MotoNews.pl
  

Wymiana listw OMVL na Valtec problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiec mianowicie mam taki problem nie wiem co mam zrobic z tym czujnikiem z tylu i wyjsciem na podcisnienie w omvl zeby to przelozyc do valteca. drugi problem to osiol ktory mi sprzedal valteki powiedzial ze dysze pasuja z omvl i nie wiem czy dostane dysze oddzielnie ale nie po takiej cenie jak na allegro po 6 zl za sztuke lekka przesada...
Prosze o w miare szybka odpowiedz
  
 
Dzieki za pomoc byla naprawde bardzo duza. Sam sobie z tym poradzilem.
  
 
Homer171 mam pytaniie do Ciebie:
Dlaczego zmieniłeś listwe z OMVL na Valteca, czy teraz lepiej Ci chodzi, cz miałeś jakieś problemy z OMVL?

Ja mam problem z szarpaniem z niskich obrotów i przy szybkiej zmianie biegów. Po 20 wizycie u gazownika dałem sobie spokuj, ale gdzies się dowiedziałem, że to może być problem wąskich dysz i że można je rozwiercić lub wymienić na szersze.

Jeśli coś wiesz na ten temat i masz ochotę to napisz.
Będę wdzięczny
Pozdrowionka.
  
 
Jedna wada wtryskow omvl to ich zuzywanie sie. zaczynaja glosno pracowac nie masz takiego objawu ?? ja zmienilem na valteki bo juz dluzej nie moglem sie uzerac z tymi wtryskami ktore ogolnie rzecz biorac puszczaly gaz. jesli wtryski nie puszczaja ci gazu to najlepsza opcja jest dobra regulacja. wczesniej tego problemu nie miales ?? dysze mozna rozwiecic bez zadnego problemu. a jakie wogole masz teraz dysze ?? mierzyles ?? na valtekach silnik mi pracuje rowniotko tak jak na benzynie nie ma zadnej roznicy. a na starych listwach to nie dalem rady wyregulowac. a ile twoja instalacja ma przejechane km i ile ma czasu ?? ja z omvl mialem od dlugiego czasu problemy ale dopiero od paru miesiecy sam sie z nimi uporałem ale przez ten czas instalacje omvl poznalem ze wszystkich stron. Bedziesz kiedys we wrocławiu w weekend to napisz wczesniej na priv to moge luknac i cos poradzimy.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-09-02 16:54:27 ]
  
 
Moja instalacja ma przejechane 50 tys i ma trzy lata.
Problem z szarpaniem wystąpił w sumie od początku.
Oczywiście gazownik reinstalował program, jeździłem z podłączonym laptopem i nic. Wymieniłem przewody, świece i inne duperele.Wyregulowałem zawory i dalej szarpało.
Wtryski pracują cicho, spalanie jest ok, moc też, ale to szarpanie!!!!
Nauczyłem się z tym jeździc ale to nie jest to co bym chciał.
Dyszy nie mierzyłem ale chyba maja 1,8 (gdzieś czytałem specyfikacje)
Może zacząć od ich rozwiercenia (ale nie wiem do ilu) i wgrania nowszego programu ( mam chyba wersje 2004).
Co do spotkania to chetnie i jeśli nic nie poradze sam to dam Ci znac.

Aha, a ile kosztyje listwa Valteca i gdzie tego najlepiej szukac?

DZIĘKI ZA UWAGE!
Nara.
  
 
Program to nic ci nie poprawi.
Dysze to napewno masz za male. Rozwierc je na 2 mm jak narazie i zobacz jak bedzie.
Druga sprawa masz interfejs do tego gazu ?? masz pełny program z mapami ?? myslalem ze masz to od niedawna ale jesli od poczatku to juz inna kwestia. to nie wina kabli i swiec. masz poprostu takie tarpniecia podczas jazdy zapewne ?? a napewno masz dobrze wlutowane wiazke do benzyny ?? jesli listwy chodza cicho to tez nie wina listwy. reduktor tez odpada. wiec jedyna opcja to tylko w montazu jest ze cos spieprzyli. Moc jest taka sama na benzynie i na gazie ?? nie masz problemu z rannym odpalaniem auta na benzynie ??
Listwa valteka kosztuje okolo 200 zl na allegro ale z tym sie wstrzymaj bo watpie zeby to byla wina listw.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-09-02 22:33:02 ]
  
 
Problemów z zapalaniem nie ma, moc jest podobna - na gazie troche słabsza.
Tarpnięcia występują podczas jazdy i poztoju- jak wciśniesz gaz.
Cytat:
Druga sprawa masz interfejs do tego gazu ?? masz pełny program z mapami


Tu się kończy moja wiedza na ten temat. Kompletnie nie wiem o co chodzi z tymi mapami. Nie mam programu pytałem jedynie o to gazownika.
Cytat:
a napewno masz dobrze wlutowane wiazke do benzyny ??


Nie wiem gdzie to się znajduje.
Cytat:
Dysze to napewno masz za male. Rozwierc je na 2 mm jak narazie i zobacz jak bedzie


tak zrobię, ale czy mam jechać do gazownika żeby to wyregulował?
Nara
  
 
AHA to wszystko wiadomo.
Nie masz kabla nie masz programu. to za wiele nie zrobisz. nawet jesli rozwiercisz dysze to musisz to wyregulowac. Ale nie kazdy gazownik ma program z mapa to normalnie trzeba miec licencje na omvl i klucz sprzetowy wielu tego nie miało.
Jest mały problem bo wina moze byc wszedzie.
Zle wwiercone dysze w kolektor zle wciete w benzyne za male dysze w listwie ale to watpliwe bo jak mowisz ze moc jest prawie taka sama. Jak bedziesz u gazownika to zobacz na komputerze czy zmienia jakies wartosci w takiej tabelce z liczbami ok ??
  
 
Cytat:
Jak bedziesz u gazownika to zobacz na komputerze czy zmienia jakies wartosci w takiej tabelce z liczbami ok ??


Jak byłem u niego (w sumie to u dwóch różnych) to zmieniali wartości w tabelach i to nic nie dawało. Ten który mi to montował to nawet ze mna jeżdził i zmieniał wartości podczas jazdy.

Z tą mocą to już sam nie wiem raz mi sie wydaje że jest mocniej raz że słabiej. Gaz tankuję ciągle na tej samej stacji.

Zapomniałem jeszcze napisać że gdy rozpędzam auto na maksa np.na trzecim biegu to przy 4000-4500 obrotów następuje lekkie szarpnięcie i powyżej idzie normalnie.I tak na biegach od 1-4. Na benzynie tego nie ma. Może na gazie ma tak byc?


  
 
Wiec napewno masz jakas wade w montazu. Przy dobrze zamontowanym gazie i dobraniu podzespołow tak jak trzeba dla danego silnika. po odpowiedniej kalibracji powinno wszystko chodzic bez zadnego problemu. Ja tez mialem tarpnienia i szarpnecia na roznych zakresach obrotów. Sam od poczatku wstawilem cala wiazka. Od nowa nawiercilem dysze w kolektorze najbardziej optymalnie wzgledem wtryskow benzynowych i to wszystko. Pozniej zrobilem tylko kalibracje delikatnie wyrownalem roznice miedzy gazem i benzyna biorac pod uwage czas wtrysku benzyny na gazie i na benzynie i działalo bez zadnych problemow.
Wiec napewno cos ci spieprzyli. Jak zle cos zrobili to zadna konfiguracja mapy nie da zawsze bedzie zle.
  
 
No widzisz człowiek głupi, się nie zna, to mu ciemnotę wcisną : a to wymień pan świece, kable, filtry, jedź pan do Toyoty bo może coś z silnikiem itd.

Będę z Tobą w kontakcie, może coś poradzisz i u mnie.

Dzięki!
Nara.
  
 
To stare chwyty. kable swiece filtry. a juz pozniej na sam koniec ze silnik jest juz na wykonczeniu to jedz na komputer moze cos oni poradza. tylko jest taka sprawa ze na benzynie chodzi ok a na gazie nie wiec to wina gazu na 100%.
Napewno da sie cos poradzic z tym. Kwestia obejrzenia.
  
 
Cytat:
2007-09-04 16:34:12, homer171 pisze:
Pozniej zrobilem tylko kalibracje delikatnie wyrownalem roznice miedzy gazem i benzyna biorac pod uwage czas wtrysku benzyny na gazie i na benzynie i działalo bez zadnych problemow.



Jak możesz to napisz w jaki sposób wyrównałeś czas wtrysku benzyny? Ja mam problemy z porannym rozruchem na Pb po jeździe na gazie i myślę, że to wina właśnie tej różnicy.
  
 
Hej, Ja również montowałem kilka lat temu OMVL’a . Wtedy nie zastanawiałem się jakie mają być dysze itp. Kupiłem gotowy KIT i go zamontowałem. Teraz kiedy przekładam tą instalacją z której muszę powiedzieć jestem bardzo zadowolony (bez problemowe funkcjonowanie przez cały okres czyli około 3-4 lata) napotkałem na kilka nurtujących mnie pytań,Po pierwsze czy dysze którymi dobiera się przekrój do pojemności silnika to dysze wkręcane do listwy (tak przypuszczam) czy dysze zamontowane w kolektorze (krućce) o znormalizowanym przekroju ? (te właśnie zostawiłem w starym aucie zaślepiając je).Pytanko dwa: czy mógłbym liczyć na skan instrukcji a zwłaszcza wtrysków? Ojciec robiąc porządki pozbawił mnie tej wiedzy i teraz nie wiem jak się wczepić we wtryski ( w instrukcji były opisane przykłady dla różnych producentów wtryskiwaczy.Pytanko trzecie : Jak sądzisz , za duże wtryski mogą spowodować większe zużycie spalania lub niemożność wyregulowania ?? W końcu programujemy centralkę co do czasu podawania paliwa …Pytanko 4 : W BMW miałem reduktor podpięty do obiegu wewnętrznego silnika ( ciecz).Teraz w Volvo nie widzę żadnego węża gumowego oprócz głównych do chłodnicy oraz do nagrzewnicy . Czy to właśnie te z nagrzewnicy mogą mi służyć do podgrzania reduktora?Za wszelkie info będę Ci wdzięczny. Pozdrawiam