kołach w aucie przednionapędowym ![]() ![]() pzdr ![]() |
scoodie RegionAdmin Viki B CDX Lublin | 2007-08-20 18:28:48 hej, kupiłem łożyska, żeby nie oszczędzać na jakości i zdrowiu wybrałem SKF (nie jest to tania impreza ale mam nadzieje, że warto).
auto poszło do góry, koło zdjęte, zacisk hamulca zdjęty (mowa o wersji z czterema tarczami i kołami na 5 śrub), mnóstwo gimnastyki (bez kanału) żeby odkręcić stare łożysko - niby tylko 4 nakrętki ale nie łatwo do niektórych dojść z kluczem. Czujnik ABS wypięty, linka ręcznego zdjęta. I teraz pojawia się problem - stare łożysko wygląda na integralną część osłony tarczy hamulcowej razem z miejscem na szczęki hamulcowe hamulca ręcznego. Jak to wymienić? Jak wyjąć same łożysko? Przecież musi być jakis sposób bo inaczej nie sprzedawaliby części zamiennych bez tych osłon itd. Próbowałem wybić je stukając w szpilki ale niestety nic to nie dało, chyba że trzeba naprawde solidnie przywalić ![]() niżej fotki mojego problemu. ![]() na poniższym zdjęciu ten czarny kolor to nie jest część łożyska! to jest część osłony, która była złączona z (jakby to nazwać) tym co widać na zdjęciu 4. ![]() ![]() ![]() ![]() wszelkie sugestie mile widziane ps. auto złożylem na starym łożysku. pzdr ![]() [ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-08-20 18:35:00 ] |
![]() bubuja1 Forumowicz Opel Astra II IRMSCH ... Łowicz/Łódź | 2007-08-20 20:15:38 Powiem Ci scoodie ze jak ja wymienialem łożyska w vectrze tez 4 tarczowej tylko na 4 sróby to niestety powiedzieli mi ze łożysko jest niwyjmowalne. Trzeba kupić poprostu całość... |
scoodie RegionAdmin Viki B CDX Lublin | 2007-08-20 22:17:12 bubuja1, domyślam się, że mówisz o zespole łożyska z piastą - samo łożysko właśnie jest niewymienialne i wymienia się je jako zestaw razem z piastą (stąd też tak astronomiczne ceny na te elementy zwłaszcza gdy w grę w chodzi ABS i mocowanie koła na 5 śrub). Taki też zestaw kupiłem, chodzi mi o rozdzielenie piasty z łożyskiem od reszty czyli od tego co widać na zdjęciu (szczęki hamulca ręcznego z osłoną tarczy).
pzdr ![]() |
![]() Hubka Forumowicz OPEL Zafira OPC Warszawa | 2007-08-21 13:30:15 NIedawno wymieniałem piastę koła przedniego w Zafirze.
Mechanik miał spore problemy z rozdzieleniem starej piasty z tarczą. Wyglądało to wprawdzie ciut inaczej niż u Ciebie. W każdym razie do rozdzielenia użył czegoś podobnego do wielkiego imadła (duże koło z gwintem) i powiem, że nie udało mu się za pierwszym razem. pzdr |
![]() bubuja1 Forumowicz Opel Astra II IRMSCH ... Łowicz/Łódź | 2007-08-21 20:17:57 moze warto było by sprobowac to wyjac na ciepło. Tak mysle... |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2007-08-21 21:16:48 scoodie co do ceny to nie ma takiej tragedii.
co do wyciągnięcia to albo dobrze podłożyć i porządny szlag w szpilki. albo podjechać do pierwszego lepszego warsztatu z prasa i wycisnąć ( tam powinni wiedzieć jak to sie robi) |
scoodie RegionAdmin Viki B CDX Lublin | 2007-08-22 19:03:40 jednym słowem trzeba to wybić/wycisnąć, tylko nie bardzo jest jak to podeprzeć, pogłówkuję, mam nadzieję, że uda mi się to zrobić bez pomocy warsztatu.
jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie się z nimi zapoznam. pzdr ![]() |