Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-24 01:21:11 Witam,
czy mógłby mi ktoś tak łopatologicznie opisać co po kolei należy zrobić by wymienić resor? Jakieś wskazówki, co do sposobów odkręcania i gdzie na pewno trzeba mocno przywalić mile widziane ![]() pozdrawiam i z góry dzięki za odp. |
![]() maciuhh F&F Wolny Słuchacz :) ślicznotki bielsko | 2007-08-24 08:04:39 zakładanie to coś strasznego jak masz nowy fabryczny nieklepany resor i brak przyrządu... |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2007-08-24 09:06:09 A co takiego strasznego? Wystarczy lewarek i kawalek podstawki pod pioro... |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-24 09:45:22 dzięki ! dzisiaj zaczynamy walkę, mam nadzieje, że wieczorem przód będzie już leżał na glebie... ![]() |
![]() fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2007-08-24 10:46:51 hjak by co to mam na spylenie ściete alu podstawki pod resor z gumami ![]() jak bedziesz wkładał to warto te gumy sobie taśmą izolacyjną do resora przykleić, nie bedą latały na prawo i lewo ![]() |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-25 02:04:04 obawiałem się tej operacji.... i słusznie, jedna szpilka od podstawek resor została mi w ręce(co z tym teraz zrobić?!), lewa śruba łącząca resor z wahaczem kompletnie zatarta, zaczęliśmy ją rozwiercać, ale idzie to... czy najlepszą opcją nie będzie teraz zmiana całego nowego wahacza? Ogólnie maluch stoi podparty na pniakach a nam kompletnie brakło pomysłów... nie jest to maluch przygotowywany do rajdów, więc nie musi być to super wytrzymałe... nie mniej jednak chciałbym w miare spokojnie jeździć, więc o teraz począć?
|
![]() fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2007-08-25 10:34:32 nie rozwiercać tylko uciąć kątówką. pod warunkiem że masz drugi resor ![]() co do szpilki to niewiem |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2007-08-25 10:36:57 jak wypadła szpilka to czeka cie spawanie. nie ma innej opcji. |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-25 16:55:19 resor obcieliśmy najpierw (i tak ma na wymianę inny) kompletnie nic to nie dało... jak przyspawana, a co do tej szpilki nie da sie czegoś innego wymyślić? Jak mówię auto ma tylko się poruszać, a zasadzie dojechać do miejsca gdzie mi to pospawają (5km) nie chce brać lawety, a nie ma kogoś kto wpadnie do mojego garażu... [ wiadomość edytowana przez: tabi666 dnia 2007-08-25 17:14:40 ] |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2007-08-25 18:44:27 a) resor nie łączy sie z wahaczem
b)mozesz zaryzykowac jazde z jedna urwana szpilka ale ja bym tego nie zrobil. i napewno nie jechal szybko bo przy hamowaniu mozesz sie zdziwic c) wez spawacza do domu. |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-26 20:00:31 więc teraz pytanie - jak wymienić część, która łaczy zawias z resorem (zwrotnicę?) wiercenie nie przynosi żadnego efektu (2h nowym wiertłem do metalu 1mm wywiercony) |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-26 23:19:19 resor przecieliśmy na środku tuleji łączącej go z zwrotnicą, odziwo resztka resoru zaczeła się obracać, ale śruby są dalej jak przyspawane do zwrotnicy... walczyć z tym dalej (tzn odcinać tą tuleje przy samym mocowaniu ze zwrotnicy i wybijać śrube) czy wymieniać na inna zwrotnice ? (btw, bardzo dużo roboty z tym jest?) |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2007-08-26 23:38:15 ty masz ziomek pokroic śrube w miejscach gdzie jest dostepna miedzy resorem a zwrotnicą, a nie ciąć tulejke resora. |
![]() fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2007-08-27 15:55:03 a w jakim stanie masz tą zwrotnice ?? bo jeśli jest zjechana juz troche to prz7y okazji można by ją wymienić na "nową" i było by mniej pieszczenia sie z tym |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-27 23:27:26 I udało się ![]() ![]() a tu zapodaje foto "woody-style" ![]() ![]() dzięki wielkie za pomoc, bo w pewnym momencie już zacząłem wątpić we wszystko ale po przeczytaniu forum ruszyliśmy i maluszek uratowany ! [ wiadomość edytowana przez: tabi666 dnia 2007-08-27 23:29:19 ] |
![]() Ostry87 126p '87 i '93, Esco ... Kraków | 2007-08-28 11:34:07 Full respect miałem kiedyś jedną szpilkę wyrwaną tzn. wypadała z blachy i 25 km musiałem przejechać i raz ostro zahamować ja pier## ale miałem pod sobą. A co do naprawy urwanej szpilki jest taka metoda bez rozwalania całej belki. Ostry śrubokręt wkładasz w miejsce wyrwanej szpilki. Uderzasz młotkiem i przebijasz blanche podłogi w kabinie. Teraz wiesz gdzie trzeba ciąć. Wycinasz wokół tej dziurki w kabinie taką "klapkę”, aby dostać się do belki od góry od (kabiny). Wstawiasz nową szpilkę z taką jakby podkładką wykonaną z blachy u mnie był to fragment oryginalnego mocowania resora. Wspawujesz i zabezpieczasz przed korozją. Zaspawujesz tę "klapke", co wyciąłeś. Z jednym ale nie możesz mieć przegnitej totalnie tej belki ![]() [ wiadomość edytowana przez: Ostry87 dnia 2007-08-28 11:36:02 ] |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2007-08-28 12:22:29
to nie prowizorka tylko zazwyczaj tak sie robi... |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2007-08-28 16:38:34 generalnie wiedziałem co mam w zawieszeniu i prędkość przelotową przez te 3km miałem ~~20km/h ![]() |