MotoNews.pl
  

Przguby moga stukac na dziurach???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
mam takie pytanko a mianowicie:
od pewnego czasu cos mi strasznie puka jak jade np. jakas kamienna dziurawa droga!
wymienilem pare czesci w przednim zawieszeniu takich jak tuleje org.forda,gumy stabilizatora org.forda,sworznie wahacza MOOG po tym wszystkim oczywiscie pojechalem ustawic zbieznosc!
dzisaj postanowilem tam zajrzec dokladniej i co zauwazylem pierwsze to to ze mam peknieta gume wewnetrzna przegubu i jeszcze jedna niepokojaca mnie rzecz a mianowicie przguby obydwa maja luz podluzny!! i jak sie nimi rusza nawet leciutko to na obu slychac takie gluche stuki i to mocne przy skrzyni!!! przy skreconych kolach i powolnej jezdzie przeguby nie przeskakuja!
czy jest to mozliwe zeby wlasnie te stuki na przegubie przy skrzynii bylo slychac w aucie przy jezdzie po takich wlasnie brukowych dziurawych drogach ??
dodam jeszcze ze jak powoli jade wlasnie taka kamienna droga i wpadne w jakas wieksza dziure kolem to az normalnie chce mi kierownice wyrwac z rak
co o tym sadzicie koledzy?!
  
 
nikt nie potrafi mi cos pomoc
przerylem archiwum i nic nie znalazlem w tej sprawie!!
  
 
luz podłużny ma być, nie szukaj tam przyczyny stuków
  
 
no tak ale ten luz jak sie nim rusza to stuka!! ma tak stukac ??
  
 
U mnie też jest luz podłużny w półosiach. Jak je przesuwałem czasami to dość głośno stukały, ale tak ma być, tam nie ma żadnych sprężynek, które by to likwidowały, jak np w maluchu, które notorycznie pękały.
PS. Jeśli chce Ci na kocich łbach wyrwać kierownicę z rąk, to już nie jest normalne i przeguby nie powinny mieć na to wpływu. Musisz mieć duży luz. Skoro masz nowe wahacze to pozostaje przekładnia kierownicza i sworznie kulowe drążków kierowniczych? Ale to powinien wykryć mechanik przy ustawianiu zbieżności.

[ wiadomość edytowana przez: Mirekm11 dnia 2007-08-22 22:10:35 ]
  
 
no wlasnie jak bylem na ustawieniu zbieznosci a pozniej na szarpaku to te badania nie wykazaly zadnych luzow sam juz nie wiem co mam robic!!! czy zmienic magiel czy regenerowac! z tego co wiem to droga zabawa a magiel nie ma nawet kropli wycieku wiec sam nie wiem czy jest sens wymiany go
  
 
up! moze ktos ma jeszcze jakas inna opcje co to moze byc ??
  
 
Witam!!!
Luz na maglownicy możesz sprawdzic sam, wjedź na kanał i złap za drążek kierowniczy (z kanału oczywiście) i ruszaj góra -dół, przy wyprostowanych i skręconych kołach, jeśli będzie to będziesz czuł i słyszał
  
 
dxieki za odp. bede probowal