MotoNews.pl
  

Odstająca klapa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mały problem.W moim MK6 hatchback klapa po zamknięciu odstaje troche ponad linię auta.Dokręcone odbojniki nic nie dają i porostu wiszą w powietrzu nie dotykając tych gum na aucie.Jak spojrzałem od środka to przy jednej uszczelce jest za duża szpara.Zastanawiam się czy to nie wina zamka.Czy możliwe,że ktoś wsadził jakiś inny zamek który by nie do końca pasował,czy może wszystkie pasują (kombi,MK7,MK5)?A może to klapa z MK7,ale podobno pasują do MK6?
Wygląda to troszkę tak jak by tył auto troszkę usiadło (lub dostało strzała w tył) i przez to klapa nie dolegała,ale ten zamek jakoś mi najbardziej nie podchodzi,tak jak by był za długi przez co klapa za wcześnie jest zamykana i cała lata na wybojach.
  
 
sprobuj odkrecic zamek i zjechac nim w dol
  
 
możesz lekko także regulować zamkiem na klapie.
  
 
Podejrzewam że dostało kiedyś w "pupe" i źle jest zrobiony tył jak to było u mnie kupiłem już takiego na początku irytowało mnie to ale potem olałem bo trzeba by było robić lewy róg od nowa a nie chce mi się w to bawić woda się nie dostaje także dałem sobie spokój
  
 
Cytat:
2007-08-28 08:55:27, lukas_s pisze:
sprobuj odkrecic zamek i zjechac nim w dol



Chodzi Ci o zamek w klapie,czy może o ten metalowy pręcik w bagażniku o który zamek zachacza?W sumie jak bym obniżył to w bagażniku to może było by lepiej.

Co do strzała w tył to wszystko możliwe.Zamek mi zachacza przy zamykaniu o uszczelki i właśnie linia klapy (patrząc od środka bgażnika) deczko mi tu nie pasuje.

Jak moge coś regulować w zamku?

[ wiadomość edytowana przez: kroczak dnia 2007-08-28 09:40:55 ]
  
 
zamek skłąda się z dwóch części, które sa mocowane do klapy i progu bagażnika srubami Torx. Odkręć te śruby, poluzuj cały zamek i zobacz, czy da się opuścić.
  
 
Zamek w klapie jużkiedyś zdejmowałem żeby naprawić i raczej nie widze możliwości jakiś zmian przy nim.Pozostaje mi opcja z częścią w progu bagażnika.Zaraz zejde do auta i zobacze co tam da się zrobić.
  
 
Cytat:
2007-08-28 11:14:10, kroczak pisze:
Zamek w klapie jużkiedyś zdejmowałem żeby naprawić i raczej nie widze możliwości jakiś zmian przy nim.Pozostaje mi opcja z częścią w progu bagażnika.Zaraz zejde do auta i zobacze co tam da się zrobić.


W MK5 zamek w klapie ma około 3mm luzu, a ten w progu bagażnika chyba z 15 mm. Możesz także rozpiłować otwory na fasolki jakby co.
  
 
Problem z klapą chyba rozwiązany.Poprzestawaiałem troche zamek i już jest git.Do tego przykręciłem porządnie rejestracje co by nie brzęczała.Okazało się,że najbardziej (chyba) hałasowały mi oparcia tylnych foteli na zawiasach.Teraz jeszcze tylko półkę musze wyprostować i powinno być git.

Dzięki za pomoc.
  
 
prawdopodobnie był walnięty i poprostu geometria jest popieprzona, skoro nie pomaga regulacja. Z tym że, zamek tez ma regulacje wysokości. Jeśli jej brakuje, spróbowac rozwiercić wzdłużnie otworu jeśli jest taka mozliwość, może da sie wyregulować.
  
 
albo zawiasy Ci osiadły.
  
 
a może siłowniki są nie tego i poporstu ją unoszą?? u mnie była taka sytuacja przy nieoryginalnych siłownikach